hey,

De wasmachine is onlangs stuk gegaan, hij brengt het water nog op temperatuur enz... maar hij wil die meer ronddraaien en als hij wil ronddraaien lijkt het of hij vast zit en na een paar seconden valt de differentieël-schakelaar af. (voor dat hij dit deed maakte hij al een schel geluid bij het ronddraaien.)

Het is een wasmachine van het type:zanussi en is +/- 6jaar oud.

Weet misschien iemand wat het defect kan zijn en of het nog te herstellen is?

Thanks..

Beetje offtopic hier maar dat is voor bijna 100% zeker een versleten lager. Zou niet mogen bij een 6 jaar oude machine van Zanussi... importeur bellen.
(Heb zelf een Zanussi van 21 jaar oud en geen aandelen)

[Bericht gewijzigd door echtepino op ]

ik heb vroeger ook een Zanussi gehad, na 7 jaar ook lagers
kapot, vervangen en de machine heeft dan nog zeer lang goed gewerkt. Dau vervangen is nuttig zeker als je het eventueel zelf kan dan.

Ik kan wel nog met de trommel ronddraaien met de hand , dan draait hij nog redelijk soepel.
Als de lagers versleten zij hoeveel zou het dan kosten om ze te vervangen?

koolbortels of deurslot defect

ik gok op de koolborstels,
Wanneer de machiene kracht moet leveren dan lukt dit niet meer omdat ergeen genoeg aanzet vanaf de koolborstels zijn en er ontstaat dus een hoge overgangs weerstand.
gevolg machiene neemt water, verwarmt het water maar draaien homaar

Groet

Remi

leg er de riem eens af... ik veronderstel ofwel - zoals eerder gezegd - de koolborstels, ofwel de motor die om zeep is.
Zanussi is helaas geen "top of the line"... ik heb er al verschillende afgedankt na een jaar of 6...

Hallo,
Tegenwoordig worden wasmachines uitgerust met elektron. gestuurde motoren.In die motoren zitten dan ook koolborstels die na enkele jaren intensief gebruik moeten vervangen worden.(dus nazien).
Anders is het gesteld met,niet elektron. gestuurde motoren.
Daar moet gedacht worden aan de kondensator,die zal bij het door U geformuleerd defekt,hoogstwaarschijnlijk defekt zijn.

Zanussi is helaas geen "top of the line"... ik heb er al verschillende afgedankt na een jaar of 6...

Een toestel is OK wanneer het goed werkt en als de gebruiker er tevreden over is,ongeacht het merk of de prijs.Na een herstelling is ieder toestel" terug als nieuw",tot de volgende herstelling.

dat laatste vind ik maar quatsch, ten eerste verwacht een gebruiker (alsook de verkoper en de fabrikant) toch een bepaalde levensduur van een toestel (hoe realistisch die verwachtingen zijn is een andere zaak), en als het veel vroeger de geest geeft is het geen goed toestel.
Het gekke is dat verbruikersverenigingen nooit rekening houden met de levensduur van een toestel. Of het nu de gemeenste friac of de duurste miele betreft: ze gaan uit van 10 jaar. De ervaring leert, bij redelijk intensief gebruik (gemiddeld natuurlijk): friac 5 jaar, miele 15 jaar. Dat wil zeggen dat je bij miele, ondanks het feit dat je het toestel 2x zoveel betaalt, goedkoper uitkomt. Maar Test-aankoop en dergelijke hebben nooit echt met de voetjes op de grond gestaan wat dat betreft.
Ten tweede: een particulier zal zelden of nooit resultaten kunnen vergelijken van verschillende machines; soms kunnen twee machines uit een zelfde prijscategorie enorm verschillen in kwaliteit van wasresultaat, zwierresultaat, en dies meer. Ik heb al ondervonden bij klanten die een tweede wasmachine bijkopen (men moet immers toestellen van een gelijkaardige generatie vergelijken, anders gaat het niet op) mij toch vaak informeren over een verschil in kwaliteit.
En dat ieder toestel als nieuw is na elke herstelling: ?????? Ga jij dan bij elke herstelling ook alle roulementen en assen, schokdempers, veren, pomp, koolborstels, darmen... vervangen? Moest een toestel na elke reparatie als nieuw zijn dan zou je op elke herstelling een jaar totaalwaarborg moeten geven.

Ik vraag me af wat het nut is van zo 'n post.

Dit forum hier is bedoeld om problemen ,die mensen onder vinden,te helpen oplossen.Niet om UW mening te geven of een toestel een goeie of slechte keuze is,duur of goedkoop.
Ik begrijp dat U als (vermoedelijke) verkoper van dergelijke toestellen daar een meningover hebt.
Laat ons over de essentie van de zaak verder gaan,daar heeft iedereen een boodschap aan.
Mvg, Chris
Ps;Dit even tussendoor,bedankt.

Wat ik met mijn eerste opmerking wou aangeven is dat het niet verwonderlijk zou zijn dat er een vrij "groot" defect (motor, lagers,...) zou zijn aan zo 'n machine, terwijl dat bij andere merken eerder uitzonderlijk zou zijn. Er zijn van die dingen (zoals bvb een kapotte motor) die bij sommige merken echt uitzonderlijk zijn (en dus weinig waarschijnlijk), en bij andere merken meer voorkomen en dus het overwegen waard zijn.
Om dit te verduidelijken met een voorbeeld: bij de "betere" merken zal ik er zelden of nooit van uitgaan dat bvb de programmator of de elektronica kapot is, omdat dit zéér uitzonderlijk is. Ik zal eerst al de rest nakijken, omdat ik in het achterhoofd heb dat een defect programma zeer onwaarschijnlijk is. Bij andere merken zal dat het eerste zijn waar ik naar kijk, omdat ik op die bepaalde merken dan wel weet dat dit onderdeel - wegens slecht ontworpen of geconstrueerd - nogal eens kapot durft gaan. De "meest waarschijnlijke oorzaak" van een fout kan dus van merk naar merk grondig verschillen.
Ik reageerde op uw reactie dààrop (die neerkomt op "als het werkt is het goed"...) omdat ik dat een zeer twijfelachtige veronderstelling vind en ik denk dat de toevallige lezer toch eens een andere opinie mag horen ook. Ik reageerde vanuit een professioneel standpunt op de mening die U, als (vermoedelijk) amateur hier uitte.

Op 11 juni 2005 14:29:03 schreef Chris ghislain:
Dit forum hier is bedoeld om problemen ,die mensen onder vinden,te helpen oplossen.Niet om UW mening te geven of een toestel een goeie of slechte keuze is,duur of goedkoop.
Ik begrijp dat U als (vermoedelijke) verkoper van dergelijke toestellen daar een meningover hebt.
Laat ons over de essentie van de zaak verder gaan,daar heeft iedereen een boodschap aan.
Mvg, Chris
Ps;Dit even tussendoor,bedankt.

ik dacht en ik denk meerdere hier op het forum dat idd zoal je zegt het forum is bedoeld voor reparatie tips etc etc.
Maar het is juist fijn als je door andere mensen op de hoogte wordt gehouden over de kwalitijd van het product wat je hebt er zijn dus geen verkoop truuks aan verbonden dacht ik zo. en men mag natuurlijk voor hun mening uitkomen toch ?

greets

Remi

Ik denk dat Spidy al lang een andere machine heeft.

Op 12 juni 2005 19:39:55 schreef elektron_:
Ik denk dat Spidy al lang een andere machine heeft.

hahaha die kans is aanwezig ja :):):)