ik heb hier al en tijdje een Sharp system7700 eindversterker staan.
deze heb ik al aangepast zodat je hem los gebruiken kunt.
alleen als ik m`n mp3 speler op de ingang aansluit en dan het muziek aanzet komt er al veel geluid uit terwijl m`n mp3 speler al zacht staat.
als ik hen dan nog zachter zet hoor je meer ruis dan muziek.

er zit ook een rear uit gang op en die doet het niet de front uitgangen verder wel

nu is mijn vraag wat kan ik er aan doen.
als iemand me verder kan helpen zou het mooi zijn.
al iemand een service manual er van heeft en hem zou willen mailen zou mooi zijn.

alvast bedankt

Tussen de ingangen en de versterker zelf moet je een stereo potmeter monteren (in de versterker dus) om het geluid in te kunnen stellen. De volumeregeling zat op de tuner/cass./CD unit die er bij hoorde.

Als je goed kijkt naar de witte stekkerverbinding die er aanzit, dan zie jue 3 aansluitingen. 1 Common, 1 Versterker aan, 1 Surround/rear aan 1 heeft een witte streep, dan noemen we de rest 2 en 3.Tussen 1 (+) en 2(-) zet je 12V om hem aan te krijgen. En 3 heeft alleen een + spanning nodig van 12V die je van D807(kathode kant) kan afnemen. Surround/rear werd ook door de tuner/cass./CD unit aan of uit gezet.

Service manual heb ik niet voor. Maar zo werkt hij bij mij al jaren.

:) GR

[Bericht gewijzigd door Amateur19 op ]

Op 10 september 2005 12:43:24 schreef Amateur19:
Tussen de ingangen en de versterker zelf moet je een stereo potmeter monteren (in de versterker dus) om het geluid in te kunnen stellen. De volumeregeling zat op de tuner/cass./CD unit die er bij hoorde.

Als je goed kijkt naar de witte stekkerverbinding die er aanzit, dan zie jue 3 aansluitingen. 1 Common, 1 Versterker aan, 1 Surround/rear aan. Surround/rear werd ook door de tuner/cass./CD unit aan of uit gezet.

Service manual heb ik niet voor. Maar zo werkt hij bij mij al jaren.

hoeveel volt moet ik op de rear zetten.
ik weet dat versterker aan 12V gelijkspaning is.
moet dat ook op de rear aan staan?

als ik wat meer gegevens moet posten van de versterker hoor/lees ik het wel.

//EDIT BIJ MYSELF.:)

De witte stekker heeft 3 aan sluitingen.

1. Wit gemerkt + 12 Volt.
2. - 12 Volt.

3. Surround/Rear AAN. +12 Volt kan je afnemen van D807(kathode kant)

:)

Gr. Richard

[Bericht gewijzigd door Amateur19 op ]

vreemd ik moest 12v gebruiken om die relais teschakelen die de voeding in en uit schakelt.
ik zal de gegevens posten.
al je ff een foto wil moet je het even zegen.
ik ben er wel achter dat er meerdere types zijn.
alleen is er bijna niets over de versterker te vinden.
alleen maar sites waar je ze 2e hans kunt kopen.

edit:

ik heb net even geken en dit staat op de achterkant:

MODEL NO : SM-7700HMK2 (BK)
STEREO POWER AMPLIFIER
220V ~ 50Hz 650W

[Bericht gewijzigd door electronerd op ]

Heb je er dan geen kabel met een witte stekker met 4 pennen waar er maar 3 een draad hebben.???

Op 11 september 2005 12:07:18 schreef Amateur19:
Heb je er dan geen kabel met een witte stekker met 4 pennen waar er maar 3 een draad hebben.???

nee

de line in is 4 pins en de sturing is 3 pins met 3 draden

De besturings aansluiting heeft dus drie aansluitingen. Een zwart snoer met 1 daarvan een witte streep. Als we dan even voor het gemak de met witte streep 1 noemen en dan van links naar recht de rest dus 2 en 3. :)

Je hebt gelijk. Om hem aan te zetten moet er 12 volt naar toe, + en - aansluiting. Dit moet je aanbieden via de draad met witte streep (1) en de middelste van het snoertje(2).

1 is hier bij de plus, en 2 de middelste min.

