Ik meet maar 3,5volt moet normaal 25v zijn van een steelstofzuiger ,mijn vraag:moet die voeding aangesloten zijn om te schakelen?
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Kunnen we niet beter hier verder gaan? (meer info is gewenst...)
Dubbeltopic inderdaad.
Maar daar kunnen we ook niets doen zolang TS geen verdere informatie wenst te geven.
nonius
set SCE to AUX.
Tsja, het is een long shot, zonder verdere info en metingen, maar ik zet m'n geld in op slechte elco's (te hoge ESR) waardoor de uitgangsspanning z'n correcte waarde niet haalt. Geef het 70% kans dat het probleem daar zit.
(en nee, zelf vervang ik nooit elco's zonder ze eerst door te meten op ESR, maar ik vermoed dat dit buiten de mogelijkheden van OP ligt.) En aangezien hij er al de moeite voor heeft genomen om de witte smurrie van de print te verwijderen.... zou ik zeggen, de 2 elco's vervangen en 'god zegene de greep!'
Garantie tot aan de deur, maar ik geef het een goede kans dat hij daarna weer goed werkt. (wel low-ESR elco's gebruiken, en letten op de correcte polariteit bij het plaatsen!)
De twee groene elco's in het laagspanningsdeel zijn de hoofdverdachten, maar de andere 3 zijn (zwart & blauw) zijn ook niet volledig uit te sluiten.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
nonius
set SCE to AUX.
Helemaal mee eens.... maar als OP een ESR-meter had en de kennis om ermee om te gaan, had hij dat al wel gedaan, verwacht ik.
Gebaseerd op eigen ervaring geef ik die elco's de meeste kans (sterker nog, twee dagen geleden hebben Tidak Ada en ik precies deze elco's vervangen van Tidak's voedinkje, waarna hij het weer perfect deed). Maar het blijft tasten in het duister op deze manier. Je moet toch wat, en als OP niet meer info geeft of metingen uitvoert, dan moeten we maar terugvallen op statistieken en waarschijnlijkheidsrekening....
'vaak zijn die 2 elco's slecht'. Of ze nu ook slecht zijn? Your guess is as good as mine.
Het gebrek aan geleverde informatie en metingen door OP leidt ertoe dat de kwaliteit van de antwoorden (zoals het mijne) niet hoog is....
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com