Weer iets nieuws!

Laatste CVS versie van firefox, werkt perfect!

Maar je zegt dat special members extra knopjes hebben? Wat houdt dat juist in(uit interesse)?

Jeroen

Moderator

Op 13 november 2005 02:04:22 schreef Martijn Berntsen:
werkt blijkbaar niet onder netscape.. want bij mij is de layout gewoon verneukt..

Welke versie van Netscape? In versie 7 (en hoger) werkt het. Versie 6 heb ik hier even niet, maar die is toch prehistorisch.

Op 13 november 2005 02:11:53 schreef Stefan van I:
in firefox werkt het bij mij ook niet :(

Dat lijkt me sterk, want het is in Firefox ontwikkeld.

Voor jullie allebei geld dat de browser waarschijnlijk nog wat oude versies van de bestanden heeft. Al eens Ctrl+F5 geprobeerd (of de cache legen)?

ik moest ook ctrl+F5 gebruiken om de text onder het plaatje te zien.

maar een mooie oplossing Jeroen! :)

IF you can't convince them, then confuse them!

:+:+

leuke oplossing, bedankt jeroen

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)
klein is fijn

Moderator

Sorry mods, maar ik moet toch nog even zeuren, het gaat nog niet helemaal goed bij mij.

Vaak maak ik geen thumbs maar laat ik gewoon de afbeelding zien op 1/4 van de grootte en maak daarvan een link naar de grote versie. Zolang de afbeeldingen niet te groot kwa schijfruimte zijn gaat dat prima.

Maar dat is het probleem, als ik m'n "mega groot plaatje" neem, en ik laat het op [img=70,70 zien, dan krijg ik nog steeds een rode rand erom...

http://home.tiscali.nl/frits_moring/co/mega.gif

mja maar het is ook niet netjes rezised natuurlijk dus het maakt niks uit. Je moet maar gewoon thumbs maken en niet met widht/height in de url

An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker

heeft iemand code gepikt of 'inspiratie opgedaan' bij forum.fok.nl?

Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.
klein is fijn

Moderator

Dit is een plaatje van 21.5kB! De twee redenen voor een thumb zijn te groot in afmetingen of te groot als bestand. Ik zie niet dat mijn geresizede afbeelding aan een van de twee voldoet.

code:

warning.innerHTML = 'Deze afbeelding is ' + imgwidth + ' * ' + imgheight + ' pixels' +
 (img.fileSize ? ' en ' + Math.floor(img.fileSize/1024) + 'KB' : '') + ' groot. 
Het is voor veel gebruikers vervelend als je zulke grote plaatjes post. Maak je plaatje 
daarom wat kleiner om van deze melding af te komen. 
Kijk in de 
<a href="http://forum.fok.nl/
topic/372127/2/1" onclick="window.open(this.href);return false">FAQ</a> als je niet weet hoe dat moet.';
if (node_after(el) !== null)

Dit is van fok.nl

code:

warning.innerHTML = 'Deze afbeelding is ' + iWidth + ' x ' + iHeight + 
' pixels ' + (img.fileSize && img.fileSize > 0 ? ' en ' + Math.round(img.fileSize / 1024) + ' kB' : '') + ' groot. 
Het is de bedoeling dat je echte thumbnails maakt. Zie de <a href="/forum/faq/2">FAQ</a> als je niet weet hoe dat moet.';

Sorry niet gepikt, maar misschien heeft fok en Jeroen hun idee op dezelfde plaats gehaald

Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.

[Bericht gewijzigd door Bertrix op 13 november 2005 18:51:20 ]

IF you can't convince them, then confuse them!

EA heeft gelijk. Dit handige en ogenschijnlijk onschuldige hulpje is inmiddels uitgegroeid tot een hele toestand! Ik vraag me af of er uberhaupt nog wel iemand is die begrijp waar het over gaat. Zijn het niet de kleuren, dan is het wel het script, de pennen of wordt een gebruiker het mes op de keel gezet om maar even met zakken vol met geld over de brug te komen om het beeld in de browser uberhaupt enigszins toonbaar te maken. Ja, want zo is het dus toevallig wel. Nou, wat mij betreft zit het me helemaal tot hier. Van mij hoeft het allemaal allemaal al niet meer! Als het dan zo moet. Denk je eens iets leuks te hebben. Nou. Pff!

Op 13 november 2005 18:29:30 schreef ikkedus:
EA heeft gelijk. Dit handige en ogenschijnlijk onschuldige hulpje is inmiddels uitgegroeid tot een hele toestand! Ik vraag me af of er uberhaupt nog wel iemand is die begrijp waar het over gaat. Zijn het niet de kleuren, dan is het wel het script, de pennen of wordt een gebruiker het mes op de keel gezet om maar even met zakken vol met geld over de brug te komen om het beeld in de browser uberhaupt enigszins toonbaar te maken. Ja, want zo is het dus toevallig wel. Nou, wat mij betreft zit het me helemaal tot hier. Van mij hoeft het allemaal allemaal al niet meer! Als het dan zo moet. Denk je eens iets leuks te hebben. Nou. Pff!

