High-Voltage
Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...
Ik hier een buisje gevonden dat op 6.5V lijkt te werken.
http://www.abex.co.uk/sales/optical/night_vision/intensifiers/xx1332/x…
Kunnen jullie dat eens nakijken? Of zit ik daar totaal mis in?
Paar posts geleden kwam dit buisje al ter sprake, ja 6,5 volt. Hoogspanningsomvormer zit in de buis. Buisje vind ik duur: 200 Euro!!!
MvgEat
High-Voltage
Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...
Op 11 februari 2005 17:20:05 schreef Rd12tf:
Paar posts geleden kwam dit buisje al ter sprake, ja 6,5 volt. Hoogspanningsomvormer zit in de buis. Buisje vind ik duur: 200 Euro!!!MvgEat
Owh, ik had de prijs nergens gevonden 
Maar dat is idd te duur...
Maar dat buisje waar je 15KV op moet zetten kost maar 5€ ?
* High-Voltage wil het toch eens testen...
En anders neem ik hier de webcam wel eens een keertje weg en hang daar een monitor op. Die werkt ook zeer goed op IR 
De XX1080 van Philips is hier in Nederland rond de 10 euro te koop,tweedehands, wil graag 14,0 kV anode spanning + 350 V focuseerspanning. Is een restlichtversterker die ook IR gevoelig is.
De ????? van Budgetcom kost 5 euro, ik heb inmiddels een mailtje van deze club ontvangen.
In de advertentie staat dat ie 2 kV lust, via mail heb ik weer 12 kV doorgekregen!? Ze weten het daar niet. Volgens mij gokken ze maar wat.
Zeker is dat het een image intensifier is danwel een image converter.
Zal er eerdaags een paar bestellen en dan proberen, ik houd je op de hoogte.
MvgEat
High-Voltage
Op 11 februari 2005 22:26:41 schreef Rd12tf:
De XX1080 van Philips is hier in Nederland rond de 10 euro te koop,tweedehands, wil graag 14,0 kV anode spanning + 350 V focuseerspanning. Is een restlichtversterker die ook IR gevoelig is.De ????? van Budgetcom kost 5 euro, ik heb inmiddels een mailtje van deze club ontvangen.
In de advertentie staat dat ie 2 kV lust, via mail heb ik weer 12 kV doorgekregen!? Ze weten het daar niet. Volgens mij gokken ze maar wat.
Zeker is dat het een image intensifier is danwel een image converter.
Zal er eerdaags een paar bestellen en dan proberen, ik houd je op de hoogte.
MvgEat
Dat van die spanning kan je systeemmatisch testen door hem op te voeren hé....
Thnx dat je mij op de hoogte wil houden.
Kan je wat pics/filmpjes posten/mailen?
Ik zal in ieder geval de foto's van mijn XX1080 nachtkijker (volgens mijn vrouw: De Helse Machine) posten, ik moet ze dan eerst wat kleiner maken om de layout van het forum niet te vergriepen!
Het is trouwens vreemd en lastig om van zo een groen stralend schermpje een *scherpe* foto te maken met een digitale camera, lijkt wel of die kleur gewoon "niet wil". Iemand een verklaring?
Je andere vraag: Ja, je kan de spanning langzaam opvoeren tot het gaat bliksemen in je buis! Dan snel terugdraaien. Maar met een hoop hoogspanningsweerstanden kan je ook een spanningsdeler maken en zo je multimeter gebruiken.
MvgEat
[Bericht gewijzigd door Rd12tf op ]
High-Voltage
Op 11 februari 2005 22:37:36 schreef Rd12tf:
Ik zal in ieder geval de foto's van mijn XX1080 nachtkijker (volgens mijn vrouw: De Helse Machine) posten, ik moet ze dan eerst wat kleiner maken om de layout van het forum niet te vergriepen!
Het is trouwens vreemd en lastig om van zo een groen stralend schermpje een *scherpe* foto te maken met een digitale camera, lijkt wel of die kleur gewoon "niet wil". Iemand een verklaring?MvgEat
Heb jij al een nachtkijker klaar????
Wat heeft hij je gekost aan onderdelen? Of is die gewoon kant en klaar gekocht?
Daar wil ik zeker wat documentatie van (als je ze wil geven natuurlijk)
Kosten:
ccfl inverter: gesloopt uit oud lcd-scherm.
