wegafzetting met relais

Ik moet een weg afzetting bouwen met relais er zijn twee verkeerslichten aan elke kant van de wegafzetting maar ik heb geen idee hoe ik het moet bouwen en ik kan alleen verkeers licht vinden die met ic's werken maar ik mag van mijn school geen ic's gebruiken

Amateur19

Overleden

EN-NEN-OF-NOF kan je ook met relais maken.

Eerst een waarheids-tabel maken.

:)

Elk verkeerslicht heeft 3 lampen. A, B, en C.

De rest is voor jou.

Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets

Mag je wel timer relais gebruiken ?
Nodig om het realistisch te maken.
Stoplicht op rood, wachten tot de laatste auto voorbij de andere wachtende rij is en dan pas groen voor de wachtende rij.

En zie boven: met een waarheids tabel kom je al een heel eind.

Succes

Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!

je mag alle soorten relais gebruiken

GJ_

Moderator

Op 13 april 2006 11:08:58 schreef Leroy88:
Ik moet een weg afzetting bouwen met relais...

Dan ga je heeeel veel relais nodig hebben;-)

Je hebt toch minimaal 3 timers nodig:
1) groentijd
2) oranjetijd
3) "alletwee de kanten roodlicht" tijd

Een LOGO noemen ze een programmeerbaar relais. Als ze hem niet openmaken zien ze de IC's niet zitten. Overigens hebben de meeste timers ook IC's. De nu nog meestverkochte timers die zonder elektronica werken zijn pneumatische opzetklokjes maar daar zijn niet echt lange tijden mee mogelijk.

moderne verkeerslichten voor wegafzettingen zijn computergestuurd die kun je progameren.
de hele oude werkte met relais en tijdrelais,mischien dat een wegenbouwer of verhuurbedrijf in wegafzettingen nog van die oude stoplichten heeft.
het kan met relais maar het is zeker niet simpel.

Op 13 april 2006 18:38:39 schreef klasse a:
moderne verkeerslichten voor wegafzettingen zijn computergestuurd die kun je progameren.
de hele oude werkte met relais en tijdrelais,mischien dat een wegenbouwer of verhuurbedrijf in wegafzettingen nog van die oude stoplichten heeft.
het kan met relais maar het is zeker niet simpel.

Kom...
Dat valt toch wel mee?
OK De tijd erin zetten is wat moeilijker zonder neven electronica, maar verder is het even een beetje nadenken en een flowchard maken.

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Op 13 april 2006 17:45:43 schreef GJ_:
[...]
Dan ga je heeeel veel relais nodig hebben;-)

Je hebt toch minimaal 3 timers nodig:
1) groentijd
2) oranjetijd
3) "alletwee de kanten roodlicht" tijd

Een LOGO noemen ze een programmeerbaar relais. Als ze hem niet openmaken zien ze de IC's niet zitten. Overigens hebben de meeste timers ook IC's. De nu nog meestverkochte timers die zonder elektronica werken zijn pneumatische opzetklokjes maar daar zijn niet echt lange tijden mee mogelijk.

Is een LOGO niet eigenlijk een PLC met relais eraan? Beetje smokkelen is soms niet verkeerd maar... :P