Versterker ruis

Hallo allemaal,

ik zag gister bij de kijkshop een leuk versterkertje liggen van supertech (zo'n 200 watt geval die in het krantje stond ) is een netjes ding met van alles en nogwat erop voor een klein prijsje nou zit ik het met probleem als ik geen signaal instuur is alles best, stuur ik zachtjes een signaal in hoor ik ruis alsik hem een stukje harder zet word de ruis steeds minder ( het is een auto versterker officieel ) kan die ruis komen doordat ik heb eigenlijk niet geaard heb?( alleen + en - aan de voeding )

het is nogal irritant om naar te luisteren als het zacht is

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Ben je zeker dat je bron signaal niet de oorzaak is ?

beetje gek

nouja ik denk dat het wel de bron is die het probleem levert ik zal het uitleggen ik heb hem beneden getest met een box en een casette recorder

nu heb ik hem aan mijn computer hangen en nou geeftie storing af, zou het ook kunnen dat de monitor de storing veroorzaakt( hij staat namelijk 15 cm naast de monitor )? maar het aparte van het geval is dat ik voordat ik deze versterker had. Ik em aan mijn oude radio had en toen ook wel een beetje ruis maar dat was de radio(die ruis was wel te verwaarlozen ) zelf dat was gewoon zo'n goedkoop ding... nu heb ik hem aan die versterker en nou heb ik zo'n heel irritant ruisje als ik hem zachtjes heb staan

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Je kan natuurlijk "meer" signaal insturen, en power-weerstand in serie zetten met de boxen. Maar dit is geen mooie oplossing.

beetje gek

volges mij heb ik in de elektuur een ruis onderdrukker zien staan... als het niet op een andere manier kan worden opgelosd zou dat dan een mogelijkheid wezen??

ps. die weerstand gaat denk ik niet hij trekt aardig wat ampere's

[Bericht gewijzigd door Erik op vrijdag 28 februari 2003 13:33:56

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Volgens mij heb je een kat in de zak gekocht...

No pain no gain

Heb je geen aardlus gemaakt? Haal eens een van de tulpstekkers los...

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

Op 28 februari 2003 15:23:34 schreef Dennis Stekelenburg:
Volgens mij heb je een kat in de zak gekocht...

My thoughts exactly !

May The Source Be With You
High met Henk

Special Member

ik had ook zo'n supertech
nou was idd meer superpet
marquandt heeft mijn oom
Komt volgens mij uit dezelfde fabriek
het ruist niet, maar de kwaliteit is ook niet je van het en het vermogen klopt ook niet. is een of ander PMPO vermogen (STOM, niet naar gekeken) maar die 35 W rms geloof ik ook niet dat hij haalde

Was echt miskoop

Heb nu blaupunkt, was wel duurder, maar klinkt stukken beter

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

haal die versterker opern en je ziet dat het Ic dat erin zit max 2 x 10 w rms is

ik heb ook zo'n superpech versterker, maar hij ruist echt niet hoor. het is gewoon een simpel ic, maar die is niet van superpech maar een TDA volgens mij.

volgens mij doe je gewoon iets fout.

ik heb het al een tijd geleden opgelost, ik heb meerdere poorten op me geluidskaart heb hem aan een andere poort gehangen en het was klaar... speelt nu als een zonnetje ... ik vind het dus GEEN miskoop :)

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.