motorboot
Special Member
Ik heb een klein beetje waterverlies aan de deur van een Miele wasmachine. Kan dat slot bijgesteld worden zodat er wat meer spanning op de rubber zit? Zo ja hoe word dat geregeld.
https://www.onderdelenexpert.nl/miele-opvulstuk-deurslot-wasmachine-61…
Deze kun je tussen deurslot en voorpaneel plaatsen. Origineel Miele onderdeel nummer 6114310
Of gewoon een nieuwe manchet, de rand is aan onderzijde veel te dun geworden door was er in en uithalen...
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Als ik bij een klant merk dat geld een issue is steek ik 2 heel dunne rondsels bij tussen het deurslot. Zelfde effect als de miele patch maar dan nog goedkoper en in stock. Bij de villa's gaat er een ganse rubber in.
PS. Let op de rand op het glas waar de rubber raakt. Geen vuilboel/ophoping of haren? Afschuren met schuurspons en water.
Op zaterdag 4 juli 2026 19:23:44 schreef EricN:
PS. Let op de rand op het glas waar de rubber raakt. Geen vuilboel/ophoping of haren? Afschuren met schuurspons en water.
Yup, ook zo'n standaard iets.. Maar ik pas nooit de setting van de deur aan. Meestal deurrubber vervanging en alles is weer goed. En dan pas merk je hoe slecht rubber was, moet veel meer kracht gebruiken om deur te sluiten.