Goedenavond,
Heb hier een printplaat van een Miele Twin Dos met ELP-270 voedingsprint. Het apparaat doet niets meer: tenminste display is dood en lijkt nergens op te reageren.
Maar op de voedingsprint lijkt alles op het eerste gezicht ok. Als ik op de losse print 230 V AC aansluit heb ik 230 VDC op de TNY, stabiele 12V DC is aanwezig dus de TNY doet zijn werk. Ik zie alleen geen 5V DC op de print (bijv. de voeding van de ULN2003).
Ik zie niet meteen waar de 5V wordt gemaakt, kan het zo zijn dat de print wacht op een seintje van het bedieningspaneel en dat de 5V voeding dan pas actief wordt? Of moet er toch iets mis zijn op de ELP-270 print als er geen 5V is?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Op de bedieningsprint zit een stukje "switch on and hold" functie die vanuit de processor word deels bediend. Het zal me niets verbazen dat er een ctje in sluiting ligt...

Dus je bedoelt dat er toch 5V op de print moet zijn met alleen de voeding aangesloten?
Ik zal eens wat C'tjes gaan doormeten. Ik neem aan dat je SMD condensatoren bedoelt (?).

Op de bedieningsprint moet wel iets van spanning te vinden zijn. Is de 13v er? De stand by?
Wel benieuwd om welk model het gaat.
Met de elp alleen ben je niets. De stand by on off is meestal een apart circuit dat de rest wekt.

Het is een Miele WKG120. De bedieningsprint heb ik er niet bij gekregen omdat de klant er vanuit ging dat de voedingsprint het probleem was ;-)
Ik zal vragen of ik de bedieningsprint + kabel ook kan krijgen...
Dan meld ik me wel weer!

Ik heb trouwens c'tjes gemeten op doorgang, maar er ligt er geen in sluiting.
Wel een paar keer een weerstand van 300-400 Ohm (wat wel erg weinig lijkt).

Iedereen bedankt voor zover!

300-400 Ohm is niet erg laag hoor, dat is normaal. Ik zou IDD de gehele print + kabelboom op de testtafel hebben... Meestal is het dat de voeding het niet meer trekt...

Na het aansluiten van de EZL270 print (dosering onthardingsmiddel? wasmiddel?) en de bedieningsprint EW123 is er inderdaad wel +5V op de ELP270 voedingsprint :-)
Sterker nog: er is ook gewoon display en reactie op de knoppen.
Totdat ik een beetje morrel aan de kabels.
Lijkt erop dat 1 of meerdere draden niet zo'n lekker contact maken in de 'knijpconnector'.
Opgelost dus, iedereen bedankt voor de reactie!

=In de RAST stekkertjes wil het wel eens slecht doorgedrukt zijn door de isolatie van de kabel. Elk pinnetje ff doordrukken met smal fitting schroevendraaiertje wil helpen en de lipjes weer ff naar binnen buigen ook

Ja, bij het openmaken van de RAST connector vielen er gelijk 3 van de 7 draadjes uit... Die zaten echt niet meer goed vastgeklemd ;-(

Daar heb je het gedonder al... En ik vermoed dat ik eerdaags ook zo'n gevalletje in de werkplaats heb. Valt intermittent uit tijdens wassen of gaat dood om na uren weer tot leven te komen