Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Hoi Modz,
Het is zo dat wanneer ik redelijk "bij" ben met het lezen van het forum, en ik later weer kijk, alle nieuwe en aangevulde topics weer voorzien zijn van het bekende rode ledje.
Maar wanneer ik inlog met een ander PC binnen mijn netwerkje, zie ik dat ik behandeld word als ben ik sinds mijn laatste bezoek op die PC, nooit meer het forum heb bekeken.
Ik concludeer daar uit dat dit werkt met cookies oid, waarbij de PC onthoudt dat ik enkele uren daarvoor nog op het forum ben geweest. Alles vanaf mijn laatste bezoek wordt wederom voorzien van de LEDjes.
Kan deze indicatie ook gekoppeld worden aan de inlognaam?
Dat ik -ongeacht vanuit welke PC ik inlog- overal kan zien hoever ik "bij" ben met het topicoverzicht.
Dit om te voorkomen dat ik topics mis of juist heel veel zie terwijl ik het meeste al eerder heb gezien.
Stynus
Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be
Tim Blanckaert
Spread Firefox 3 | www.100dagen-slc.tk | www.slc-griekenland.tk | www.sportfeest.tk | www.nachtdergewoonte.tk | Panasonic Service Manuals
het is inderdaad met cookies, die maar een bepaalde tijd geldig zijn, zo kan je niet eeuwig automatisch ingelogd worden...na paar dagen niet ingelogd vervalt cookie, en dus ook de bekeken topics...
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
rimco
Digitaal - Mijn ding :P
het zou beter zijn met gewoon server side logging ipv de cookies. dan is het in ieder geval wel pc onafhankelijk.
De koekjestrommel is bij meerdere pc idd onhandig.
Misschien wil Jeroen server side logging overwegen.
Jeroen
Moderator
Het wordt nu overigens niet in cookies opgeslagen, maar per sessie (die per computer anders is).
Het is inderdaad een idee om het per gebruiker op te slaan, komt op de todo.