RC aan/uit kanalen uitbreiden

Op mijn RC ontvanger heb ik nog 2 kanalen aan/uit 3,8v 20mA max. Door aan/uit combinaties te maken van de 2 kanalen moet het toch mogelijk zijn om 4 kanalen afzonderlijk aan en uit te zetten? Ik heb al gezocht op het forum maar ik weet niet wat de juiste term hiervoor is (multiplexen???)Kon in ieder geval niet vinden wat ik zocht.

Ik ben wat datasheets gaan doorneuzen en kwam langs deze
http://www.ortodoxism.ro/datasheets/fairchild/100355.pdf
Maar volgens mij is dit niet wat ik zoek.

Hoi, met wat logica is dat heel makkelijk op te lossen...
3 'en' poortjes, en 3 'niet' poortjes.

is het egt gewoon een 'hoog'of 'laag'die er uit je ontvanger komt? of komen er pulstreintjes uit?...ik denk verder dat het niet egt een probleem op zal leveren..maar ik zou es proberen anders..

gr. madthijs

Vanwege de beperkte ruimte zou ik graag een 1 IC oplossing gebruiken.
Ik ben nog even verder gaan zoeken en kwam toen dit tegen: http://www.ortodoxism.ro/datasheets/rohm/bu4028b.pdf

Is dit bruikbaar? en is er eventueel ook een 2xin/4xuit equivalent van?

Of zelf een PICje proggen.
12f675 bijvoorbeeld.
6 I/O
2 als input, en 4 output.
Progje die de pulslengte meet op input, en afhankelijk de output aanstuurd.

Why do people spend money they don't have, to buy things they don't need, to impress people they don't like...? .-.-.-.-. Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
GJ_

Moderator

Op 10 februari 2006 10:11:08 schreef J Bos:
Is dit bruikbaar? en is er eventueel ook een 2xin/4xuit equivalent van?

Lijkt me precies wat je zoekt. Waarom wil je een 2x in- 4x uit? Deze ic's kosten maar een paar cent dus voor de kosten hoef je het niet te laten.

@ GJ_

Kwam er ook net achter dat het centen werk is. Staat al op mijn boodschappenlijstje.

Iedereen in ieder geval bedankt

kwam deze oude post tegen en heb jaren geleden dit gekocht:
http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/225000-249999/231517-a…
slechts 25 euro bij Conrad
mischien heeft iemand er nog wat aan deze info?

Componenten te koop uit gestopte electronica werkplaats
Frederick E. Terman

Honourable Member

Door aan/uit combinaties te maken van de 2 kanalen moet het toch mogelijk zijn om 4 kanalen afzonderlijk aan en uit te zetten?

Nee, dat kan niet. Om vier dingen afzonderlijk aan en uit te zetten heb je vier kanalen nodig die, nu ja, afzonderlijk aan en uit gezet kunnen worden. Je hebt dan 16 mogelijkheden, en die heb je ook allemaal nodig.

Met twee afzonderlijke aan/uit-kanalen heb je maar vier mogelijkheden. Je kunt daarmee bijvoorbeeld twee dingen afzonderlijk schakelen.

Je kunt wel vier dingen schakelen, maar niet afzonderlijk.
Je moet dan kiezen: bijvoorbeeld altijd maar één aan en de rest uit, of altijd maar één uit en de rest aan, of nog iets anders.
Maar nooit meer dan vier combinaties. Geen zestien, wat voor afzonderlijk schakelen van vier dingen nodig zou zijn.

Er bestaan wel andere oplossingen, maar die komen neer op het gebruik van 'geheugen' aan de ontvangende kant. Bijvoorbeeld code 3 = uitgang 3 aan; nog een keer code 3 = uitgang 3 uit. Je moet dan nagaan hoe je wilt onthouden of een uitgang nu aan of uit stond.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org