Op zondag 17 mei 2026 13:45:23 schreef weardguy:
Nieuw? > Garantie aanspreken!

Zonder merk en typenummer en met die foto's kunnen we praktisch niets. Het enige wat me opvalt is dat ik een Mean Well kloon van een voeding lijk te zien, maar als het nieuw is, niet aan rommelen en gewoon de garantie aanspreken.

[q

Nieuw? > Garantie aanspreken!

Zonder merk en typenummer en met die foto's kunnen we praktisch niets. Het enige wat me opvalt is dat ik een Mean Well kloon van een voeding lijk te zien, maar als het nieuw is, niet aan rommelen en gewoon de garantie aanspreken.

uote]Op zondag 17 mei 2026 13:34:50 schreef Calovespe:
Nieuwe infra rood sauna die niet werkt ik denk zelf display kapot maar kunnen jullie iets uit de foto’s halen en filmpje en een oplossing want van de firma krijg ik dus helemaal geen featback ?zo frustrerend[/quote]

Op zondag 17 mei 2026 13:34:50 schreef Calovespe:
Nieuwe infra rood sauna die niet werkt ik denk zelf display kapot maar kunnen jullie iets uit de foto’s halen en filmpje en een oplossing want van de firma krijg ik dus helemaal geen featback ?zo frustrerend

de onze had ook zoiets, net buiten garantie.
12V 4A adapter gaf schoon 12V. display startte niet op en niks deed het.

voeding vervangen en alles werkte weer. meet dus zeker de voedingsspanning eens als je het display wil starten, want als de voeding rot is, kan alles in orde lijken maar niks werken

Is dat dat platte witte kabeltje dat van de display naar boven op de sauna zit ??

Deze ?dit is de kast boven op de sauna

Wilde filmpje erbij dus maar die is te groot kan t niet plaatsen ?

hier op die paarse pijlen eens meten wat eruit komt. dat moet schoon 12V zijn. ook als je het display wil starten mag het niet inzakken.

niet aan die vijsjes komen met dat rode kruis, daar zit 230V op en dat kan behoorlijk prikken

Ik ga t gelijk even testen kom ik er zo op terug

Die slaat dus 12 v uit en de zwarte dikke aansluitkabel 230 v dus die werken

T is dus een homedelux redsun xxl hij is dus nieuw maar bij t aanzetten doet hij dus alleen wat je ziet in t filmpje erg vreemd he alleen de kleuren therapie Lampen werken ?t is zo frustrerend dat je iets hebt wat t niet doet en de firma reageert gewoon niet

Op zondag 17 mei 2026 13:34:50 schreef Calovespe:
Nieuwe infra rood sauna die niet werkt ik denk zelf display kapot maar kunnen jullie iets uit de foto’s halen en filmpje en een oplossing want van de firma krijg ik dus helemaal geen featback ?zo frustrerend

dat is wat de mijne ook deed, voeding ging onderuit en display ging erdoor uit. de voeding kwam dan weer op, scherm wou starten, voeding valt uit, display valt uit.

nergens een draad die los zit onder een schroef ofzo?

Het enige wat me opvalt is dat ik een Mean Well kloon van een voeding lijk te zien, maar als het nieuw is, niet aan rommelen en gewoon de garantie aanspreken.

https://www.alibaba.com/product-detail/A-60GB-12-60W-industrial-power_…, voor E4,97 heb je een nieuwe voeding.
Ik zou eerst de leverancier onder druk zetten en anders een echte voeding kopen ipv deze ultra goedkope China-shit.

Nee alles ziet volgens de beschrijving die ik erbij heb gehouden goed dus ik snap t gewoon niet meer
Zoals je zag hoor een piep als ik op de pouwer knop druk en zoals je zag in t filmpje dwt is alles wat die doet ?

Wat heb jij eraan gedaan ??

