Op maandag 31 augustus 2026 22:50:10 schreef erikdenhouter:
Die apps waarmee voordeel gehaald kan worden in winkels zie ik als de peen om je de gouden kooi in te lokken.

Dief van je eigen portemonnee als je de korting niet pakt. Maar als je de geldpest hebt betaal je de hoofdprijs.

Het klinkt alsof er vroeger geen mensen hebben geleefd of hebben kunnen leven zonder mobiele telefoons...

Op maandag 31 augustus 2026 23:37:58 schreef Tidak Ada:
Lidl heeft het onmogelijk gemaakt korting te krijgen zónder je telefoon te gebruiken :(

Dat vind ik dus dwang, al kan je naar een ander. En als die anderen hetzelfde doen (en AH doet sommige producten al) dan vind ik dat zelfs misdadige dwang.

Op dinsdag 1 september 2026 00:06:13 schreef RAAF12:
Dief van je eigen portemonnee als je de korting niet pakt. Maar als je de geldpest hebt betaal je de hoofdprijs.

Nee, ik zie het dat de supermarkt de dief is bij die mensen die dat niet willen of kunnen.

Je kan ook fake persoonlijke gegevens invoeren op de Lidl Plus app. Ik zie het probleem niet. Hier op de site wordt ook om personalia gevraagd als je wilt reageren en de beheerder gebruikt Google Analytics. No big deal.

Ik heb geen enkele app van geen enkele winkel. Ik begin daar uit principe nooit aan, heb ze ook nooit gehad. Moet ik daarom plots de kortingen mislopen ? Dat vind ik nogal een stap voor een vaste klant voor 45 jaar.
Soms zie ik zo'n aanbieding welke alleen voor de app geldt, en ik krijg daar echt hele negatieve reacties bij, alsof ik een elleboogje krijg.

Op dinsdag 1 september 2026 00:06:13 schreef RAAF12:
[...]

Ofwel, als je onze app niet gebruikt krijg je geen korting. Dat is pure chantage.

En denk nou niet dat die korting gratis is, je betaalt met je data. Die is werkelijk wat waard. Ook al denk je die geanonimiseerd te hebben door valse informatie in te vullen.

Op maandag 31 augustus 2026 23:35:48 schreef leime:
AH: randombonuskaart
Lidl: randompluskaart
Jumbo: randomextrapas

LET OP!! Dit zijn dingen waar mee gefraudeerd wordt!

Bij AH kun je bijvoorbeeld automatisch koopzegels aan een bonuskaart hangen. Dus als je een 'vreemde' kaart gebruikt loop je kans dat iemand daarmee loopt te cashen.

https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/pas-op-voor-koopzegelfraude-gebru…
https://www.hartvannederland.nl/algemeen-nieuws/artikelen/nieuwe-oplic…

Ik print de bonuskaarten gewoon op creditcard formaat uit; stuk simpeler als dat gehannes op je telefoon... :)

Op maandag 31 augustus 2026 22:45:11 schreef Sine:
AH heeft (had?) fysieke kaartjes met een barcode. Daar heb ik een stapeltje van, en die wisselen zo af en toe eens.

Die hebben ze nog steeds, en als je bij de kassa zegt dat je je bonuskaart vergeten bent krijg je die van de winkel. Of van de cassiere, weet ik veel.

Overigens werkt een foto van de AH-bonuskaart (op je mobiel natuurlijk) ook :-)

Ik heb blijkbaar onder een steen geleefd :-( . Die krantenartikelen zijn me volledig ontgaan. Die supermarkt app heb ik niet maar de wifi staat wel aan. Blue-tooth niet. En ja, die mobiel gaat bijna altijd mee. Eigenlijk niet nodig omdat ik ook niet betaal met dat ding. Dank iedereen voor de opmerkingen. Wat me trouwens wel opvalt is dat ik nog nooit bij mede klanten die rinkeltjes gehoord heb. Waarschijnlijk zij die wat oplettender geweest.

Ook al staat wifi (of BT) aan, dat is geen verklaring voor die rinkels. Geen idee waar dat vandaan komt.

Bij AH kun je anonieme bonuskaarten in bankpas formaat krijgen, niets mis mee. Past ook in de beurs. :)

Behalve dan dat die Appie heel duur is en ik die luxe aanbiedingen niet nodig heb.
c/p
Albert Heijn is over het algemeen iets duurder dan Jumbo, hoewel het prijsverschil op de reguliere basisprijzen klein is (ongeveer 2% tot 5%).

Consumentenbond

Als bij AH produkten in de bonus zijn dan zijn dezelfde produkten elders doorgaans niet voordeliger, zeg maar gewoon duurder (tenzij ze daar ook net in de reclame zijn dan is het verschil kleiner).
Koop alleen de "in de bonus" produkten of goedkope produkten die elders duurder of niet te krijgen zijn en voor de rest naar een goedkopere winkel... :)

Op de kleintjes letten levert nogal wat op, tenslotte is eten een basisbehoefte waar veel geld in omgaat.

Is de slotenmaker op vakantie?

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (12%)]

De meeste van dat soort sites vergelijken huismerken. En dat is dus letterlijk appels en peren vergelijken, fijn dat de dirk 10 cent goedkoper is als het vervolgens niet te vreten is

Op dinsdag 1 september 2026 09:09:32 schreef Sine:
Ook al staat wifi (of BT) aan, dat is geen verklaring voor die rinkels. Geen idee waar dat vandaan komt.

