voor het Profielwerkstuk (pws) zijn wij een robot aan het maken.
nu willen wij een laptop in de robot plaatsen maar de accu van de laptop is kapot.
specs opde accu:
11.1V 5400mAH
HP omnibook
HP F1466A
Lithium Ion Battery Module
kunnen wij deze aansluiten op de accus in de robot (12 volt) ?
(plaatje van de accu heb ik e.v.t wel vraag maar als't nodig is)
WilToyo
Maak me niet gek, ik ben al gek.
Het zal waarschijnlijk wel gaan. Alleen moet je accu wel genoeg kunnen leveren, als je er je robot ook mee wilt voeden. Misschien kun je beter naar een singel-board computer kijken. Deze zijn gemaakt voor embedded toepassingen. Kijk maar eens bij Advantech or whatever, die heeft voor elke toepassing wel wat.
probleem : GEEN budget van school
hoeveel Ah accu ben je +- nodig om half uurtje/uurtje te "laptoppen"
Hoi Dutchboy,
zet een diode in serie schakelt tussen de accu en de laptop laat. Je hebt dan circa 0.6-0.7V spanningsdrop zodat je ergens op 11.4 en 11.3V uitkomt zou voldoend moeten zijn. Heb je gelijk nog ompool beveiliging. Ook nooit handig bij experimenteren...
Op 6 oktober 2006 23:18:14 schreef pax:
zet een diode in serie schakelt tussen de accu en de laptop laat. Je hebt dan circa 0.6-0.7V spanningsdrop zodat je ergens op 11.4 en 11.3V uitkomt zou voldoend moeten zijn. Heb je gelijk nog ompool beveiliging. Ook nooit handig bij experimenteren...
ok maar de accu spanning zal nooit precies 12 volt zijn als ze vol zij hoger. voldoet de diode dan nog steeds ?
WilToyo
Maak me niet gek, ik ben al gek.
Tja scholen, laptop is wel enorm overkill. Plus dat het nooit echt stabiel is. Een single-board computer met een embedded OS is op maat gemaakt voor de toepassing, niks teveel/teweing.
Maar om op je vraag terug te komen. Mijn laptop gaat zo'n drie/vier uur mee op een 4300mAh accu. Het licht er natuurlijk wel aan wat je op de laptop doet. Een DVD afspelen kan niet langer dan een kwartier/twintig minuten
Op 6 oktober 2006 23:21:40 schreef Dutchboy.:
[...]
ok maar de accu spanning zal nooit precies 12 volt zijn als ze vol zij hoger. voldoet de diode dan nog steeds ?
Je zou ook een zener kunnen gebruiken.
[Bericht gewijzigd door WilToyo op ]
johne
?
in de flap-top zitten nog geschakelde voedingen die het verder regelen.
accu is bv 12 volt maar de netvoeding is bv 18 volt.
netvoedings-ingang werkt waarschijnlijk ook nog op lagere spanning.
sorry maar ik weet niet precies wat een zener is, welk type zou ik dan moeten bestellen ?
(we hebben 12 volt 6Ah accu vrijgemaakt voor de laptop en gebruiken waarschijnlijk printpoort,draadloze internetverbinding en webcam)
Zomaar een zener gaat niet, is bij een wisselende belasting niet echt praktisch. Voed de laptop via de adapterstekker.
timmie
niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
ik denk dat henry s bedoeld dat je de accu op de netvoedingsingang moet zetten
de interne regelaar doet dan de rest