Die zet ik al twee weken onder druk maar nemen de foon ook niet op en via de app alleen dwt ze er mee bezig zijn maar geen contact kunnen krijgen met de technische dienst tuurlijk zei ik al lekker makkelijk afschuiven

Maar alles wat je op de foto ziet zat er ook in hè zou dwt al niet goed zijn denk je

Het is eenvoudig. De Europese en Nederlandse koop wet stelt dat een product dat nieuw is en direct mankementen vertoont, zonder mankeren moet worden teruggenomen of hersteld. De wet gaat ervan uit dat een nieuw product dat redelijkerwijs langer moet kunnen werken, moet worden vergoed of gratis gerepareerd. Het is zelfs niet nodig dat te bewijzen. Men gaat er dan namelijk van uit dat het mankement al aanwezig was toen het werd gekocht. Dit is een regel om rechtsonzekerheid te vermijden. De fabrieksgarantie of koopgarantie is niet altijd in lijn met de te verwachten levensduur.
Ook producten zonder garantie moeten voldoen aan een redelijkerwijs minimaal te verwachten levensduur.
Je kunt b.v. geen nieuwe auto verkopen met maar een week garantie of een gebruikstermijn van enkele maanden.

Ik heb problemen met een camera gehad, zelfs binnen de garantietermijn en het werd gezien als van buiten komend onheil. Kortom geen garantie. Nou dat heb ik aangevochten en met succes.
Dus niet zelf aan sleutelen maar herstel of terugname claimen. Ga je zelf sleutelen vervalt je garantie of recht.
De fabrikant kan dan namelijk terecht stellen dat je zelf verantwoordelijk bent.
De getoonde LED voeding A-60GB-12 kost bijna niets, maar als de fabrikant niet reageert op Ali Cyaankali dan moet je een claim indienen bij Ali zelf. Ze bemiddelen doorgaans heel goed. Verder kun je natuurlijk ongeveer elke 12 volt= voeding gebruiken. Of even een accu.

[Bericht gewijzigd door BRNRDS op (10%)]

Je kan in ieder geval duidelijk maken dat je aanspraak maakt op garantie en er van uitgaat dat ze het probleem oplossen. Je kan ook een termijn aangeven waarbinnen je verwacht dat ze het probleem oplossen en dat je bij overschrijding van die termijn de sauna op hun kosten laat terugnemen en terugbetalen.

Dank je wel voor je input ik ga ze morgen weer mailen
Hopelijk krijg ik nu wel antwoord
Word er gek van

Anders er eens naar toe rijden en ze een bezoekje brengen.

Als ze de telefoon niet oppakken: Met google maps / streetview bepalen welk bedrijf er naast of ertegenover zit. Die even bellen en (lief) vragen of ze even naar de buren willen lopen, want die hebben de telefoon ernaast liggen (grijns). Soms moet je creatief worden. In het uiterste geval er gewoon naartoe gaan, en eisen dat ze je probleem fatsoenlijk oppakken. Beste dat vlak voor sluitingstijd doen, wanneer ze graag naar huis willen. Je gaat natuurlijk niet weg voordat ze geholpen hebben....

Op zondag 17 mei 2026 16:04:16 schreef Calovespe:
Nee alles ziet volgens de beschrijving die ik erbij heb gehouden goed dus ik snap t gewoon niet meer
Zoals je zag hoor een piep als ik op de pouwer knop druk en zoals je zag in t filmpje dwt is alles wat die doet ?

Wat heb jij eraan gedaan ??

voeding vervangen bij mij. de mijne was wel 2jaar oud en de winkel waar ik die kocht bestaat niet meer.
na 2jaar sneuvelt een goedkope chinese voeding gewoon, maar als de uwe nieuw is zou ik toch nog proberen bij de verkoper.
aangetekent schrijven sturen dat je het toestel kocht op datum xxxxx, je al x aantal dagen probeert contact te nemen en niks hoor. je eist een herstelling voor datum yyyyyy of een annulatie van de verkoop.

ik neem aan dat je het in een lokale winkel/website kocht en niet via temu/aliexpress

Nee niet bij die twee deze komt van home de Lux Duitsland beetje ver rijden maar wel een goed idee ?
Maar de vraag webwinkel krijgt dus ook geen contact met hun vreemd allemaal toch
Maar ik ga jullie raad opvolgen morgen weer een poging vagen

Een kwart van de klanten geeft ze 1 ster op trustpilot dus verwacht er niet te veel van. Is gewoon een goedkope dozenschuiver. 63% kans op geluk, 25% kans op een uitgemergelde kat in een low budget zak.

Gelukkig heb ik nog niet betaald zodra hij gemaakt is krijgen ze t geld pas ??

op de foto's zit 1 stekkertje op een andere plek op n andere foto. op de kop van die metalen bak de lamp stekkers. als de 12V stekker ook verkeerd zit ben je er miss al. check de juiste plaats van al die stekkers maar eens.

Mag ik vragen welk stekkertje je bedoeld op de foto ??