ok ik heb dat leuke schemaatje gezien van ripkip
nou zit hier een electric microfoontje op nou gaat het mij niet om te zenden op de fm band maar om een apparaatje te schakelen (met een fm zendertje en ontvangertje) voor zover ik weet is het hoe hoger en harder het geluid hoe meer volt er op het speakertje komt is dit hoog genoeg om een klein relaistje te schakelen ? zonee hoe kan het wel dan? en als het wel kan kan ik dan een klein printje dat een signaaltje uitzend rechtstreeks op het microfoontje aansluiten dus dat het microfoontje eruit gaat en dat ik het printje erop aansluit of kan dit niet??

niemand een idee voor dit probleem?

echt niemand een idee? tis namelijk wel belangrijk dat ik dit weet

Tja, ik heb wel een ideetje... ik weet dat als je een ledje in de boxuitgang van je radio doet, en je zet je radio vrij hard (ik heb 2 x35 watt) dan brand/knippert het ledje... wat je dus zo en zo kan doen is een transistor ermee schakelen, en daarmee een relais... ik zou er dan wel zelf een condensator bij de transistor basis en collector doen...

Bij de microofoon kan je misschien wel gewoon een weerstand doenn,, ik weet niet of je dan daadwerkelijk "lawaai" krijgt... maar dit moet je ook weeer gaan uitproberen..