berekenen grootte van 1 LSB (least significant bit)

ik heb de volgende opgave voor jullie en ben benieuwd of jullie mij kunnen vertellen hoe dit vraagstukje op te lossen is.....

bijvoorbaad dank

een AD-converter heeft een resolutie van 16 bit en heeft een referentiespanning van 10,000 V, dit is ook de maximale converteerbare ingangsspanning.
Bereken de grootte van 1 LSB

Zijn dit geen schoolvragen? De ander lijkt er ook veel op.... AD converter, 16 bits, dat is 64K stappen Dan deel je 10 V door 64K stappen en je hebt de spanning van 1 LSB. (ongeveer, de rest moet je zelf maar even bedenken)

En deze gaat ook naar schoolvragen.

@ rene1234: Gezien de hoeveelheid topic's van jou over schoolvragen wil ik je toch even vriendelijk verzoeken om wat beter op te letten tijdens de les, dit zijn allemaal vragen die uitvoerig in de boeken of tijdens de les worden besproken.

Lees ook eens de regels van de sectie schoolvragen, het is niet een "dump je vraag en krijg antwoord" sectie.

[Bericht gewijzigd door klein is fijn op ]

met een 16 bit getal kun je 2 tot de 16e getallen vormen.

dus 10 volt uitspreiden over een ladder met 2 tot de 16e treden => 1 trede = ??

inderdaad 10 V / 2 tot de 16e

Welke school zat je alweer ;-)

Groetjes,
Blob

ik denk dat die studierichting
Burgerlijk ingenieur van't lauw water
is. tkan bijna niet anders.

das de miserie met die hogere opleidingen ( 40 meter ne meer ): die gasten studeren zo hard dat hun hersens verleten zijn en ze zelf niet meer kunnen nadenken.