Hallo, ik heb een Miele droger T565C en hij wil niet meer, ik krijg een foutmelding dat het resorvair vol zit, en de droger stopt er dan mee, maar het resorvair is leeg en die wordt niet eens gebruikt hij loopt via het externe wateruitlaat, alle filters zijn schoon en ik vermoed dat er iets met de waterpomp is als die er al inzit.
Je kan bij dit apparaat de voorkant loschroeven en dan opendraaien, dat zit met een scharnier, alla K12, maar daar valt weinig te zien en aangezien dat ding op me wasmachine staat in een veel te klein badkamertje heb ik weinig ruimte en zin om dat hele ding uit elkaar te trekken, dus heeft iemand een tip of servicemanuals van dit ding, zou me een hoop gekloot schelen.
Thnx Richard

Er moet dan ergens een probleem zijn met de sensor die dat detecteert.

Zou kunnen idd, hoe werken die dingen ? pressostaat ?

Ik heb zelf het idee dat het iets met de wateruitvoer is, waterpomp ofzo, maar ik kan tot nu toe nog niet zien waar die zit, ik heb al iemand gebeld die gaat vanavond ff helpen hem van me wasmachine af te tillen en dan ga ik achter maar ff kijken.
Er zit iig onder een condensbak waarin het water wordt opgevangen, en vanuit daar zal het dan weggepompt worden oid, maar dat gedeelte zit helemaal weggebouwt en van de voorkant kan ik er niet bij of wat zien, ik vermoed dat daar een pomp zit.
Nou ja vanavond maar ff kijken, het is iig een servicevriendelijk en degelijk apparaat, dus het zal wel lukken, iig bedankt voor het meedenken.

www.klusidee.nl
Daar kunnen ze je exact vertellen hoe en waar je moet wezen.
Service manuals van witgoed zijn een heel goed bewaard geheim.

Veel voorkomende oorzaak is een vervuilde pomp.

Goed idee, die klusidee

Ik heb me aangemeld en daar ook gevraagt, thanx.

Beetje laat maar wel nuttig, de sensor in dit geval een vlotter zit rechts onder in de bak waar ook de pomp zit.
Deze blijft waarschijnlijk hanfen of het schakelaartje is defect die hieraan vast zit.

Op 16 november 2006 13:46:29 schreef The Headhunter:
www.klusidee.nl
Daar kunnen ze je exact vertellen hoe en waar je moet wezen.
Service manuals van witgoed zijn een heel goed bewaard geheim.

Veel voorkomende oorzaak is een vervuilde pomp.

pomp verstopt kwaaltje bij miele`s

je moet nu de halve machine slopen om erbij te komen.

front eraf -> achter in de trommel inbusbouten los (door het rooster kun je hierbij zijn 2 stuks) -> snaar los -> trommel eruit dan kun je onderin bij die condenspomp schoonmaken en alles terugbouwen.

de schakelaar is het probleem niet aangezien bij miele de pomp ook gestuurd wordt als hij nog geen water voelt in het bakje deze vlotter geeft alleen alarm.

de pomp wordt gewoon op gezette tijden gestuurd door de print.

nu je droger toch los hebt goed stofzuigen en controleer op "warme" contacten in de bedrading bij het verwarmingselement. te herkennen aan half gesmolten stekkers en andere ongein. het element is namelijk dik 3000 watt geen kattenpis.

[Bericht gewijzigd door -chefke- op (32%)]