wegfiltering van vocals kan men proberen toe te passen door één kanaal van het geluid te inverteren en zo de monosignalen weg te filteren zodat de meeste zang wegvalt speitig genoeg de bassen ook meestal maar dit effe ter zijde

kan men dit verwezenlijken door electronic zoja schema's please
en liefst met veel instelbaar
en is het ook mogelijjk om alleen de stem te behouden

op voorhand bedankt

Heeft ooit een vocal eliminator in de electuur gestaan
als je de stem juist wilt behouden moet je het signaal
van de vocal eliminator weer insturen op een opamp en deze op links en rechts aan bieden

Op 12 november 2002 23:56:46 schreef k.p.meinesz:
Heeft ooit een vocal eliminator in de electuur gestaan
als je de stem juist wilt behouden moet je het signaal
van de vocal eliminator weer insturen op een opamp en deze op links en rechts aan bieden

welke electuur juist en is die moeilijk te bouwen

Welke voice eliminator je ook bouwt, je zal altijd verlies van je signaal (bassen) hebben. Of de stem er niet volledig uitgefilterd krijgen.

Op 13 november 2002 06:17:41 schreef Armani:
Welke voice eliminator je ook bouwt, je zal altijd verlies van je signaal (bassen) hebben. Of de stem er niet volledig uitgefilterd krijgen.

idd maar ik wil het gebruiken omdat je er soms leuke effecten met kunt doen

Welk nummer van de elektuur ? of waar ergens in welk jaar ?? Dan zal ik hem wel voor je instaleren.

Ik weet niet voor welke toepassing je die vocal-eliminator wil gebruiken. Maar als dit geen realtime toepassing is, is dit heel goed met software te doen, denk bijvoorbeeld aan een winamp-plugin.

De DeFXv0.97 bijvoorbeeld, maar er zijn vast meerdere te vinden. Bij een goede stereo opname werkt deze goed.

Op 13 november 2002 19:06:40 schreef Dennis Stekelenburg:
De DeFXv0.97 bijvoorbeeld, maar er zijn vast meerdere te vinden. Bij een goede stereo opname werkt deze goed.

dat heb ik al ik wil het echt realtime kunnen gebruiken voor aan een send uitgang van een mixer te hangen

bij velleman hebben ze een karaoke set, alleen ik weet niet of het schema op hun site staat.

groeten, joost

ps mocht iemand deze hebben zet 'm dan even op dit forum

winamp?
daar bestond zo een plugin voor en die filterde de zang inderdaad (bijna) volledig weg en de bass bleef...

en anders die vellemankit, die doet het ook