Ontvangst JVC RX-250 receiver steeds slechter

Hallo,

Ik heb al jaren tot volle tevredenheid een JVC RX-250 receiver. Weliswaar niet het nieuwste van het nieuwste, maar werkt(e) perfect.

Op een gegeven moment ben ik overgegaan van een gewone antenne naar kabelantenne. Ik had altijd al het gevoel dat de ontvangst niet briljant was, maar de laatste tijd is de ontvangst steeds minder geworden...

- Kabel vervangen [coax, andere steker]
- Casema aansluiting met andere radio getest [werkt prima]
- Losse normale antenne (zo'n draadje) uitgeprobeerd [is weliswaar niet het draadje dat er bij hoorde, maar ik zou allicht iets moeten ontvangen]
- Receiver opengemaakt om te zien of er mischien iets kapot was door aansluiten en loshalen van de antenne kabel dan wel het draadje [niks, alles ziet er goed uit]

Probleem dus niet op kunnen lossen. De Receiver is niet verplaatst, er is niet tegen aangestoten of wat dan ook. In alle gevallen (kabel antenne of draadje), is de ontvangst zeer slecht, kan de radio geen enkele zender automtisch vinden en is bij handmatige afstemming slechts een enkele zender te vinden: altijd vol ruis en alleen mono...

Iemand een idee? Kan nooit iets ingewikkelds zijn lijkt me, voor de rest werkt alles van de receiver (knoppen, bronnen, versterker, display, etc.).

George

Verloop van de discriminatortrafo.
Even bijregelen en meestal gaat-ie dan wel weer.