Ik weet dat je etsmiddel kunt bewaren en ook dat het in een fles kan. Maar nu de vraag: Wat voor fles moet ik nemen? Dus een frisdrankfles, glazen fles of iets speciaals, Dus moet de fles nog speciale eisen hebben? Het moet natuurlijk wel veilig blijven dus wat raden jullie aan?

[Overig -> Ontwikkeling]

Ik bewaar het in een jampot, gaat wel goed, alleen is de deksel er bijna afgeroest :P.

Plastic en glas worden door het etsmiddel niet aangetast, dus dat zou gewoon moeten werken. Als het maar geen metaal is.

Misschien is zon apothekerspot een oplossing, die hebben vaak een stop die goed sluit met slijpstuk (van glas dus).

Een frisdrank of andere plastic fles zou ik toch niet aanraden omdat het etsmiddel bepaalde plastics op lange duur wel zal aantasten.

Ik heb het gewoon in een cola fles gaat prima

Ik heb gehoord dat je het niet luchtdicht mag afsluiten want er ontstaat een druk.

Zelf gebruik ik een cola fles (1,5ltr) met in de dop 2 gaatjes van 1mm geboord.

ik bewaar dat in een groote confituurpot. Lukt aardig. En nog niet door het deksel gefreten.

Ik laat mijn etsmiddel in mijn etsbak staan, mijn ontwikkelaar bewaar ik een fles van HERO fruitontbijt omdat deze een wijde opening heeft en geheel van plastic is. dat kan ik zeker aan raden

Op do 19-09-2002 23:02:07 schreef Franky:
.... mijn ontwikkelaar bewaar ik een fles van HERO fruitontbijt omdat deze een wijde opening heeft en geheel van plastic is. dat kan ik zeker aan raden

[off topic]

Toch niet als ontbijt zeker.

Op do 19-09-2002 23:57:05 schreef Hugo Welther:

[off topic]

Toch niet als ontbijt zeker.

[off topic]

Ojawel hoor even alles schoonbranden ;)