Hallo,
Weet iemand of het display van mijn Bosch CMG656BS1/91 gekalibreerd kan worden? Heb al een tijd last van dat ik niet goed via het display keuzes kan maken. Alle instellingen lopen via de displays. Volgens mij is dit een veelvoorkomend probleem met dit model. Kan wel een nieuwe electronica kopen maar zou zonde zijn als het aan een kalibratie ligt.
Roland11
Golden Member
En als het toch aan het schermpje zelf ligt, deze zijn ook los te koop i.p.v. dat je de hele unit vervangt.
Bedankt de kalibratiemethode zoals voorgedaan werd op Youtube deed het goed. Vind de response nog niet denderend maar moet het misschien met het kalibratiehulpstuk van Bosch doen.
Met theelepel werkt calibratie ook ok. Maar jammergenoeg blijft dit een terug kerend euvel doordat spanbreedte touch gevoeligheid te krap is..
Roland11
Golden Member
Op vrijdag 4 september 2026 13:15:54 schreef smd:
Met theelepel werkt calibratie ook ok. Maar jammergenoeg blijft dit een terug kerend euvel doordat spanbreedte touch gevoeligheid te krap is..
Maar 'verloopt' die calibratie dan?
Roland11
Golden Member
Op vrijdag 4 september 2026 12:27:11 schreef BC547A:
Ik heb het uit eindelijk met de originele Bosch tool goed gekregen.
Ik denk dat de holle kant op het display moet worden geplaatst als je die tool gebruikt? En in een hoek van 90 graden?
Ik heb de tool ook maar even besteld 
Nee, de bolle kant van de lepel, maar dan heb je het minste contact oppervlak. En Ja de toch scherm veroudert enorm en calibratie range is te krap en eenmaal software er in geschoten verandert er niets meer. Bosch kan het niet updaten...
Die lepel truc gebruik je alleen maar als je niet op de normale manier in testprogramma kunt komen.
Op zich hoef je niet die originele tool te gebruiken , je kunt ook achterkant van een 8mm boor gebruiken.
Dit komt overeen met de maat van het tooltje