Led vu meter

Kan ik aan elke uitgang van de lm 3915 2 led's parallel eraan hangen ?

May The Source Be With You

Check de datasheet van dat IC, en bekijk hoeveel mA elke uitgang maximaal kan/mag leveren.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

ik ga et ff proberen of het ic het houd met een koel fannetje erop :P ik breng morge verslag uit

ff een vraaggie moet er tussen het ic en de koelplaat nog iets tussen ? en zo ja wat

wat geleid er goed kou ???

Op zo 20-10-2002 14:56:45 schreef MiTcHeLL:
wat geleid er goed kou ???

Het gaat er eerder om dat het warmte geleid :)

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

oke jij je zin >:) wat geleid er goed warmte in de vorm van een pasta ofzow ?

het zogenaamde 'koelpasta'
Dat is wel niet vereist!

Ik heb zo ooit ook eens een test gedaan:
Een klein motortje sturen met een 74lsxx (weet niet juist meer wat het was, maar dat doet er niet toe)

- Voedingsspanning opgedreven naar 7,5 V
- Koellichaam erop geplakt met Pattex (geen andere bevestigingsmogelijkheden)

=> Werkte perfect, IC kookte wel, maar overleefde het

Een processor overclocken, daar had ik al van gehoord maar
dit ??, best leuk. Je zou natuurlijk nog een stuk plastic kunnen wegslijpen om sneller de warmte op te vangen.

beetje gek

Ik heb wel eens vaker standaard DIP14/16 behuizingen gezien met een klein koelribje eraan geplakt. Ik gok erop dat dat met iets als pattex was gedaan.

Hoewel dat motor-voorbeeld wat extreem is, kan het best nut hebben als je bijv 74Sxx IC's een eindje boven hun max clock wilt laten lopen... wel eens gedaan @100 Mhz in een PLL prescaler. Got hot, but lived (zelfs zonder koelribje)

http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design

Veel IC's in een cdrom speler hebben ook een koelplaatje

Dat plaatje is meestal lossendoor de print gesoldeerd om het vast te zetten