proefperiode beginnersforum.

Ik heb een voorstel aan de moderators:
als ik me nu eens bezig zou houden met het forumgedeelte van de beginnelingen maar dan als moderator.
En dit in een proefperiode zouden doen van nu te beginnen tot 1 september en dan (op 1 september)
zien we wat we met het beginnersforum doen zijn er te weinig antwoorden (wat ik overigens spijtig zou vinden)
dan sluiten we het forumgedeelte op 1 september

Ik zou graag hieronder reacties krijgen van enkele moderators.

waarom een apparte beginners sectie?
waneer ben je beginner?
waarom kunnen die hun vragen niet stellen in de secties die al aanwezig zijn?
ik zie het nut er niet van, sorry.

Ik sluit mij aan bij The Headhunter.
Als je goed zoekt hoef je meestal geen vragen te stellen ivm weerstanden en led toestanden.

http://home.planet.nl/~heuve345/nl/home.html
http://www.on4cp.org/cursus/

met deze 2 sites komt een beginner al een heel eind imo.

[Bericht gewijzigd door Mr. Digital op zaterdag 23 juli 2005 13:36:16

slimme mensen vinden oplossingen, genieën vinden problemen.

als ze zich op het beginnersgedeelt een topic plaatsen dan weet je ook dat je het op het niveau van een beginner moet uitleggen.

Lucky Luke

Golden Member

hier liep dacht ik al wat over....

maar een profperiode is geen gek idee, want dan zie je wat t word.
(er zijn natuurlijk weer mensen die er t nut niet van inzien..., die zijn zeker nooit beginner geweest?)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Op 23 juli 2005 13:36:23 schreef Rammboy:
als ze zich op het beginnersgedeelt een topic plaatsen dan weet je ook dat je het op het niveau van een beginner moet uitleggen.

en dat kan een TS niet aangeven bij zijn vraag?
ik zie nog steeds het nut niet.

je bedoeltd dus een extra categorie in het forum genaamd "beginnersvragen"

denk dat je dan in deze categorie allerkande vragen zult treffen va HF tot HV, die eigenlijk in een andere categorie passen.

tis wel een leuk voorstel, maar ik denk dat het de overzichtelijkheid van Co zal "schaden". - neemt niet weg dat we op een andere manier iets kunnen doen voor de beginners...

Op 23 juli 2005 13:37:35 schreef Lucky luke:
hier liep dacht ik al wat over....

maar een profperiode is geen gek idee, want dan zie je wat t word.
(er zijn natuurlijk weer mensen die er t nut niet van inzien..., die zijn zeker nooit beginner geweest?)

das nu juist wat ik bedoel soms denken beginnelingen dat het een domme vraag is en durven ze hem niet posten vanwege de reacties van sommigen...
tis tenslotte maar een proefperiode en na die proefperiode weten we meteen of het een goed idee was of niet en is hier geen discutie meer over.

[Bericht gewijzigd door Rammboy op zaterdag 23 juli 2005 13:41:22

Op 23 juli 2005 13:37:35 schreef Lucky luke:
hier liep dacht ik al wat over....

maar een profperiode is geen gek idee, want dan zie je wat t word.
(er zijn natuurlijk weer mensen die er t nut niet van inzien..., die zijn zeker nooit beginner geweest?)

Jawel maar "beginners" die vragen stelden aan gevorderden.

Ik wordt liever geholpen door mensen die er wat meer vanaf kennen ivm de veiligheid, wat volgens mij beginners sneller over het hoofd gaan zien.

slimme mensen vinden oplossingen, genieën vinden problemen.
elmowww

Golden Member

Ik ben ook vrijwilliger voor moddereter.

Enkel ben ik komende week niet aanwezig ;)

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

zet die negatieve gedachten even opzij en laat het ons please proberen.

Op 23 juli 2005 13:41:41 schreef elmowww:
Ik ben ook vrijwilliger voor moddereter.

