Hoi,
Allereerst, ik zat een beetje te twijfelen of ik deze hier of in requests moest posten.
Dan nu mijn vraag/probleem:
Ik wil mijn electrische treinbaan laten besturen door de computer.
Dit wil ik gaan doen met een serieele i/o-kaart welke gewoon analoge in en uitgangen moet gaan krijgen, ongeveer 10 in en 16 uit ofzo, liefst later nog uitbreidbaar.
Ik heb druk gezocht op internet naar schema's hiervoor, maar deze kan ik niet vinden:/
Wel heb ik gevonden dat ik een max232 ic nodig heb, en ook dat ik van serieel naar paralel moet zien te komen, maar verder vind ik geen schema's terwijl die er vast wel zijn lijkt me.
Nu mijn vraag, heeft iemand misschien schema's die ik als voorbeeld kan gebruiken?
Alvast bedankt.
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Op 6 februari 2003 16:32:22 schreef Jorn:
Allereerst, ik zat een beetje te twijfelen of ik deze hier of in requests moest posten.
Is wel goed hoor in deze sectie.
Heb je al eens op de site van Vellemand gekeken? Die heeft een hele mooie interface kaart met alles erop en eraan.
[Bericht gewijzigd door Bastiaan op ]
Martijn Berntsen
pe4mb
wat ik zelf zou doen, tenminste als je microcontrollers kunt programmeren, een uC met UART erin zo programmeren dat hij info die hij via de UART binnen krijgt op de uitgangen zet. dit is erg eenvoudig te realisteren. dan plak je achter de uitganen optocouplers, en voila, een seriele interface.
als je geen uC, of geen geschikte uC kunt proggen, wil ik het wel voor je doen, ik heb dit zelf eens gemaakt met de at89S8252. tot maximaal 24 in/uitgangen. als je interesse hebt, mijn msn: visualpenguin@hotmail.com, dit is momenteel ook mijn enige e-mailadres.
Die van velleman is inderdaad een mooi kaartje maar wel prijzig, is namenlijk 99,- euro. je moet het er maar voor over hebben.