Niets belet je dit aan de client kant te doen, co ziet er hier helemaal anders dan jij denkt, zo worden die topic die in dele geslipst worden gewoon aaneen gehangen. Ik had al lang dat ie grote afbeeldingen thumbnailde, ik zette er enkel geen tekst onder...

Op 13 november 2005 18:32:08 schreef Bertrix:
Niets belet je dit aan de client kant te doen, co ziet er hier helemaal anders dan jij denkt, zo worden die topic die in dele geslipst worden gewoon aaneen gehangen. Ik had al lang dat ie grote afbeeldingen thumbnailde, ik zette er enkel geen tekst onder...

Nou, allemaal mooie praatjes, maar ik zit 's nachts rechtop in bed. Ik ben ook al 20 kilo aangekomen door al dat gedoe

GJ_

Moderator

Ja, hoor. Eindelijk een mooi hulpmiddel om de layout van het forum niet om zeep te helpen, komt EA met een code die de lay-out oprekt ;-)
Kan hij z'n eigen rode waarschuwingsbalkje krijgen?

Sorry, co ging effe traag, per ongeluk

[Bericht gewijzigd door Bertrix op 13 november 2005 18:51:46 ]

ik zie in een aantal topics dat de foto's heel erg klein zijn. bvb in

http://www.circuitsonline.net/forum/view/27363/2

21 x 28 pixels

edit:
ik klik vet op vorige in m'n browser(IE), terug naar dat topic, en nu zie ik ze wel goed. hoe kan dat?

[Bericht gewijzigd door Danny op 13 november 2005 19:58:16 ]

in firefox 1.0.7 is voor mij de layout van dit topic kompleet uitgerekt...

ben ik gek? (ja)
is mijn brownswer dat?
of is er wat ander aan de hand?

Eluke.nl // Backwards Lightspeed Bus: i*i=-1, so iic=-c.

krijg de HIK, nu werkt het wel!

Eluke.nl // Backwards Lightspeed Bus: i*i=-1, so iic=-c.
GJ_

Moderator

Op 13 november 2005 20:53:58 schreef Lucky luke:
in firefox 1.0.7 is voor mij de layout van dit topic kompleet uitgerekt...

ben ik gek? (ja)
is mijn brownswer dat?
of is er wat ander aan de hand?

door de code van EA

Jeroen

Moderator

Op 13 november 2005 18:11:57 schreef Evilest Aedolon:
Sorry niet gepikt, maar misschien heeft fok en Jeroen hun idee op dezelfde plaats gehaald

Tweakers.net gebruikt hetzelfde systeem (ook met bijna dezelfde tekst en waarschijnlijk vergelijkbare code). Daar heb ik m'n inspiratie zoals je het noemt opgedaan. Ik heb de code wel nog moeten versleutelen omdat hier de breedte van de posts dynamisch is (afhankelijk van de grootte van het browservenster).

WTF maakt het uit wie wat waar vandaan heeft.
Het is nog altijd.
Beter goed gejat dan slecht verzonnen.

In het topic http://www.circuitsonline.net/forum/view/27685 heb ik een plaatje gebruikt dat precies 600 pixels breed is. In de FAQ staat "Plaatjes groter dan 75 kB en groter dan 600 pixels zijn niet gewenst." Hieraan wordt voldaan en toch krijg ik hier een rood stippellijntje rond het plaatje. Oorspronkelijke afmetingen zijn 600*480, dit wordt gereduceerd tot 589*471 met als gevolg dat de text onleesbaar wordt.

Kan de breedte niet verhoogt worden tot 640 pixels. Dit komt mooi overeen met de VGA standaard.

Een eerder niet bijgesneden plaatje (640*480) wordt totaal onleesbaar:

http://home.hetnet.nl/~f-alf/images/netvervorming2.gif

Dit is niet zomaar bij te snijden. Aan de beide zijden staat nuttige informatie.

Jeroen

Moderator

De grens van het resizen wordt bepaald door de beschikbare breedte in het browservenster. Dit is dus voor iedere schermresolutie anders. Zo zal de layout nooit uitgerekt worden. Wat je kunt doen is zelf een thumbnail maken en die linken naar de originele afbeelding, of het zo laten zodat de gebruikers op het plaatje kunnen klikken om het origineel te zien.

De FAQ is trouwens niet meer helemaal up-to-date wat betreft het plaatsen van afbeeldingen, dit zal nog bijgewerkt moeten worden.

[Bericht gewijzigd door Jeroen op 17 november 2005 08:51:08 ]