http://www2.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/950000-974999/950556-…
Heeft ook iemand ervaring met deze kit?
-is hij een beetje makelijk te programeren
Ik wil hem gebruiken voor een kleine robot, of weet iemand mischien nog betere programeerbare stuurcomputer?
En heeft iemand mischien een iedee hoe ik met deze kit afstand kan meten zodat de robot dingen kan ontweiken?
Alvast bedank!
Op 22 maart 2006 16:05:17 schreef Wieger:
http://www2.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/950000-974999/950556-…
Heeft ook iemand ervaring met deze kit?
-is hij een beetje makelijk te programeren
Ik wil hem gebruiken voor een kleine robot, of weet iemand mischien nog betere programeerbare stuurcomputers die ik kan gebruiken voor een klein robot model?En heeft iemand mischien een iedee hoe ik met deze kit afstand kan meten zodat de robot dingen kan ontweiken?
Alvast bedank!
morc
Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!
Geen ervaring met deze kit.
Weet wel een leuke site over een eenvoudige robot de cybot
http://www.robot.buiskool.net/modules.php?name=Cybot
Kijk daar eens voor id tjes
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Als je kunt, probeer dan nog eens flink na te denken voordat je met de C-control van Conrad in zee gaat...
Ik heb ook een project lopen waarbij ik een microprocessor nodig ben.
Ik heb 8 jaar geleden (!!) een C-control gekocht, wat toen nog redelijk geavanceerd was.
Met de huidige AVR en PIC generaties is de C-control zwaar achterhaald en te beperkt.
Omdat alles al in een format gegoten is, kun je daar bijna niet van afwijken en heb je altijd een boel rotzooi om je project heen waar je niets mee doet.
Ter vergelijking:
Een beetje basisprint voor een robot kost een paar Transistors, leds, weerstanden en een PIC op een printje vn een paar cm2.
Vergelijk dat eens met de C-control.
Ik heb na constant geblokkeerd te zijn in mijn project door een Duitse (!) handleiding en totaal geen feedback anders dan op de -wederom- Duitstalige Conrad.de Site, gestopt met de C-control en overgestapt naar PIC's.
Als programmeertaal gebruik ik PICBasic van Proton/Crownhill. Door ontzettend veel feedback van andere PICbasic gebruikers heb ik mijn project (sofwarematig) nagenoeg klaar kunnen stomen in ca 8 Maanden.
Even een contrast met de C-control en de reperterende vertragingen door tegenslagen en gebrek aan hulp.
Ik ben niet zo Duits... Zeker niet wat lezen betreft.
Fantomaz
Ik heb ook nog 2 ongebruikte c-control units hier liggen. Zelfde verhaal als hierboven echter werk ik met AVR microprocs..
Onder Bascom als Basic Compiler Ben je direct al 300% meer vrijheid dan de duitse C-Control onder basic..
Em ja je moet dan zelf de hardware maken.. En je moet zelf de juiste poorten bij je hardware applicaties zoeken.. Maar als je het eenmaal door hebt is het zo'n stuk gemakkelijker dat je niks meer wilt weten van C-Control..
PSST, C-Control kopen?? Ik heb nog wat in de hoek liggen..
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Op 22 maart 2006 18:39:47 schreef DJD XTREEM:
Onder Bascom als Basic Compiler Ben je direct al 300% meer vrijheid dan de duitse C-Control onder basic..
Minstens 
Em ja je moet dan zelf de hardware maken.. En je moet zelf de juiste poorten bij je hardware applicaties zoeken.. Maar als je het eenmaal door hebt is het zo'n stuk gemakkelijker dat je niks meer wilt weten van C-Control..
En wat denk je van het gewicht!
Dat kan ook een stuk minder wanneer je zelf bepaald wat je wilt gebruiken en wat wilt weglaten.
PSST, C-Control kopen?? Ik heb nog wat in de hoek liggen..
Hee... Ik heb de oudste rechten! 
Het enige wat ik er nog van ga gebruiken is het toetsenbordje, Als ik hem nog terug kan vinden...
Hoewel die dingen nieuw ook maar 6,95 kosten bij C.