Wil je dat de minuten die gepasseerd zijn blijven oplichten, of moet alleen het ledje van de huidige minuut branden?
Ik neem ff aan dat het het eerste is: het eenvoudigste voor jou is een reeks schuifregisters na elkaar, de serial out van de eerste gaat naar de serial in van de tweede, enzoverder (hang er zoveel na elkaar tot je 60 uitgangen hebt). Alle clock's zijn aan elkaar verbonden, de eerste schuifregister hangt met zijn serial in aan de +5V. Elke keer dat je dan een kloktik geeft, wordt het '1' signaal dat je bij de eerste erin steekt doorgeschoven, daardoor gaan alle ledje's (die aan de parallele uitgangen van de schuifregisters hangen) een na een branden. De 60e uitgang hangt aan de reset's van alle schuifregister's (dus de laatste led licht nooit op), en ook wordt deze gebruikt als ingang voor de uren (tellertje die tot 12 telt, en decimale uitgangen heeft).
Aan de clock pinnen moet je een goeie stabiele oscillator hebben, deze kan je maken uit de netfrequentie (50Hz delen door 3000), je kan een RTC die een seconden-uitgang heeft gebruiken met een 60deler erachter, of met een gewoon kristalletje.
Best kan je ook met een schakelaartje ofzo een keuze mogelijk maken voor de clock's van de uren en minuten, en zo een frequentie van ongeveer 1Hz, of de normale verbindingen kiezen; zodat je de ledje's kan op het juiste uur instellen.
(ik weet dat het mss even raar lijkt, kijk eerst eens goed wat een schuifregister doet, probeer eens met een schuifregistertje wat te spelen, lees mijn post nog eens en als je dan nog vragen hebt, stel ze gerust)