hoi iedereen

ik heb e-hier een stappen motor liggen " howard ind 1 - 19 -0030 " ik heb op internet informatie opgzocht erover" dit is wat ik vondt

""" Schrittmotor Howard Ind. 1-19-0030
Details >
Unipolarer Stepper-Motor mit 3,6° Schrittwinkel (100 Schritte), 12 V-
Betriebsspannung und 75 Strangwiderstand.
"""

Nu aan deze stappenmotor hangen 5 draden ( zwart rood wit groen en bruin)
nu heb ik met men ohm meter gemete tss de draden en meet telkens 147 ohm . Behalve als ik meet tss een kleur en die zwarte draad , dan meet ik 75 Ohm. dus weet nu niet goed meer wat ik moet doen.

hetgeen ik denk is dat die rwarte draad een middenaftakkin is van die spoel. Maar dus in die informatie die ik dus gevonden heb staat " 75 Strangwiderstand " dit kan ik niet zo goed vertalen . is dit dan een soort weerstand ? Zou dit die 75 ohm zijn die ik meet?

kunnen jullie helpen
thanks
als er vragen over zijn stel maar of moest je iets niet begrijpen ;)

De zwarte draad in de nul draad, alle andere draden zijn om de motor te laten stappen. als je hier door dit forum zoekt vind je zeker de aansluitingen. http://www.pollin.de/service/motoren.htm heeft een aansluitschema (Howard int, download the zip file, en krijgt een pdf met de aansluitingen)

[Bericht gewijzigd door LaStei op ]

Je hebt het bij het rechte eind, die zwarte draad is idd een middenaftakking.
Het gaat dus om een unipolaire stappenmotor, een waarbij je elke spoel beurtelings bekrachtigd.
Je kan deze ook bipolair sturen, waarbij je elke spoel in twee richtingen bekrachtigd.

Maareuh..wat is je vraag nu eigenlijk? :d

Merci voor die datasheet!! kun ik echt goed gebruiken