Dag mensen, dit is mijn eerste post hier op het forum. Met de zoek-functie kon ik niets vinden. Het gaat zich om een handklap schakelaar. Als ik in mijn handen klap moet er een korte puls uitkomen. Met deze puls stuur ik een eigen schakeling aan. Heeft er iemand een idee waar ik dit schema kan vinden?

Hoi welkom op Circuits Online.
Is het de bedoeling dat de puls aan blijft of dat ie weer afvalt ?

Op za 12-10-2002 12:58:47 schreef MiTcHeLL:
Hoi welkom op Circuits Online.
Is het de bedoeling dat de puls aan blijft of dat ie weer afvalt ?

Het liefst een korte puls na een harde klap.
Dus dat die erna weer uitgaat.

Ik ga ff zoeken voor je

is dit iets ? http://www.electronic-circuits-diagrams.com/remotecontrolsimages/3.gif

[Bericht gewijzigd door MiTcHeLL op ]

Op za 12-10-2002 13:14:26 schreef MiTcHeLL:
Ik ga ff zoeken voor je

is dit iets ? http://www.electronic-circuits-diagrams.com/remotecontrolsimages/3.gif

Wow, niet een beetje erg grote schakeling?
Ik weet niet wat er precies nodig is, maareh....dit ziet er erg lastig uit.

De bedoeling van het geheel is eigenlijk:

Als ik klap (of een ander hard geluid maak) dan moet er een schakelaartje heel even getipt worden. Met deze schakeling vervang ik die druk schakelaar en kan de desbetreffende schakeling aansturen met die klap.

Velleman heeft een klapschakelaar in kit vorm.
Misschien is dit iets wat je zoekt.

Op za 12-10-2002 14:09:12 schreef Roel:
conrad heeft er ook een. typ bij product zoeken klaspschakelaar in.
www.conrad.nl

hier is de link naar die handklapschakelaar:
hier

edit Jeroen: beetje lange URL

[Bericht gewijzigd door Jeroen op ]

Als het alleen een puls moet zijn, kun je dan niet iets maken met een piezo element en een kleine versterking erachter (is maar een wilde gedachtekronkel hoor....)

Op za 12-10-2002 14:13:15 schreef Roel:
hier is de link naar die handklapschakelaar:
hier

edit Jeroen: beetje lange URL

link is kapot

Die kit van conrad werkt perfect heb ik 2maal gebouwd
heb de schemas hier ook nog wel ergens.
zal eens zoeken

Ik wist dat die overal te krijgen is, maarja ik bouw liever zelf iets dan dat ik het koop. Anders is er ook niet veel aan. Ik tweak graag zelf ik in elkaar.

Niemand een schema van die klapdingen?

Op za 12-10-2002 16:45:49 schreef k.p.meinesz:
Die kit van conrad werkt perfect heb ik 2maal gebouwd
heb de schemas hier ook nog wel ergens.
zal eens zoeken

Heel graag ;)

ik durf er wat onder te verwedden dat je niet de enige hier op deze site bent(ik ben er al een, dus ik win altijd).

ATMOZ kijk even op conrad info center
staat er tussen inc schema layout ed

Misschien ben je hier iets mee, deze schakeling die ik ingescand heb laat een LED branden als je in de handen klapt en de LED dooft weer uit als je nog eens klapt.

Plaatje

Op zo 13-10-2002 17:14:23 schreef Thomas:
Misschien ben je hier iets mee, deze schakeling die ik ingescand heb laat een LED branden als je in de handen klapt en de LED dooft weer uit als je nog eens klapt.

Plaatje

Oke thanx. Ik zal maar eens wat gaan bouwen..

Ik had ook ff een vraagje over die handklapschakelaar. Kun je zoiets ook gebruiken om gewoon de lamp in een kamer aan en uit te laten gaan? alvast bedankt

Op vr 25-10-2002 16:25:51 schreef Toom:
Ik had ook ff een vraagje over die handklapschakelaar. Kun je zoiets ook gebruiken om gewoon de lamp in een kamer aan en uit te laten gaan? alvast bedankt

Dit kan, maar dan moet je in plaats van het ledje een relais eraan hangen.

Ik heb nu een klapschakelaar gemaakt maar hij reageert echt zeer slecht. Als microfoon heb ik gewoon zo'n standaard mic gepakt die bij de pc zit. Is deze goed daarvoor?

En is het mogelijk om hem te laten werken op 4 meter afstand ofzo? Het moet natuurlijk overal in de kamer werken. Is dit dus mogelijk?

Groeten,
Atmoz

Kijk ook eens op mijn site:
http://www.geocities.com/homemade1234
ik heb hem jaren terug gemaakt en
hij werkt nog steeds.

Velleman heeft zo'n kitje het is redelijk in prijs? En met deze post ik het 3de item in dit nieuwe jaar.

Prettig nieuwjaar aan alle medewerkers van circuitsonline.