Op 20 augustus 2005 16:05:19 schreef Mr Soldeer:
gewoon een offtopic topic, eens per week lijkt me nog simpelst uitvoerbaar, en effeicients.
Ik wist niet dat zoiets zich laat plannen.... 
Op 20 augustus 2005 16:05:35 schreef GJ_:
Ik geloof niet zo in een off-topic forum als middel om de rest on-topic te houden. De meeste off-topic posts zijn een reactie op het lopende onderwerp en die ga je niet in een ander forum zetten.
De alternatieven zijn dat off-topic posts radicaal gesnoeid worden uit de andere topics, of het wordt allemaal toegelaten.
Beide alternatieven wekken teveel ergernis op.
Fraai voorbeeld van de behoefte aan een offtopic sectie:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/24659/last
pfffffff de laatste tijd is het hier verziekt van dat soort discusies .... ik kap ermee voor vandaag...
kzie morgen wel wat er veranderd is
Als ik het gebekvecht zo eens doorlees stikt het hier van de ouwe wijven en die staan zowiezo niet bekent om hun topic-vastheid.
Ik denk dat een deel van de posts altijd off-topic zal blijven. Zo erg vindt ik dat persoonlijk helemaal niet, zolang een topic maar niet volledig vastloopt hierop. En daar hebben ze hier een onuitputtelijke bron van slotjes voor.
Ik vind dat e.e.a. hier prima geregeld is. Democratie op een forum als dit lijkt me niet goed te werken.
zweetvoetje
Free the whales!
ik denk dat er veel mensen zich vervelen deze zomer, omdat ze dankzij onze geliefde balkenende niet meer op vakantie kunnen. Daarom zitten ze maar onzin te posten (net als ik trouwens).
Dat offtopic-forum komt er toch niet. Dat is al vaak genoeg gevraagd, en het zal gewoon niet gebeuren. Of er moet iemand buiten CO om een eigen COfftopic gaan maken.
Ik denk dat teveel mensen zich vervelen en dan maar een beetje offtopic gaan zeuren hier. Oke soms is leuk, maar het wordt wel ERG vaak gedaan hier...
Op 20 augustus 2005 16:22:06 schreef zweetvoetje:
ik denk dat er veel mensen zich vervelen deze zomer, omdat ze dankzij onze geliefde balkenende niet meer op vakantie kunnen. Daarom zitten ze maar onzin te posten (net als ik trouwens).
LOL, dat stond er net nog niet toen ik postte, helemaal mee eens.
Op 20 augustus 2005 16:28:40 schreef Bertrix:
Absoluut noodzakelijk, elk goed forum heeft er een
Nietwaar. CO heeft er geen!
Jeroen
Moderator
Op 20 augustus 2005 15:38:22 schreef Evilest Aedolon:
[...]
Dat heb ik dus niet gezien. Wat wil je dan doen? een index aanmaken? Kan veel werk worden.Wat is het probleem dan? Kan je mooi inpassen in de layout, er komt alleen het google logo onder...
Je kan ook gewoon een 'zoeken met google' optie toevoegen dan opent hij echt de google site.
http://www.google.com/apis/
krijg je meer dan 1000 searchqueries per dag dan?
Dit is het bericht dit ik bedoelde. We zullen inderdaad geen 1000 zoekopdrachten per dag krijgen. Ik heb op dit moment al een index gemaakt, ik moet alleen nog onderzoeken of het zoeken snel genoeg gaat. Als we ooit een eigen server krijgen ga ik Xapian inbouwen, maar dat is nu te zwaar.
Op 20 augustus 2005 16:10:41 schreef KT88:
Fraai voorbeeld van de behoefte aan een offtopic sectie:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/24659/last
Wat mij betreft is dat een voorbeeld van het zomaar openen van een dom topic.
Thomas
Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.
Op 20 augustus 2005 16:33:23 schreef GJ_:
[...]
Nietwaar. CO heeft er geen!
Lees nog eens:
Hihi. Grapje hoor.
Jonathan
"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)
en ik veronderstel nu dat jij bepaald wat een goed forum is
zweetvoetje
Free the whales!
Hij mag toch best voor zichzelf weten wat hij een goed forum vind?
Alleen een beetje raar dat hij zoveel tijd in een slecht forum steekt, maar dat is zijn zaak.
Op 20 augustus 2005 16:58:03 schreef Jonathan:
[...]en ik veronderstel nu dat jij bepaald wat een goed forum is
Natuurlijk, dat wordt door de gebruikers bepaald. Ik geloof echter niet dat de kwaliteit van CO ter discussie staat.
Jonathan
"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)
Op 20 augustus 2005 17:02:16 schreef zweetvoetje:
Alleen een beetje raar dat hij zoveel tijd in een slecht forum steekt, maar dat is zijn zaak.
daar wou ik op wijzen
ik vind een heel rare bewering, zeggen dat elk goed forum een zever-sectie heeft.
het is toch niet de gebruiker die bepaald of het een goed forum is?
een goed forum wordt gemaakt door iemand die een goed forum wil maken, en komt tot stand door gebruikers die een positieve waarde willen meegeven aan een forum. Het is wel aan een gebruiker om te kiezen op welk forum ie wil posten naargelang zijn interesses.
