rotel rb 960bx

Ik heb een probleempje, ik heb mij rotel rb 960bx waarschijnlijk opgeblazen. Hij klapte er ineens uit na een avond volaan draaien en was toen heel erg heet. Waarschijnlijk hebben er te veel boxen aan gehangen (2 boxen paralel per uitgang van 150 w per stuk) doet helemaal niks meer. Waar moet ik beginnen met zoeken?

Hugo Welther

Moderator

Zonde van die Rotel.
Zekeringen stuk? Zitten er thermische zekeringen in?
Anders zou ik de eindtorren gaan verdenken, of zitten er versterkmodules in?

Heb je een schema of service manual?

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Okee ben ik weer. Ja de zekeringen zijn gecheckt, is niks mis mee. Ik vind het trouwens wel raar dat allebei de kanten er op het zelfde moment mee stopten (de voeding is compleet gescheiden.

Op de koellichamen zitten aan allbei de kanten: 2x D1047E 1D4 2x B187E 1D3 en een D600KE als ik het goede zie.

Het lijkt mij als of de voeding kapot is. De lampjes branden niet en als ik voor de trafos meet hebben ze gewoon 230 volt maar erna (heb o.a. op de ac pinnen van de bruggelijkrichters gemeten) helemaal niks meer. Kan dat het probleem zijn??

groeten jelle

Het zou kunnen dat de trafo zelf kapot is ?
Want als de trafo zelf wel 230v~ krijgt maar er komt geen voltage meer uit zou ik dat verdenken. Ik heb maar een keer meegemaakt dat een trafo kapot was. Dat kwam door oververhitting van dat ding.
Wat ik eigenlij zou zeggen is, meet hoeveel ohm het primaire spoel is (230~) en hoeveel de secundaire.
Als een van de twee en echte hoge weerstand heeft of echter helemaal geen waarde zal die kapot zijn

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

Nou ik heb zitten meten. Ik neem aan dat je die primaire spoel kunt meten op de punten waar de draden van de stekker uit komen en daar gebeurt helemaal niks (oneindige weerstand) Maar dan zouden er dus 2 te gelijk kapot zijn gegaan

Hugo Welther

Moderator

In sommige trafo's zitten thermische zekeringen. Van die zelfde dingen als in een koffiezetapparaat.

Deze zijn meestal meegewikkeld met de laaste wikkeling.
Als je er bij kan, kan je ze vervangen. In het slechtste geval moet er een nieuwe trafo in.

Heeft deze amp ook twee trafo's?
Zit er geen inschakelvertraging in met een relais?
Misschien relais stuk of één van de componenten daar omheen.

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op vrijdag 27 september 2002 00:21:33

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.