Blijft er dus nog 1 pen over. Die schakeld je surround relais. RLY802 kan je schakelen door de + spanning aan de kathode(streep op diode) van D807 met het 3e pennetje van connector CNP803, dat is het pennetje wat het dichtst bij het koelblok zit, te verbinden.

:) GR Richard.

PS. Ik heb hem hier FF open gemaakt. HiHi En jou witte stekker buiten de kast is er niet meer zie ik, vandaar.:):)

bedankt voor de info.
ik zal het eens proberen.

edit1:
ik heb net gedaan wat je zei en ik hoor rly802 nu inderdaad schakelen.
ik zal nu even de rest ook aansluiten om te zien of er ook geluid uit komt.

edit2:
helaas komt er geen geluid uit
er komt alleen geluid uit als ik de keuze knop waarme je kunt kiezen tussen a en b op a zet.
het geluid dat er uit komt is heeeeeeeel zacht en als ik de ingang volume nog hoger zet dan schakelt de beveiligings relais rly801 de boel af tot dat de ingangs volume weer laag is .

[Bericht gewijzigd door electronerd op ]

@ Amateur19
nu even wat andes.
in je eerste post zeg je het volgende:

Tussende ingangen en de versterker zelf moet je een stereo potmeter monteren (in de versterker dus) om het geluid in te kunnen stellen

kan ik hier voor in de plaats ook vaste weerstanden plaatsen.
want de volume wil ik gaan regelen met een mengpaneel.
en kan niemand die volume nog harder zetten waardoor de boel stuk kan gaan.

Op 11 september 2005 14:00:50 schreef electronerd:

kan ik hier voor in de plaats ook vaste weerstanden plaatsen.

JA, dat kan zeker.:)

Als je op B nu wel speakers aansluit dan hoor je toch wel iets als je de schakelaar op B zet!!!

Surround moet wel in het audio aanwezig zijn wil je het goed kunnen horen.(geen mono signaal dus), en ze zijn altijd wel iets zachter.

Op 11 september 2005 14:09:19 schreef Amateur19:
[...]

Surround moet wel in het audio aanwezig zijn wil je het goed kunnen horen.(geen mono signaal dus), en ze zijn altijd wel iets zachter.

azo even niet aan gedacht de input was stereo, maar goed
ik heb nu 1 kanaal gedempt met 2x 3,9Mohm(in serie) en het helpt het gebrom enzo is nu ook weg das wel fijn zeg.
en ik kan nu 2 versterkers tegelijk gebruiken op mijn mengpaneel zonder verschil in volume(de een harder dan de ander).
nu nog even de andere kanaal aan passen

na wat soldeerwerkzaamheden heb ik het volume probleem opgelost.
hij doet het nu goed en het gebrom is ook weg.

@ Amateur19 bedankt voor je hulp
ik laat die rear uitgang gewoon voor wat het is.
mocht ik het tog nog willen gebruiken weet ik iniedergeval hoe ik die moet activeren.

hallo allemaal heb kort geleden deze versterker op de kop getikt en jullie topic gelezen gaarne zou ik graag een schema of goede foto willen om het na te bouwen modiviseren voor mijn dvd speler .
Heb al stereo potmeter geplaats werkt prima .
nu zit ik met de 12 volt stromen moet ik er een aparte voeding van 12 volt in plaatsen of kan dat met een foeije heb ik eigelijk in de topic niet zo goed kunnen lezen en de foto die er bij stond was niet erg informatief .
Wie zou mij kunnen helpen met schemna en goede foto,s waar Het aan gesloten moet worden.
Alvast heel erg bedankt voor jullie meoite en inspanning.

groetjes cor

Zit gewoon een STK plak in, zoek daar het datasheet van en je bent er. In de post van Amateur19 staat duidelijk hoe je het relais kan laten schakelen.

Op 25 juni 2009 15:12:22 schreef Roland van Leusden:
Zit gewoon een STK plak in, zoek daar het datasheet van en je bent er. In de post van Amateur19 staat duidelijk hoe je het relais kan laten schakelen.

zo als ik lees zou het moeten zijn s12 volt van een aparte voeding of moet gewoon de reail overslaan van de voeding 220 anders moet ik een trafo bij plaatsen en dan heb ik alles wel werkend dan kan ik de ene draad vast maken aan de diode .
anders werkt het niet klopt dit .
groetjes cor kan ik ammateur 19 ook mailen groetjes cor