K4010 velleman kit-luidsprekerbeveiliging

Heys iedereen, misschien kunnen jullie mij helpen met de 300W mono mosfet amp van velleman.

ik heb alles gesoldeerd, gemonteerd en getest zoals in de handleiding beschreven. Alle metingen waren in orde, alle tests ook. Maar nu ik voor het effectief in gebruik nemen de laatste 4 ic'tjes (2 TL072, 1 TL071 en 1 TL061)monteerde, en de netspanning inschakelde, bleef de luidspreker-beveiliging opstaan, en werkte de amp dus niet.
iemand een idee hoe dit kan komen? Ik ben geen electro-leek en weet dat de ic's goed zitten, en alle componenten zijn dubbel gecontroleerd..

edit: vandaag nieuwe ic's ingestoken en nog een poging gedaan: beide leds van de beveiliging blijven branden, -DC en +DC, weerstand R73 (1watt 1k5) begint wat te roken, en zekering F2 (10A traag) brandt vrijwel door, zowel R73 en F2 bevinden zich in de voeding, op de -50V lijn. deze jongen begint wel beetje te panikeren nou :(
mooie niet goedkope amp maar ding werkt nieens, en heb alle bestukkingen gecontroleerd op missers, verkeerd gezet enz... maar ik zie niets dat niet volgens plan is...

groeten,
Odin

[Bericht gewijzigd door Odin_69 op ]

Eindelijk kans gehad om schema in te scannen:

http://users.skynet.be/Odin/versterker_voeding.jpg
http://users.skynet.be/Odin/versterker.jpg

wie er op zich al wil naar kijken kan rekenen op mijn onverwijlde dank :)

groetjes,
Odin

Nog maar eens goed kijken (loep), ik denk dat Murphy met je speelt.

Op 1 november 2005 22:31:11 schreef Odin_69:
Heys iedereen, misschien kunnen jullie mij helpen met de 300W mono mosfet amp van velleman.

ik heb alles gesoldeerd, gemonteerd en getest zoals in de handleiding beschreven. Alle metingen waren in orde, alle tests ook. Maar nu ik voor het effectief in gebruik nemen de laatste 4 ic'tjes (2 TL072, 1 TL071 en 1 TL061)monteerde, en de netspanning inschakelde, bleef de luidspreker-beveiliging opstaan, en werkte de amp dus niet.
iemand een idee hoe dit kan komen? Ik ben geen electro-leek en weet dat de ic's goed zitten, en alle componenten zijn dubbel gecontroleerd..

edit: vandaag nieuwe ic's ingestoken en nog een poging gedaan: beide leds van de beveiliging blijven branden, -DC en +DC, weerstand R73 (1watt 1k5) begint wat te roken, en zekering F2 (10A traag) brandt vrijwel door, zowel R73 en F2 bevinden zich in de voeding, op de -50V lijn. deze jongen begint wel beetje te panikeren nou :(
mooie niet goedkope amp maar ding werkt nieens, en heb alle bestukkingen gecontroleerd op missers, verkeerd gezet enz... maar ik zie niets dat niet volgens plan is...

groeten,
Odin

Wat ik vaak op mijn werk tegenkom is een kleine soldeersluiting. Met het blote oog niet te zien maar kan wel fatale gevolgen hebben. Soldeer eventueel alles nog een keer na, gewoon even de bout op de punten houden zodat je zeker weet dat ook daar niks fout kan gaan. Verder eventueel controleren of er niet een beschadiging op de print zit. Als alle weerstandswaarden en dergelijke verder kloppen kan het volgens mij niet fout gaan :S

En wat is het nut van deze post van basta... ?

Iets met ouwe koeien, maar zinnig ?

Om te voorkomen dat deze hele oude koe nog verder omhoog wordt gehaald een slotje.