Er is veel geschreven over de presosstaat, toch nog een vraag als ik deze doormeet dan krijg bij sommige combinaties een piepje of geen piepje.
Ik heb alleen per kant van de stekkers gemeten dus niet tussen de linker en rechter stekkertjes, zie uitslag hieronder.
Kan ik dan vaststellen dat de presosstaat niet werkt of mis ik een slag.

Drukschakelaar Miele (F24-storing)

Blauwe Kant (2 stekkers)
Pin 1 + Pin 2 Geen geluid (Stil)
Pin 1 + Pin 3 Wel geluid (Piep)
Pin 2 + Pin 3 Geen geluid (Stil)

Bruine Kant (2 stekkers)
Pin 4 + Pin 5 Geen geluid (Stil)
Pin 4 + Pin 6 Wel geluid (Piep)
Pin 5 + Pin 6 Wel geluid (Piep)

De meting is ofwel fout ofwel is de drukwachter stuk. F24 is in 9/10 gevallen de drukwachter(pressostaat). In 1/10 gevallen dus iets anders.

Er zitten 2 wisselschakelaars in die onderling geen verbinding hebben intern.

Uit de bewoording "piep" begrijp ik dat de meting rudimentair en niet geheel betrouwbaar is. Desondanks heb je bij vervanging de statistiek goden aan je zijde.

[Bericht gewijzigd door EricN op (27%)]

Meestal sneuvelen de pressostaten door een waterlek intern door gescheurd membraam. Meet vanaf aardstrip pressostaat naar de contacten , mag geen enkele Mega Ohms meten. Verder schakelcontacten niet veel issues mee.

Dank jullie wel ook voor de afbeelding en advies ik heb de schakelaar doorgemeten en er zit geen enkele weerstand tussen de aarde en de schakelaars, bij de continuïteits meting die ik hierboven heb uitgevoerd heb ik pin 11 en 12 geluid en pin 21 en 22 geluid de rest heeft geen geluid. Dat lijkt in orde.
Ik heb hem eraf gehaald en ene kant hoor ik en meet ik dat de schakelaar het doet. De andere kant hoor ik hem niet schakelen en meet ik dat hij niet schakelt. Dus het probleem is gevonden inmiddels het component bestelt.

Ik heb ook de temperatuurrelais en de pomp doorgemeten maar daar kom ik ook geen vreemde dingen tegen.

Hmm OK, een slecht schakelende pressostaat nog niet eerder mee gemaakt, weer een nieuwe. Maar vaak moet je harder blazen voor de 2de klik.

Ik heb er niet in geblazen maar een schroevendraaier erin gestoken dus lijkt me dat het de schakelaar is

De presostaat is binnen en ik heb deze vergeleken met mijn oude. Blijkt dat het blazen waar ik de schroevendraaier in had gestoken niet te werken.

Waar ik eerder dacht dat bij de andere ingang waar ik de schroevendraaier instak en niet te werken, wel te werken als je blaast. Dus niet de schroevendraaier gebruiken.

In ieder geval de vaatwasser doet het.

Dan is het toch een lek membraam. Zaag de oude band eens door en open de pressostaat, ik denk dat er aan bovenzijde een heel klein scheurtje in membraam zit, dit is altijd de issue. Schroevendraaier methode nooit doen want dan steek je het mebraam zowizo lek en je schakelt scheef. Een gaatje dicht en ander in blazen, geen compressor!!