Enkel ben ik komende week niet aanwezig ;)

iedereeen wil wel moderator worden maar het is wel de bedoeling om bepaalde oplossingen te zoeken in bepaalde situaties te handhaven. En oja je moet wel wat online zijn he ik ben namelijk bijna altijd online van 9a10 uur tot 21 a 24uur

[Bericht gewijzigd door Rammboy op zaterdag 23 juli 2005 13:45:06

iedereen is uiteraard beginner geweest/ nog steeds..., maar waar ga je de grens trekken? Heel basis dingen zijn nagenoeg overal te vinden op dit forum/andere sites.

een apart forum vind ik wel iewat overdreven. Uiteindelijk kunnen die mensen evengoed vragen stellen in de bestaande groepen, en een antwoord krijgen op hun niveau. Dat hindert toch niemand? Anderen kunnen daar nog eventueel iets dieper op doorgaan, maar daar leer je uiteindelijk alleen maar van...

ik zie dus ook het nut niet van een beginnnersforum..|:(

mvg, bert

Meten is weten!
slimme mensen vinden oplossingen, genieën vinden problemen.

Op 23 juli 2005 13:44:21 schreef xbake:
iedereen is uiteraard beginner geweest/ nog steeds..., maar waar ga je de grens trekken? Heel basis dingen zijn nagenoeg overal te vinden op dit forum/andere sites.

een apart forum vind ik wel iewat overdreven. Uiteindelijk kunnen die mensen evengoed vragen stellen in de bestaande groepen, en een antwoord krijgen op hun niveau. Dat hindert toch niemand? Anderen kunnen daar nog eventueel iets dieper op doorgaan, maar daar leer je uiteindelijk alleen maar van...

ik zie dus ook het nut niet van een beginnnersforum..|:(

mvg, bert

de lijn valt simpel te trekken: ben je beginner dan ga je naar de beginnerssectie waarbij je vragen kunt stellen over leds weerstanden diodes transistorenenz... vanaf het moment dat het over iets moeilijker dan een ne555 gaat zal de persoon in kwestie doorverwezen worden. dus hij zal bv doorverwezen worden bij ic's behalve de 555 (555 is toch nog easy) hoogvoltage

Er is al een topic over exact dit onderwerp.
http://www.circuitsonline.net/forum/view/23771
Rammmboy, misschien eerst de FAQ lezen voor je jezelf als mod opwerpt.

AKA fry, Stichting EMM, ElectroMagnetic Magnificence

Op 23 juli 2005 13:23:03 schreef Rammboy:
Ik heb een voorstel aan de moderators:
als ik me nu eens bezig zou houden met het forumgedeelte van de beginnelingen maar dan als moderator.

Zou je niet eerst eens wat beter Nederlands gaan leren alvorens moderator te worden? Trouwens, een moderator moet toch wel een redelijke kennis over elektronica hebben. Iets wat bij jou vrij duidelijk ontbreekt.

Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.

ok maar die eenvoudige vragen die de beginnelingen zullen stellen kan ik heus wel beantwoorden hoor! ;)

Op 23 juli 2005 13:49:11 schreef Thomas:
[...]
Zou je niet eerst eens wat beter Nederlands gaan leren alvorens moderator te worden? Trouwens, een moderator moet toch wel een redelijke kennis over elektronica hebben. Iets wat bij jou vrij duidelijk ontbreekt.

wat is er fout?

mja, beginners afschrikken - er is wat van aan. kunnen we niet iets doen zoals het "slotje", en "sticky topic" --> we maken een "Pupil topic" - label, en de topicstarter kan dit aanvinken bij het posten - zo is de topic gemarkeerd als - beginnerstopic --> modjes wat denken jullie ???

het gaat hier niet om leerlingen want dat is meermaals gezegt dat de "schoolvragen" (huiswerk) zullen gemeden worden.

please mods laat het me tot september proberen.

ik ben het wel eens met wat in vorig topic is gezegd (zie meededeling fry)http://www.circuitsonline.net/forum/view/23771
om een aantal artikeltjes te schrijven over basis dingen.. Zou ik gerust ook 1tje van willen schrijven

Meten is weten!

Op 23 juli 2005 13:56:05 schreef Rammboy:
please mods laat het me tot september proberen.

omg :o, ben ik nu de enigste die dit grappig vind ?

slimme mensen vinden oplossingen, genieën vinden problemen.

Op 23 juli 2005 13:53:01 schreef Mr Soldeer:
mja, beginners afschrikken - er is wat van aan. kunnen we niet iets doen zoals het "slotje", en "sticky topic" --> we maken een "Pupil topic" - label, en de topicstarter kan dit aanvinken bij het posten - zo is de topic gemarkeerd als - beginnerstopic --> modjes wat denken jullie ???

Ik sluit mij hier volledig bij aan. Zo kan het topic toch nog onder de juiste categorie vallen (kwestie van het overzicht te bewaren) en tevens kan men zien of het gaat over een gevorderde of beginnersvraag.

nerootje