Kan iemand mij vertellen hoeveel ijzer-III-chloride (etsmiddel) ik moet gebruiken voor 1 liter water => het staat helaas niet op de verpakking.

Bij een normale verpakking in principe het hele zakje voor een liter. Ik deed altijd een derde. Duurt langer, maar scheelt in de prijs. Gooi er maar de helft in ofzo...

Dacht zo'n 300gram per liter ?!

Bij mij staat op het zakje dat het genoeg is voor 0,5 tot 1 ltr. water.

offtopic, vond het niet nodig om hiervoor een nieuw topic te starten, is het ook mogelijk om met miniboormachine(weet echte naam niet, maar gewoon zo'n hobby ding die je overaal voor kan gebruiken)printplaten uit te frezen(etsen), om zo banen erop te maken, of is dat te grof?

[Bericht gewijzigd door Sybrand op ]

Het is voor 250 gram ijzer-III-chloride.

@Syb,

Het is zeker wel mogelijk om met frezen PCB's te maken. Probleem zit hem alleen in de nauwkeurigheid waarmee je dat kunt. Er zijn prof. machines die een ontwerp zo voor je uitfrezen (testseries printen maken), maar of je dat met huis-tuin-en-keuken apparatuur kunt realiseren... lijkt me nogal een uitdaging.

Wellicht wel voor eenvoudige PCB's, maar de meer complexe ontwerpen vereisen haast wel computersturing van je freesmachine.