Hallo allemaal,

Ik heb een Pioneer fm/am digital synthesizer tuner F-Z92L

Ben heel tevreden over dit stukje bijna antiek heb mn pc via de amplifier video in port werkt uitstekend.

maar wat nou het probleem is dat als ik de tuner aan heb soms na een tijdje deze helemaal weg valt geen geluid of met hakken en dan weg. als ik dan na een dag weer aanzet doe hij het weer goed.

heeft iemand er ervaring mee of tips dan hoor ik dit graag

vriendelijke groet,
danny TA

Ken het hele apparaat niet maar vroeger was het haast altijd de stabilisatie van de voedingsspanning en met name de transistor , werd vaak te warm . Ik zette er vaak een overbemeten type met dito koelvin in. Meten is in deze weten, en gissen missen.

Op 8 december 2006 21:00:42 schreef Danny-TA:
Hallo allemaal,

Ik heb een Pioneer fm/am digital synthesizer tuner F-Z92L

Ben heel tevreden over dit stukje bijna antiek heb mn pc via de amplifier video in port werkt uitstekend.

maar wat nou het probleem is dat als ik de tuner aan heb soms na een tijdje deze helemaal weg valt geen geluid of met hakken en dan weg. als ik dan na een dag weer aanzet doe hij het weer goed.

heeft iemand er ervaring mee of tips dan hoor ik dit graag

vriendelijke groet,
danny TA

Beste,

Nu heb ik hetzelfde voor als u. De radio speelt een 10-tal minuten en dan is er plots geen klank meer.
Hoe hebt u het verholpen?

Mvg, cb3A

als je de tuner op mono zet is het geluid weer terug? zo ja is de afc gammel, dit is een trimspoel die een rotte c heeft is en komt bij veel 90's tuners voor.

Kijk ook eens naar de solderingen van (eind)torren vzv koellichamen e.d. Bij een oud Philips 3-in-1 systeem waren de soldeerplaatsen van de eindtorren los. Er zaten toen cirkeltjes in het tin rond de pootjes. Tgv warmte trokken deze los.