nonkel_dw
nonkel dw
Heb thuis mijn draaibank en frees ook omgebouwd.
Ik werk met de gratis software,Mach3, naar volle tevredenheid
Deze heeft een aparte layout voor Draaien. (mach3turn)
Kijk eens op www.artofcnc.ca
Dit is niet voor standalone prof CNC machines.
[Bericht gewijzigd door J Bos op ]
nonkel_dw
nonkel dw
oke
is dit alles simpel in te stellen voor de paralelepoort
te sturen
en kan je zeggen waar ik dit alles kan instellen dan kan ik aan de slag voor men motors te sturen
alvast bedankt
Op 4 april 2006 10:31:55 schreef J Bos:
Heb thuis mijn draaibank en frees ook omgebouwd.Ik werk met de gratis software,Mach3, naar volle tevredenheid
Deze heeft een aparte layout voor Draaien. (mach3turn)Kijk eens op www.artofcnc.ca
Dit is niet voor standalone prof CNC machines.
Volgensmij is die alleen nog gratis omdat dit een beta betreft. Ik heb voor mach2 namelijk zo'n 100 euro betaald.
Als antwoord op je vraag: met mach software kan je goed draaien en frezen. Manual uitprinten en instellen.
Allemaal niet zo heel erg ingewikkeld en spelenderwijs leert men
Mach3 Release 1.84.001 is zeker geen Beta. Van Mach4 is op dit moment een Beta, misschien was dat van jou een tijdje gelden?
In ieder geval is het gratis, tot 1000 regels G-code. Daarboven wordt gezien als profesioneel en heb je een licentie nodig. Wat qua prijs nog weinig voorsteld vergeleken met andere software.
Op de site, onder support, staan flash filmpjes met duidelijke uitleg (engels).
Op 4 april 2006 14:54:30 schreef J Bos:
Mach3 Release 1.84.001 is zeker geen Beta. Van Mach4 is op dit moment een Beta, misschien was dat van jou een tijdje gelden?In ieder geval is het gratis, tot 1000 regels G-code. Daarboven wordt gezien als profesioneel en heb je een licentie nodig. Wat qua prijs nog weinig voorsteld vergeleken met andere software.
Op de site, onder support, staan flash filmpjes met duidelijke uitleg (engels).
Die bedoel ik, die 1000 regel limiet.
Zit er zelf altijd dik boven.
Mach 2 is inderdaad een van de oudere versies. De nieuwe heb ik nog niet geprobeert. Alleen toen hij in beta was en dat beviel me totaal niet. Misschien nog es proberen.
nonkel_dw
nonkel dw
kan je de stuuring van de motors er direct op hangen
of moet er nog een soort van dos pc tussen
die instellingen is dat de paralelepoort of is dat serieel men engels is niet zo goed daar mee
alvast bedankt
Op 4 april 2006 16:09:34 schreef nonkel_dw:
kan je de stuuring van de motors er direct op hangen
of moet er nog een soort van dos pc tussen
die instellingen is dat de paralelepoort of is dat serieel men engels is niet zo goed daar meealvast bedankt
LPT aansluiting. Gewoon direct eraan met een controller printje.
Op 4 april 2006 16:14:46 schreef nonkel_dw:
en met wat schrijven jullie de g-code
G-code schrijf je veelal gewoon in notepad. Aan te raden om die codes uit je hoofd te leren(G01, G00, g02 enz).
En anders in edgecam of gelijkwaardig.
Inderdaad uit het hoofd leren, al is het alleen al om te controleren wat een CAM programma er uit gooit en om fouten op te lossen.
Voor wat standaard bewerkingen zijn er een paar wizards aan boord. Uitgebreidere kun je bij kopen, alleen moet je dan wel een licentie hebben.
Ik had een freesmachientje dat via turbocnc aangestuurd werd. Je kan in het programmatje je aantal assen instellen, endus ook voor draaien gebruiken.
Het draait onder dos, uitgangen op lpt.
kijk hier eens: http://www.dakeng.com/turbo.html
Op 4 april 2006 18:26:06 schreef VirtueelRobot:
Hallo,Is Mach3 ook geschikt voor 3d frezen.
mvg,
Vr
Mach2 ging tot 5 assen.
Met 3 assen kan je dus 2/3D frezen.
nonkel_dw
nonkel dw
die software draait niet op een 98 (mach3)
met welk programma maken jullie van foto's => g-code en tekst => g-code(simpel)
Op 5 april 2006 17:16:22 schreef nonkel_dw:
die software draait niet op een 98 (mach3)met welk programma maken jullie van foto's => g-code en tekst => g-code(simpel)
Voor foto's kan je mach gebruiken.
Eveneens voor text.
Zelf gebruik ik imgtogcode voor foto's.
nonkel_dw
nonkel dw
hallo
kan iemand eens een paarlijntjes schrijven
zo dat ikkna zien hoe de g-code er moet uitzien
want bij mij lukt het niet zo goed mms die ik nog iets verkeert
alvast bedankt
(langsdraaien vlakken en groeven steken)
nonkel_dw
nonkel dw
hallo
weet iemand een demo file staan vor mach turn dat ik eens kan bekijken welek codes er moeten voor staan
want wat ik geleerd heb op school werkt niet
M.V.G
nonkel_dw
nonkel dw
hallo
is er een software waar je mee kan cnc draaien
en je beitel kop kan laten verwiselen
en die dat verschilende referentie punten heeft
M.V.G
nonkel_dw
nonkel dw
hebben jullie mss een goed gedacht voor die beitel kop omhoog te laten komen en deze laten rond te draaien end an terug naar beneden
en hoe kan ik dan dit programeren
M.V.G
Op 11 juli 2006 14:45:31 schreef nonkel_dw:
hallois er een software waar je mee kan cnc draaien
en je beitel kop kan laten verwiselenen die dat verschilende referentie punten heeft
M.V.G
Bij gebrek aan verdere info: als je een CNC draaibank hebt waar je automatisch beitels mee kunt wisselen, dan heb je vast ook wel 't budget om een CNC-besturingsprogramma te kopen.En meestal zit daar ook een mooie handleiding bij. Heb je al geprobeerd om contact op te nemen met de fabrikant of leverancier van je draaibank?
[Bericht gewijzigd door alex278 op ]
nonkel_dw
nonkel dw