Hallo
Ik wil in mijn citroen cx deze radio inbouwen,waarom het hoort er nu eenmaal in.
Wie zou mij meer links of info kunnen sturen.
Graag wilde ik het op de volgende manier inbouwen.
DE SQM108 alleen inbouwen en een equalizer in bouwen op de plaats van de normale headunit,aansluiting maken voor mijn smartphone (samsung note speciaal gekocht vanwege de navigatie en het grote scherm)deze kan met de carcit dienen als mp3 speler.
Verder denk ik de versterker van de blaupunkt via een audison laat lopen dit ivm met de goede kwaliteit van de audison,moet kunnen volgens mij.
Als hetgoed is moet de samsung als hij in de speciale carkit zit veranderen in een multimedia systeem,het enige dat ik dan moet doen is de oortelefoon aansluiten op de SQM108 en alles moet werken ook het handsfree bellen.
Volgens mij moet het dan gewoon werken.
Graag jullie mening
mvg
Vincent
Ik heb al geruime tijd de Sylt/ Denver (SQM-108) met versterker en Aux input. Werkende dankzij het bovenstaande schema, daarvoor dus veel dank!
Ik zou er graag ook een equalizer (BEQ-08E) aan toe willen voegen.
Dus zo'n zelfde combinatie als hierboven in de testmodes staat.
Echter heb ik mijn twijfels over de staat waarin de Equalizer verkeert
-Zou deze al moeten aanspringen zodra je er stroom op zet?
-of is er hier ook eerst nog een stuur signaal nodig uit de SQM-108?
-Ik verwacht eigenlijk van wel; dat zodra de in en output met elkaar verbonden is dat hij dan pas aan gaat.
Kan iemand hier nog iets zinnigs over vertellen? Bernhard Prins wellicht?
Ik vraag het omdat ik mijn halve auto moet demonteren/ aanpassen wil ik bij de hoofdunit komen, daarom wil ik het van te voren eerst weten of hij wel werkt.
Wel, het blijkt dat ik in elk geval straks 1 van onderstaande kabel nodig heb:
7 607 652 060
aldus deze site:
http://antique-autoradio-madness.org/Blaupunkt/Blaup_87/Blaup_87_7.647…
en dat is een preamp anschluss kabel met deze pinbezetting:
http://antique-autoradio-madness.org/Blaupunkt/Blaup-Infos-Techn/Blaup…
Ik kan uit de tekening niet met zekerheid opmaken of ik nu twee van deze kabels moet hebben? verwacht van wel, maar er staat expliciet onder dat er slechts 1 nodig is.....
NB helemaal geen Din kabels dus, maar IEC norm.... volgens mij had blaupunkt een aanzienlijke handel in die kabels, lang leve de standaard, NOT!
Ik weet niet of je het gezien hebt, maar
inmiddels zitten er al weer drie APK-keuringen tussen.
Op 1 april 2014 17:30:36 schreef PMD:
NB helemaal geen Din kabels dus, maar IEC norm.... volgens mij had blaupunkt een aanzienlijke handel in die kabels, lang leve de standaard, NOT!
En dan moet je ze zelf ook nog customizen door er 1mm af te snijden.
@ Sonny, hier is het juist gewenst , het is extra info die iets toevoegt, degene die er iets zoek vind nu alles in dat topic.
Juist, en misschien zijn we maar één APK verder...
Weet je hoeveel APK's we verder zijn sinds die radio's op de markt kwamen? 
Maar neemt niet weg dat een reactie van Bernhard Prins wel handig zou zijn...
Overigens had ik de Pluggen voor de aux ingang en versterker uitgang bij Conrad gekocht:
Hirschmann MAS 80 SN DIN-connector Stekker, recht Aantal polen: 8 Grijs 1 stuks Bestnr.: 737267-89
Dáár hoefde ik geen reepjes af te snijden om hem te laten passen (in tegenstelling tot sommige van de speciale blaupunkt kabels)
Ik vermoed overigens dat ik straks die kabel (7 607 652 060) moet prikken tussen de SQM 108 uitgang en de ingang van de BEQ 08.
En aangezien ik externe versterkers gebruik verwacht ik dat ik mijn zelf gemaakte DIN - Tulp snoeren dan moet prikken in de output van de BEQ-08.
(die kabel zit nu direct op mijn output van de SQM 108 en werkt als een tierelier!)
Wanneer je geen externe versterkers zou gebuiken moet je het signaal weer terugvoeren in de SQM 108.
Kennelijk heeft Bernhard er geen zin meer in gehad en heeft ook zijn oorspronkelijke tekst uit dit mijn inziens waardevolle topic verwijderd (waarom!?).
Dan nu maar even de essentie opnieuw:
Pinnen:
2 massa Links en Rechts
5 + Rechts
3 + Links
8 geeft een + uit de radio zodra je deze verbind via een weerstand 470 ? met
6 zal de radio de externe bron selecteren. Hier kan je dus een eenvoudig schakelaartje tussen zetten.
SRC1 zal de radio overrulen, SRC2 zal SRC1 overrulen wanneer deze ook wordt gebruikt (voor bijvoorbeeld je car-k.u.t.t.)
De pin nummering komt overeen met de nummers welke op de din stekker staan, ongeacht of je nu naar de binnen of buitenkant van de stekker kijkt kloppen deze nummers.
Verder spreken vele andere sites over een "Rear" input. Naar mijn weten is dit alleen van toepassing voor de versterker (Amp) output. Dus je kunt de pinnen 1 en 4 ongebruikt laten als je een Aux (SRC1 of SCR2) input gebruikt.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Topicvandalisme kun je bij de moderatoren aankaarten. In principe zetten zij de tekst terug als er geen goede reden was om het te verwijderen.