-Wat is het doel van de ballast? Wat zou er gebeuren indien men de ballast kortsluit wanneer de lamp brandt?

-Mag men de starter uitdraaien als de lamp eenmaal brandt?

-Is het normaal dat de netstroom kleiner is dan de stroomsterkte door de lamp bij de schakeling met condensator?

-Mag bij een duoschakeling de seriecondensator vervangen worden door een condensator met een hogere of met een lagere capaciteitswaarde?

-Waar wordt de duoschakeling toegepast en waarom?

Alvast bedankt

Merovingian

Heb je zelf echt geen enkel vermoeden ? :)

Nee, anders zou ik het hier niet vragen he :P

En waarom kan je dat zelf niet vinden? Dit is niet de "dump-je-vraag-en-krijg-gratis-een-antwoordt" sectie, je zal toch echt wat zelf moeten doen.
Zo'n beetje elke vraag die hier staat is al een keer beantwoord op dit forum, je kan de search gebruiken om die antwoorden te vinden.

Op de tweede vraag kan ik je alvast wel gedeeltelijk antwoord geven, je kan de starter er gewoon uitdraaien als de lamp brand, of het ook mag, geen idee.

Ik zou zeggen genoeg matriaal voor een labproef.

Aangezien je netjes gepost hebt in schoolvragen.

een Gasontladings lamp is als deze brand een kortsluiting

de starter slaat door als de spanning over de starter hoog genoeg is hierdoor gaat er een grote stroom lopen door de uiteinden van de lamp(voorgloeien) dan verbreekt de starter het contact en de lamp gaat branden.
conbineer deze met het antwoord hierboven zodat je de spanning over de starter overhoud.

geen idee wat je bedoeld waarvoor dient die condensator(leicie)

duoschakeling scheeld je een ballast en kan tot max 20watt/lamp.

Je weet het niet. Soms lijkt een TS gewoon lui te zijn.

Lees b.v. deze uitleg eens:
http://home.howstuffworks.com/fluorescent-lamp.htm

Staan ook de nodige verdere links bij.