Heeft iemand soms een schema ( als dit al te maken is ) voor een draadloze internetverbinding ?

Neen, dat kan je niet maken. Dit is een high-tech project

Op 15 februari 2003 13:55:09 schreef elektron_:
Neen, dat kan je niet maken. Dit is een high-tech project

wie ben jij om dit te bepalen?
wie weet is zijn kennis OF de kennis van een andere CO'er wel degelijk toereikend om zoiets te bouwen....

Op 15 februari 2003 14:10:53 schreef Jeroen Boere:
[...]

wie ben jij om dit te bepalen?
wie weet is zijn kennis OF de kennis van een andere CO'er wel degelijk toereikend om zoiets te bouwen....

Ik heb mij misschien slecht uitgedrukt.
Natuurlijk, je kan alles bouwen, als je de kennis, het juiste materiaal en het juiste gereedschap hebt.
En met materiaal bedoel ik ook specifieke componenten,
multi-layer printen, waarvan ik denk dat ze niet zomaar bij Conrad te koop zijn. Daarom denk dat dit niet zomaar in ieders bereik ligt.
Ik bedoel ook: als je het zelf bouwt en het kost 100 x meer dan vind ik dit ook niet logisch.
Ik ga een gelijkaardige vraag stellen:
Kan je zelf een mainboard voor een pc maken ?
Wat verwacht je als antwoord ?

[Bericht gewijzigd door elektron_ op ]

Dit wordt een redelijk complex geheel dus gemiddeld genomen is het redelijk hoog qua niveau. Dat bedoelt elektron_ en daar ben ik het wel mee eens. Maar dat betekend niet meteen dat het niet te maken is. Het is alleen wat lastig.

daar hebben jullie weer gelijk in.

maar ik ben van mening dat het niet zo gepast is om te zeggen dat iets onmogelijk is om te maken. Okee, je hebt 100% gelijk met je mainboard voor bijvoorbeeld een intel of AMD proc. :)

Als je het qua techniek al kunt, moet je natuurlijk ook nog de chips zien te verkrijgen die erin gaan. En dat is meestal best lastig, omdat die maar aan een paar bedrijven geleverd worden. Je zult ze dus niet via de electronicaboer kunnen bestellen, en bij de fabrikant hoogstens met 1000 tegelijk.

Ik kan nergens lezen dat PI een Wireless Cable/DSL Router wil maken, mischien wil hij alleen het schema bekijken.

en dat maken slaat op schema maken........ (denk ik)

PI,

Als je er over denkt om een Wireless/Cable modem/router zelf te maken dan denk ik dat als je zo'n project aandurft wij nog veel van je kunnen leren.
Ik denk dat je zo'n project alleen moet starten als je geld over heb en het als een studie project ziet.

In zo'n apparaat zit echt heel wat firmware op een redelijk krachtige procesor. Daarnaast heb je nogal wat kennis nodig van RF en RF chips die nodig zijn.

Als je dit wil gaan doen om kosten te besparen dan gaat je dan waarschijnlijk niet lukken.

Als je de 199 euro voor een E-Tech Wireless 4 poorts router bij www.funprice.nl (art.14069)te veel vindt kan je nog proberen een oude pentium machine te nemen met een netwerk kaart en een PCI/PCMCIA convertor en een WiFi kaartje er in. Prak er de gratis Proxy/E-Mail/DHCP en firewall software van www.602software.com op en je heb bijna het zelfde.Echter de losse componenten zoals netwerkkaart/ PCI-PCMCIA convertor en een WIFI kaartje kunnen wel eens duurder zijn dan de 199 Euro van de Wireless Router.

groetjes Antonie Vonk