Cascade:
- dioden (10 stuks) gesloopt uit hoogspanningsprint laserprinter.
-Condensatoren (10 stuks) gekocht bij Kent Electronics 10n/3kV 2 euro per stuk ...Moet goedkoper kunnen.
- Buis XX1080 gekocht bij van Dijken elektronica
10 euro.
- Weerstanden voor de spanningsdeler: 47 Mohm 10kV piek /750V continue (25 stuks) 1,25 euro.
- 50 mm lens met P-draad van fototoestel (nieuw) bij foto-zaak (surplus) 5 euro, koopje!
- Ooglens (oculair) gesloopt van oude, defecte video camera. Om het groene schermpje te bekijken.
Zie draadje van 14 kV voeding van Monty voor het schema.
- Optische behuizing: Pvc afvoerbuis ~67 mm + doppen om de lenzen te monteren.
Behuizing van een (oude, wederom defecte) externe harddisk + 13 NiMh oplaadbare batterijen 1,2V/1100 mAh. Had ik nog liggen.
MvgEat
High-Voltage
Op 11 februari 2005 22:57:36 schreef Rd12tf:
Kosten:ccfl inverter: gesloopt uit oud lcd-scherm.
Cascade:
- dioden (10 stuks) gesloopt uit hoogspanningsprint laserprinter.-Condensatoren (10 stuks) gekocht bij Kent Electronics 10n/3kV 2 euro per stuk ...Moet goedkoper kunnen.
- Buis XX1080 gekocht bij van Dijken elektronica
10 euro.- Weerstanden voor de spanningsdeler: 47 Mohm 10kV piek /750V continue (25 stuks) 1,25 euro.
- 50 mm lens met P-draad van fototoestel (nieuw) bij foto-zaak (surplus) 5 euro, koopje!
- Ooglens (oculair) gesloopt van oude, defecte video camera. Om het groene schermpje te bekijken.
Zie draadje van 14 kV voeding van Monty voor het schema.
- Optische behuizing: Pvc afvoerbuis ~67 mm + doppen om de lenzen te monteren.
Behuizing van een (oude, wederom defecte) externe harddisk + 13 NiMh oplaadbare batterijen 1,2V/1100 mAh. Had ik nog liggen.
MvgEat
Heb je pic's?
Wrm moet je eigenlijk met een lens naar dat groene schermpje kijken?
Op 11 februari 2005 23:01:05 schreef High-Voltage:
[...]Heb je pic's?
Wrm moet je eigenlijk met een lens naar dat groene schermpje kijken?
Pics? Zie post boven! Komen eraan!!! Morgen heb ik wel tijd en zin.
Schermpje is maar klein, op mijn leeftijd kan ik echt niet meer zonder bril, voor dat schermpje heb ik echt een loep (oculair) nodig, misschien jij niet 
MvgEat
High-Voltage
Op 11 februari 2005 23:05:40 schreef Rd12tf:
[...]Pics? Zie post boven! Komen eraan!!! Morgen heb ik wel tijd en zin.
Schermpje is maar klein, op mijn leeftijd kan ik echt niet meer zonder bril, voor dat schermpje heb ik echt een loep (oculair) nodig, misschien jij niet
MvgEat
Als ik het op mn neus zet dan denk ik niet dat het nodig zal zijn....
* High-Voltage heeft echt goesting om er ook eentje te gaan maken...
Euh, denk erom dat het schermpje tevens (bijna) de anode van de buis is en er dus (heel vlakbij je neus!) 14 kV staat 
MvgEat 
High-Voltage
Op 11 februari 2005 23:17:25 schreef Rd12tf:
Euh, denk erom dat het schermpje tevens (bijna) de anode van de buis is en er dus (heel vlakbij je neus!) 14 kV staatMvgEat
Owh... Nu je het zegt jah, best niet te kort bij nemen....
Valt wel mee, was maar een grap!De spanning is hoog maar het vermogen heel erg laag. Maar een klein vergrootglas of loep maakt het beeld wel een stuk duidelijker.
De grootste vijand van dat schermje is stof, door de hoogspannig blijft dat prima op je schermpje plakken. Een prima reden om dat af te sluitenm bij voorkeur met een lensje.
