lees dit maar eens goed: http://www.seattlerobotics.org/encoder/apr98/breadbrd.html
het is de moeite 
jovak
meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
Op 31 maart 2006 01:00:10 schreef Birt:
lees dit maar eens goed: http://www.seattlerobotics.org/encoder/apr98/breadbrd.htmlhet is de moeite
lollig. Valt wel op dat de datum april 1998 is
zal vast op de eerste van die maand gepost zijn.
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
als die kerel nu nog een schakeling maakt met een ONZ1N diode ist helemaal ok.
zoals die uit de jaren 80. een deurslotontdooier voor de auto.
pak een sleuetle , twee deikk 2n3055 en een vermogenweerstand en sluit aan op de sigaaraansteker plug.
zo ontdooi je het deurslot van de auto....
Op 31 maart 2006 01:58:56 schreef free_electron:
als die kerel nu nog een schakeling maakt met een ONZ1N diode ist helemaal ok.zoals die uit de jaren 80. een deurslotontdooier voor de auto.
pak een sleuetle , twee deikk 2n3055 en een vermogenweerstand en sluit aan op de sigaaraansteker plug.
zo ontdooi je het deurslot van de auto....
Dan moet je natuurlijk wel je auto inkunnen om bij de sigarettenaansteker te komen. Als het slot is bevroren wordt dat moeilijk.
Daar hebben ze tegenwoordig spuitbusjes voor. Teflonspray werkt ook super en smeert gelijk het slot (natuurlijk niet overmatig gaan spuiten dan drupt het eruit en dat is slecht voor de lak)
Of pak een aansteker en verwarm de sleutel een beetje. Niet te lang want dat kan je bij de moderne auto's je elektronica in de autosleutel kosten
[Bericht gewijzigd door Wuzzelez op ]
zweetvoetje
Free the whales!
is het bij een deurslotondooier niet zo dat je de schakeling bij het slot wil hebben?
wil ene bevroren slot niet zeggen dat er vocht is?
wil dat niet zeggen dat de taco binnen korte tijd behoorlijk vreemde vormen gaat aannemen?
morc
Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!
Het kan nog mooier, een zaklantaarn op zonnecellen:-)
Waren dat niet de grapschakelingen uit de halfgeleidergids?
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Op 31 maart 2006 14:52:45 schreef morc:
Het kan nog mooier, een zaklantaarn op zonnecellen:-)Waren dat niet de grapschakelingen uit de halfgeleidergids?
Weet nog een goeie: een nachtlampje op zonne_energie 
Kan werken, je hebt alleen een verlengsnoer van 20000km nodig...
- - big bang - -
Ja dat waren de grap schakelingen in de elektuur halfgeleiders.. En let maar goed op. Ze zitten er nog steeds in 
Er is altijd 1 schakeling met een zeer overtuigend verhaal maar als je dan naar het schema kijkt krijg je toch zo je bedenkingen..
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Op 31 maart 2006 19:10:10 schreef big bang:
Weet nog een goeie: een nachtlampje op zonne_energie
Kan werken, je hebt alleen een verlengsnoer van 20000km nodig...
(20000000m x 2aders x 0,0175Ohm):0,75mm^2 = 933333333ohm...
Beetje veel voor een gloeilamp
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Op 31 maart 2006 19:28:50 schreef Fantomaz:
[...](20000000m x 2aders x 0,0175Ohm):0,75mm^2 = 933333333ohm...
Beetje veel voor een gloeilamp
Je kan altijd een grotere doorsnede leggen en evtl. verzilveren...
- - big bang - -
Op 31 maart 2006 19:41:05 schreef big bang:
[...]Je kan altijd een grotere doorsnede leggen en evtl. verzilveren...
- - big bang - -
En de spanning wat opvoeren, dat helpt ook.
pcnerd
Take a parachute, and jump!
Op 31 maart 2006 19:41:05 schreef big bang:
[...]Je kan altijd een grotere doorsnede leggen en evtl. verzilveren...
- - big bang - -
of er een loeihoog voltage doorheen zien te krijgen en een klein lampje.
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
ha, offtopic in een offtopic-topic !
weet iemand wat werkelijk elke schakeling kan doen? een universele toepasingsmogelijkheid? zelfs als de schakeling zijn originlel functie weigerd?
Videomodulator
AKA Naftebakje @Tweakers.net --- Zonder dwarsliggers geen spoor
Op 31 maart 2006 21:25:06 schreef Lucky luke:
weet iemand wat werkelijk elke schakeling kan doen? een universele toepasingsmogelijkheid? zelfs als de schakeling zijn originlel functie weigerd?
Rooksignalen uitzenden 
Ganzz
-
frustratie opwekken 
zweetvoetje
Free the whales!
zelfs als de schakeling zijn originlel functie weigerd?
Lang leve de chaostheorie, gooi m de lucht in, en wie weet veroorzaakt het een orkaantje in Amerika.
chipje
Why do people spend money they don't have, to buy things they don't need, to impress people they don't like...? .-.-.-.-. Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Op 31 maart 2006 19:20:21 schreef DJD XTREEM:
Ja dat waren de grap schakelingen in de elektuur halfgeleiders.. En let maar goed op. Ze zitten er nog steeds inEr is altijd 1 schakeling met een zeer overtuigend verhaal maar als je dan naar het schema kijkt krijg je toch zo je bedenkingen..
En dat niet alleen in de april uitgave...
big bang
Zou de datum er voor iets tussenzitten? 
- - big bang - -
Frits Kieftenbelt
Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl
big bang
Op 2 april 2006 10:28:26 schreef Frits Kieftenbelt:
Nieuwe chip in de HEF4000 serie:
Geur generator, die 7 geuren kan genereren:
HEF4711
BCD gecodeerd? 
- - big bang - -
Joeri de Man
LED there be light
er is dus een computer ontworpen die geuren kan verspreiden. werking is voor mij onbekend. Ik vermoed dat je het dingetje af en toe moet bijvullen.
Zoiets als, oh me appel is op, of er moet meer sinaasappel bij.
greenghost
onze site -- -- -- |Siemens - LOGO! rocks| "HELP! het werkt!!!"
Op 2 april 2006 17:37:34 schreef joerideman:
er is dus een computer ontworpen die geuren kan verspreiden. werking is voor mij onbekend. Ik vermoed dat je het dingetje af en toe moet bijvullen.Zoiets als, oh me appel is op, of er moet meer sinaasappel bij.
en als je dan need for speed speelt moet je autogassen in je pc steken