Ik wil hiermee niet mee zeggen dat er geen ideeen van de gebruikerskant mogen komen, want het is meestal iemand die het gebruikt die ook de gebreken ondervind 
maar waarom altijd een off-topic sectie als vraag opmerking?
CO is een electroninca-site/forum. Waarom moet je dan hier hele topics kunnen volzeveren over de buur zijn kat en weet nog allemaal wat.
In een topic kan altijd eens offtopic worden gegaan, dat gebeurd en wij mods doen dit ook, maar het is gewoon aan jullie om zelf te beseffen waar dit ophoud.
Op 20 augustus 2005 17:56:28 schreef Jonathan:
[...]
een goed forum wordt gemaakt door iemand die een goed forum wil maken, en komt tot stand door gebruikers die een positieve waarde willen meegeven aan een forum. Het is wel aan een gebruiker om te kiezen op welk forum ie wil posten naargelang zijn interesses.
Het is de gebruiker die voor zichzelf bepaald wat een goed forum is. Een goed forum maken lijkt me een onmogelijke opgave. Dat doen de gebruikers, de moderatoren sturen alleen maar.
Ik denk dat Bertrix verder niet heeft willen zeggen dat dit geen goed forum is. Je kunt het wel zo lezen, als je tenen maar lang genoeg zijn.
op een electronica forum hoort electronica thuis, en de bij electronics horende off topic dingen ...
dus niet dat geklooi over random dingen die dus niet voortvloeien uit electronica discusies !!!
als je echt een offtopic forum wil, dan moet je een forum zelf maken zonder speciefiek vakdomein. een online praatcafe dus
!!!
PS, waarom denk je dat in je profiel ICQ en MSN staat - om dat soor offtopic discusies die niet met electronica te maken hebben te voeren !!!
Jonathan
Op 20 augustus 2005 18:15:28 schreef GJ_:
Ik denk dat Bertrix verder niet heeft willen zeggen dat dit geen goed forum is. Je kunt het wel zo lezen, als je tenen maar lang genoeg zijn.
ja zo lang zijn me tene nu ook wel hoor, alleen is dat geen reden dat wij dat wel moeten hebben
slecht geprobeerd zou ik zeggen
Ben_
http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design | http://www.scienceflicks.com Science Videos | http://www.merghart.com/p/26/Electronics My electronics projects
Het lijkt mij wel een goed idee, een 'offtopic' onderwerp naast 'hf', 'digitaal', 'overig' etcetera... dan hoef je aan de titel ook niet meer te gokken of een thread wel of niet ergens over gaat 
klein is fijn
Moderator
Op 20 augustus 2005 18:53:50 schreef Ben_:
Het lijkt mij wel een goed idee, een 'offtopic' onderwerp naast 'hf', 'digitaal', 'overig' etcetera... dan hoef je aan de titel ook niet meer te gokken of een thread wel of niet ergens over gaat
Hahaha
Die is goed.
Evilest Aedolon
Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.
Op 20 augustus 2005 16:38:29 schreef Jeroen:
[...]Dit is het bericht dit ik bedoelde. We zullen inderdaad geen 1000 zoekopdrachten per dag krijgen. Ik heb op dit moment al een index gemaakt, ik moet alleen nog onderzoeken of het zoeken snel genoeg gaat. Als we ooit een eigen server krijgen ga ik Xapian inbouwen, maar dat is nu te zwaar.
[...]
Wat mij betreft is dat een voorbeeld van het zomaar openen van een dom topic.
Xapian is een goede oplossing inderdaad maar de google api is allesinds beter dan hetgene wat er nu is...
Zoeken is zeer belastend voor de server, niet vergeten... daarom zou ik de belasting op iemand anders nek schuiven google in dit geval.
Op 20 augustus 2005 18:43:55 schreef Jonathan:
[...]ja zo lang zijn me tene nu ook wel hoor, alleen is dat geen reden dat wij dat wel moeten hebben
slecht geprobeerd zou ik zeggen
Ik zie zelf ook nog geen goede reden voor een off-topic kletshoekje hoor.
als er een off-topci sectie komt, dan ga ik lekker off-topic zwetsen in de off-topic sectie. over electronica natuurlijk.........
je doet niets tegen off-topic berichten, ik verwacht dat de offtopic dingen wel afnemen als het adcedemishc jaar weer begonnen is
hallo allemaal,
Ik en mijn broertje willen wel een site maken waar we lekker off topic willen kletsen.
Maar ik vraag me toch af wat jullie nou wel noodzakelijk vinden in zo'n site.
Dus kunnen jullie iedeetjes geven over hoe we het in elkaar kunnen zetten?
mvg Jan Bot en (Geer Bot)
Evilest Aedolon
Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.