Hallo, wie kan mij helpen ik heb een simpel schakelingetje nodig om de onsteking van mijn turbo motor bij hogere boost te kunnen verlaten. Als de boost met 1psi hoger is dan de max boost die de ecu toestaat moet de onsteking 1 graad later komen te staan dus bij 15psi 15 graden. De pulse moet dus een X aantal milliseconden vast gehouden worden.
Ik dacht zelf aan een Motorola druk sensor met een 555ic maar misschien dat er andere opties zijn. Het omgekeerde heb ik nodig om de injectoren langer open te kunnen houden ook op basis van dezelfde motorola sensor dus hogere boost langere openings tijd in miliseconden nadat de ecu de injectoren gesloten heeft.
Om de standaard fabrieks waarden te behouden en de kosten te beheersen is een after market ecu of een andere ecu niet echt een optie.
Bedankt !!!

lijkt me echt iets voor een PIC processor, kun je lekker met lookuptables prutsen.

Da fripster

Op 10 augustus 2005 17:09:10 schreef fripster:
lijkt me echt iets voor een PIC processor, kun je lekker met lookuptables prutsen.

Da fripster

Denk echter dat mijn kennis te beperkt is om een werkend exemplaar te krijgen. :)

valt best mee. begin maar eens met de tutorial van deze site en maak een programmer (of koop een wisp628 van www.voti.nl). Voor je het weet kun je erg veel.

Da fripster

Het is zelf te maken maar ligt aan het type auto of het makkelijk of moeilijk is.
Zelf gebruik ik kant en klaar dingen omdat je soms de complexe krukas signalen een complete omwenteling moet vertragen.
Wat voor motor/auto is het

Op 10 augustus 2005 23:24:01 schreef Paul Welther:
Het is zelf te maken maar ligt aan het type auto of het makkelijk of moeilijk is.
Zelf gebruik ik kant en klaar dingen omdat je soms de complexe krukas signalen een complete omwenteling moet vertragen.
Wat voor motor/auto is het

Daihatsu Charade GTti. FF uitleggen, voor de club heb ik een klein projectje opgestart om voor zo min mogelijk geld een gtti zo ver mogelijk proberen te tunen, dus ik heb een gtti gekocht voor 225 euro met lager schade, nieuwe lagers a 26euro erin en hij loopt weer, nu heb ik voor 430 euro rvs uitlaat bochten en demper + midden demper gevonden en moet ik nog een nieuw uitlaat spruitsuk maken en een dumppipe, verder is het ff afwegen wat er verder nog op komt ik nog een 58mm throttlebody en een grotere turbo + injectoren van m'n andere project liggen maar ik denk dat dat buiten de doelstellingen van dit project valt.Voor mn andere project ben ik bezig een http://www.Vems-group.org managment systeem te bouwen maar deze valt voor dit project buiten het budget. Zodoende ben ik opzoek naar een manier om toch wat aan het onstekings tijdstip en de injectie inspuit duur te kunnen doen.

Hij hoeft alleen de onsteking een paar graden te verlaten als de boost boven de standaard boost van 0,6-0,8bar komt.Had het idee om hem tussen de ecu en de bobine te plaatsen en dan het signaal gewoon op te vangen iets te vertragen alnaar gelang de boost van dat moment en weer los te laten.
Welke kant en klare producten gebruik jij dan?
groetjes andre

[Bericht gewijzigd door andre38 op ]

Ik gebruik daar meestal Dastek voor.
Ook leuk om te bouwen is Megasquirt maar dat is helaas alleen injectie. Ik vind die Vems al met al niet echt goedkoop.Wel een hoop mogelijk heden.
Je kan tussen de ECU en de onstekings tor een vertraging maken. Ik heb dat vroeger eens met een variabel lengte schuifregister gemaakt. (Voor Mosselman turbo systems). Aan het eind weer een monoflop die de dwell tijd weer kloppend maakt. Werkte wel.