Dag allemaal
enige tijd geleden heb ik twee rolstoel motoren gekregen en een schakelkastje.
motoren zijn 20 vdc
nu heb ik een vraagje (het bedieningspookje zit er niet bij maar wel de stekker met een stuk kabel (14 adertjes)
wie weet hoe ik het pookje kan simuleren of de electormotoren apart zonder het kastje kan aansturen.
motoren zijn van micro-motor AG type OK91L
de electromotoren kunner er met een stekker aan het kastje geklikt worden
de kabel naar de electromotor is acht aderig. twee rode, twee blauwe, 1 grijze en een gele en witte
alle reacties en advies zijn welkom.
groet robert
muddy
Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
Hoi,
ik heb ook nog een schakelkastje met motor (eentje maar) maar wel met pookje liggen.
ik weet niet of je iteresse hebt in foto's of metingen van het pookgedeelte, anders zal ik het kastje wel eens openmaken.
Dat zou ik wel op prijs stellen.
Op het kastje zelf staat eigenlijk geen informatie.
ik heb nog even de kabel naar het kastje bekeken. en het is in ieder geval een kabel met de volgende kleuren
blauw, Rood, Wit, roze, zwart, 2 * grijs, geel, Groen, rood/blauw, paars, 2 * bruin, wit/groen
waneer ik weer glaszekeringen heb voor mijn 24 volts voeding zal ik eens gaan kijken op welke er spanning staan
ik heb ook nog wel fotos om het geheel wat te verduidelijken
al vast bedankt voor jullie moeite.
muddy
Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
Hoi,
is de aansluiting van het kastje voor het besturings joystich ding toevallig rechthoekig? met een beetje langwerpige contacten erin?
Ja rechthoekig is hij in ieder geval
met een stel error ledjes er op en twee glas zekeringen er in
verder zitten er twee stikkers op de stekkers waarop je de kabel van de motoren klickt ( Contact) staat er op.
dit staat ook op de vast ingegoten stekker waarop de bedieningsknuppel heeft gezeten.
je kunt de stekkers met een soort klemmetjes vast zetten
Ikheb op internet eens een man gezien die een tank heeft gebouwd en daar zaten de zelfde stekkers aan.
ik heb vanmiddag net een berichtje terug gekregen van de producent van de motoren, als het goed is zal hij een tekening via de fax sturen. ben benieuwd wat dat is