Ik moet samen met een vriend van mij een sector werkstuk maken, en je mog zelf weten wat je ging maken en presenteren. Het is de bedoeling dat we iets nemen wat ons interesseerd, en wij dachten zo even om een robotje te gaan maken. Mijn vriend die wou meteen een lopende robot doen maar ik zei dat dat dus onhaalbaar was voor ons VMBO TG4-ers (richting techniek).
Nou heb ik zo bedacht om iets simpels te maken, allereerst moet het dus zonder PIC of AVR of iets wat met programmeeren te maken heeft gebeuren.
En omdat we maar weinig geld (denk ik) tot beschikking heb ook zo goedkoop mogelijk, maar dat is jullie probleem niet .
Het idee is om het robotje naar het licht toe te laten rijden (dus een licht zoeker), met acherop een klein zonnepaneeltje zodat hij als hij in het licht is zichzelf kan gaan opladen (dus stil gaan staan en de accu opladen...).
Ik weet niet tot hoever dit realizeerbaar is zonder programmeeren.... Maar ik dacht zo dat jullie ons wel een zetje in de goede riching konnen zetten
Alvast bedank! (als je meer info nodig hebt dan zeg het maar!)...
-->Volgende pagina post met het eerste schema, daar lezen!<--