MvgEat
High-Voltage
Op 11 februari 2005 23:27:36 schreef Rd12tf:
Valt wel mee, was maar een grap!De spanning is hoog maar het vermogen heel erg laag. Maar een klein vergrootglas of loep maakt het beeld wel een stuk duidelijker.De grootste vijand van dat schermje is stof, door de hoogspannig blijft dat prima op je schermpje plakken. Een prima reden om dat af te sluitenm bij voorkeur met een lensje.
MvgEat
Moet nog eens eerst zoeken naar zo een buisje alvorens ik er dingen mee kan testen....
Zijn er geen leger-dump-surplus winkels in Belgie? (Ik bedoel natuurlijk technische dump, geen nep-camouflage kleding/tenten en andere zooi!)
Je kan ze ook via het web bestellen bij van Dijken of Bahco hier in Nederland.
MvgEat
High-Voltage
Op 11 februari 2005 23:35:29 schreef Rd12tf:
Zijn er geen leger-dump-surplus winkels in Belgie? (Ik bedoel natuurlijk technische dump, geen nep-camouflage kleding/tenten en andere zooi!)Je kan ze ook via het web bestellen bij van Dijken of Bahco hier in Nederland.
MvgEat
Daar vraag je mij wat... Hier zo direct in de buurt zou ik er geen weten.
Ik ga eens eerst afwachten hoe dat buisje bij jou werkt 
Dan moet ik ook nog een heel cascade schakeling zien te maken. Jij hebt er 13 van die oplaadbare bat's inzitten, staan die in serie of in parallel?
Ives
www.GoodSoft.be ==> Download gratis software of laat custom software aan gunstige prijzen ontwikkelen.
High-Voltage
Hier in de buurt wel "dump" shop, maar ik denk niet dat die enig techinsch spul verkoopt... wel tentjes en van die brol
High-Voltage
Waarvoor zit die hele elektronica daar nog bij? Achter die cascade schakeling en langs die batterijen... En dat koelerke is dat nodig?
Ziet er wel leuk uit... Hoeveel spanning staat er nu op dat buisje? Staan die bat's parallel of serie?
Goedenavond High-Voltage,
Ja dat koelerke is nodig voor de LM317 lader, hij perst ~300 mA door de batterijen en wordt erg warm ... (dat oranje-witte touwtje is de aanvoer van 24 V voor de lader)
De ccfl inverter is overleden door eigen schuld, sluiting 
Moest hem vervangen voor een MC33063 inverter met hoogspanningstrafo uit een Spectra Physics laser scanner (zo een ding uit een supermarkt).
Anode spanning is nu 14 kV.
Batterijen staan in serie, ik heb nu ~14 V over de inverter staan bij 100 mA. Rendement is niet echt goed maar ach ...
MvgEat
High-Voltage
Op 12 februari 2005 21:27:11 schreef Rd12tf:
Goedenavond High-Voltage,
Ja dat koelerke is nodig voor de LM317 lader, hij perst ~300 mA door de batterijen en wordt erg warm ... (dat oranje-witte touwtje is de aanvoer van 24 V voor de lader)De ccfl inverter is overleden door eigen schuld, sluiting
Moest hem vervangen voor een MC33063 inverter met hoogspanningstrafo uit een Spectra Physics laser scanner (zo een ding uit een supermarkt).
Anode spanning is nu 14 kV.
Batterijen staan in serie, ik heb nu ~14 V over de inverter staan bij 100 mA. Rendement is niet echt goed maar ach ...
MvgEat
Hoi Rd12tf,
Voor wat dient (diende) die ccfl inverter dan? En wat is het eigenlijk juist...
Maar dat buisje, dat blijft mij toch nog altijd een mysterie. Wat doet dat eigenlijk juist? Is dat gewoon iets dat het licht opvangt en dat vele malen versterkt?
Moet je eigenlijk ook nog je omgeving verlichten met IR licht? Wat gebeurd er als je met een zaklamp daarop schijnt? Dan is hij kapot zeker?
Ik vind het zo fassinerend...
:p
Thomas
Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.
Op 12 februari 2005 21:43:00 schreef High-Voltage:
[...]
Voor wat dient (diende) die ccfl inverter dan? En wat is het eigenlijk juist...
Moet jij je naam niet eens dringend veranderen naar Low-voltage?