Vandaag mobiel thuisgelaten en hij heeft niet gerinkeld :- ). Volgende keer gaat de mobiel mee met WiFI en BT uit. Ik kom zowel bij de Lidl als de Jumbi. In beide winkels is dat gerinkel ongeveer gelijkertijd begonnen. Lidl staat ruimer afgesteld lijkt het. Die rinkelt vaker. Het moet eigenlijk wel uit die winkels komen.

Ik zal er zo op letten bij het boodschappen doen, met Wifi en BT aan. Ik kan ook nog een Bluetooth scan doen in de winkel met een app op de telefoon. Maar dan krijg ik ook alle telefoontjes van klanten te zien......

Ook medische apparatuur heeft vaak BT aan boord met een app op de telefoon. De buren kunnen zien wat voor apparaat het is dat lijkt mij een privacy dingetje. Hier in de buurt woont iemand met een slaap-apneu kastje.

Op maandag 31 augustus 2026 23:37:58 schreef Tidak Ada:
Lidl heeft het onmogelijk gemaakt korting te krijgen zónder je telefoon te gebruiken :(

Sinds ze dat doen, kom ik nauwelijks nog bij de Lidl. Terwijl ik er vroeger best wel vaak kwam.
Ik heb er, net als een aantal anderen hier, een hekel aan om apps van supermarkten op mijn mobiel te zetten.

Als ik die smart gsm al bij me heb, want voor 'dagelijks' gebruik (en voor 'nood') heb ik een hele domme GSM. Gebruik de smart gsm eigenlijk alleen als ik een wat langere reis moet maken (ik reis met OV) om te weten welke vertrektijden, waar de bushalte is en hoe ik daarheen moet lopen.

De AH bonus-aanbiedingen kun je gelukkig gewoon met een kopietje van een bonuskaart doen, waarvan ik er één heb zonder enige persoonlijke gegevens - toen het nog mogelijk was om zo'n kaart bij de servicebalie te krijgen, geen idee of dat nog kan. Kopietjes, omdat ik diverse van dat soort 'klantenkaarten' heb en die dubbelzijdig geprint heb, de ene kant AH, de andere kant Hema ed. Kun je wel profiteren van de kortingsacties maar geen riscio dat alles van je genoteerd wordt zodra je de winkel binnenkomt.

Heb pas een nieuwe,nog niet gebruikte,bonuskaart,gewoon bij de balie van Appie H verkregen.
Als je die scant (dat wil Appie heel graag natuurlijk :) ) met je telefoon ben je niet meer anoniem.

Op dinsdag 1 september 2026 14:37:09 schreef KeesX:
[...]
toen het nog mogelijk was om zo'n kaart bij de servicebalie te krijgen, geen idee of dat nog kan.

Servicebalies worden overal opgeheven (service kost geld en levert niks op... :+ )
Bonuskaart kun je bij de bemande kassa krijgen (als die er tenminste nog is en ook open is...)

Op dinsdag 1 september 2026 14:14:00 schreef Leo-Bolier:
[...]
Vandaag mobiel thuisgelaten en hij heeft niet gerinkeld :- ). Volgende keer gaat de mobiel mee met WiFI en BT uit. Ik kom zowel bij de Lidl als de Jumbi. In beide winkels is dat gerinkel ongeveer gelijkertijd begonnen. Lidl staat ruimer afgesteld lijkt het. Die rinkelt vaker. Het moet eigenlijk wel uit die winkels komen.

Zet eerder data uit. Ik ben op reis vanuit Frankrijk naar Slovenië, en die telefoon biept geregeld. Valt volgens mij samen met verlies van signaal, en weer terug.

Op dinsdag 1 september 2026 13:41:21 schreef RAAF12:
Op de kleintjes letten levert nogal wat op, tenslotte is eten een basisbehoefte waar veel geld in omgaat.

Strikt genomen, in absolute cijfers is de voedingsmarkt de grootste van de wereld.

Hi,

Voor de gene die wel een telefoon bij zich willen hebben, maar niet hun positie willen rondstralen, koop dan zo'n onderstaand EMC hoesje.

https://www.bramcam.nl/Diversen/EMC-01.png
.

En nee, je kan niet gebeld worden en of berichten ontvangen, GPS en Bluetooth werken niet, als je het hoesje goed gesloten hebt.
En dat is nu net de bedoeling, ook de sticker op de front camera is de bedoeling.
Aan de achterzijde van het hoesje dat om deze telefoon zelf zit, zit nog een schuifje om de achter camera te blokkeren.

Near field staat op al mijn telefoons uit, pasjes zijn beschermd met zeg maar zo'n EMC hoesje dat hier ook om de telefoon zit.

Om je telefoon en pasjes wat veiliger te maken, is volop materiaal te koop, maar ik hoor de meeste van jullie al brullen! dat is niet handig!
Jullie probleem *grin*

Groet,
Bram

Heel mooi zakje voor die telefoon hoor. Maar je kunt hem toch ook gewoon uitzetten?

Gewoon uitzetten, hoe werkt dat?
Ik kan mijn telefoon wel uitzetten, maar dan is feitelijk alleen het scherm uit, en ik ben uitgelogd. Maar op de achtergrond blijft het ding actief. Whatsappjes en telefoonoproepen komen nog gewoon binnen.