Een vraag aan de witgoed mensen hier.
Mijn buurvroeew heeft een Bosch WTL5200.
De aan uit schakelaar is defect, blijft niet meer ingedrukt.
Deze is niet meer leverbaar via de bekende kanalen.
Kan een van jullie mij aan zo'n ding helpen, mag gebruikt zijn.
De droger is verder nog prima en kan nog wel even mee.
Het gaat om deze:
Er is wat afgebroken intern, daardoor blijft de schakelaar niet ingedrukt.
Helaas alleen maar te vervangen.
[Bericht gewijzigd door revado op (70%)]
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
Op vrijdag 25 september 2026 23:53:39 schreef revado:
Er is wat afgebroken intern, daardoor blijft de schakelaar niet ingedrukt.
Helaas alleen maar te vervangen.
zeker weten afgebroken of gewoon palletje wat niet pakt door taai vet. leg het ding eens een 30 min in de zon en probeer nog eens.
Op zaterdag 26 september 2026 14:18:26 schreef smd:
Ik houd het in de gaten.... Word zeldzaam goed!
Dat zou mooi zijn
Op zaterdag 26 september 2026 17:45:11 schreef testman:
[...]zeker weten afgebroken of gewoon palletje wat niet pakt door taai vet. leg het ding eens een 30 min in de zon en probeer nog eens.
Echt stuk, ik heb hem al open gehad.
Er zit een klein metalen stekeltje aan de aan uit schakelaar en die moet een miniem clipje omschakelen om de toets vast te houden, dat is stuk.
De deur opener knop zit in de zelfde schakelaar en bedient de deur met een bowden kabeltje.
Maar drukt ook dat palletje weg.
Dat is in alle jaren broos geworden en in gruis.
Als je ergens aan de schakelaar komt breekt het af... ik kan veel repareren maar dit echt niet meer.
Als die deuropener er niet aan zou zitten zou ik er een andere schakelaar in kunnen prutsen, maar dan kan de deur niet meer open gedaan worden en bovendien blijft zou de machine kunnen draaien omdat de deur dan niet meer de spanning uitschakelt en dat is een veiligheids issue.
Ik wacht of er ergens een schakelaar te vinden is ( alle sites gekeken, ook ebay etc)
Anders zal er een andere droger komen.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
Op zaterdag 26 september 2026 23:41:48 schreef revado:
[...]
Echt stuk, ik heb hem al open gehad.
Er zit een klein metalen stekeltje aan de aan uit schakelaar en die moet een miniem clipje omschakelen om de toets vast te houden, dat is stuk.
De deur opener knop zit in de zelfde schakelaar en bedient de deur met een bowden kabeltje.
Maar drukt ook dat palletje weg.
Dat is in alle jaren broos geworden en in gruis.
Als je ergens aan de schakelaar komt breekt het af... ik kan veel repareren maar dit echt niet meer.Als die deuropener er niet aan zou zitten zou ik er een andere schakelaar in kunnen prutsen, maar dan kan de deur niet meer open gedaan worden en bovendien blijft zou de machine kunnen draaien omdat de deur dan niet meer de spanning uitschakelt en dat is een veiligheids issue.
Ik wacht of er ergens een schakelaar te vinden is ( alle sites gekeken, ook ebay etc)
Anders zal er een andere droger komen.
anders eens verheijen onderdelen in eindhoven proberen. die kopen steeds weer oude voorraden op van bedrijven die stoppen en hebben veel ouder spul zo nog liggen.
Een gratis op MP https://www.marktplaats.nl/q/wtl+5200/ bevind zich in Slootdorp (?)
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (21%)]
Op zondag 27 september 2026 19:31:04 schreef RAAF12:
Een gratis op MP https://www.marktplaats.nl/q/wtl+5200/ bevind zich in Slootdorp (?)
Dat is een prima tip Raaf!
En ook vlakbij.
Ga ik eventueel achteraan, dan kan ik die "slachten".
Ik heb ook een reactie per mail.
@testman, Verheijen heeft het helaas ook niet meer.
Maar dank je voor de tip ook.
De deur sluit wel, maar de aan/uit schakelaar blijft niet ingedrukt, als je die loslaat gaat de machine weer uit.
Er is intussen een schakelaarunit onderweg naar mij, eventueel voor onderdelen, ben benieuwd.