nou die rode heeft 2 rijdt standen en die gele niet

Ik bedoelde de gele dus. Die is simpeler en goedkoper dus....:). Ik stuur het schema wel naar je op Mauritzzz.
Het verschil tussen die 2 weet ik eigenlijk niet maar ik denk dat die rode wat beter zal werken aangezien er meer onderdelen op zitten en ook duurder zal zijn. Maar ik heb alleen het schema van de gele voor je. En ik verzeker je dat ie echt vet grappig is. Ik had hem in 10 minuutjes in elkar gezet en hij doet het nog steeds prima:).

Of het robotje duurder zal zijn zo weet ik niet.... Als je de onderdelen koopt via internet en een stukje oefen print haalt en je bouwt hem in een klein flesje dan zal het waarschijnlijk niet veel duurder worden. Gewoon een keer meedoen aan zo'n inkoop actie hier. Dan is alles meestal wel behoorlijk goedkoop. En die Velleman kitjes zijn belachelijk duur. Dus ik denk dat het wel mee zal vallen met de prijs als je hem zelf maakt.

[Bericht gewijzigd door ·°*teslaman*°· op ]

...

[Bericht gewijzigd door mauritzzz op ]

weet niemand meer een simpele met simpel schema wat compleet op een printje plat kan met wielen ??? zonder microcontrollers stuur het schema naar maurits126@hotmail.com of zet het schema (en mogelijke foto) hieronder.

maurits

Op 7 april 2003 15:53:56 schreef mauritzzz:
weet niemand meer een simpele met simpel schema wat compleet op een printje plat kan met wielen ??? zonder microcontrollers stuur het schema naar maurits126@hotmail.com of zet het schema (en mogelijke foto) hieronder.

maurits

Tja, wat moet 'ie kunnen?

simpel rijden achter je zak lamp dingen ontwijken zulke 'simpele' dingen het hoeft er maar 1 te zijn...

Op 7 april 2003 15:59:33 schreef mauritzzz:
simpel rijden achter je zak lamp dingen ontwijken zulke 'simpele' dingen het hoeft er maar 1 te zijn...

Dingen ontwijken is niet 'simpel', daar heb je namelijk een sonar of radar voor nodig... Maar een robot ontwerp je over het algemeen zelf hoor... (Omdat ze vaak erg specifieke dingen moet kunnen)

en als je 1e klasser bent .... heb je dan geen simpel schema voor een robot die rijd en op een print is plat... en goedkoop

ja die van mij maar als je hem niet wil bouwen okeej.

Ik wil zelf ook een sonar systeem gaan bouwen zodat hij dingen ontwijkt

ik zoek een simpele zoals deze:
http://members.home.nl/robotics/images/robota/mvc5.jpg
http://members.home.nl/robotics/images/robotb/robot2b.jpg

Op 7 april 2003 16:32:14 schreef mauritzzz:
ik zoek een simpele zoals deze:

[afbeelding]

[afbeelding]

Waarom maak je die dan niet ? Dit ziet er een simpel robotje uit :). Het schema en de uitleg staat hier.

[Bericht gewijzigd door Thomas op ]

ik zag ze via google...
http://members.home.nl/robotics/images/robota/robota.gif wat is LDR ???

Op 7 april 2003 16:38:19 schreef mauritzzz:
ik zag ze via google...
[afbeelding] wat is LDR ???

Light Dependant Resistor (Van licht afhangende weerstand)

Hij komt van deze pagina, er staan er zo nog een paar bij. Klik op de plaatjes ervan voor de uitleg. Succes met het maken van je robot :D.

dit is wel een heel simple robot niet echt een uitdaging :P

Op 7 april 2003 17:02:00 schreef DJJeroen:
dit is wel een heel simple robot niet echt een uitdaging :P

voor mij wel.... hierna de plexibot en dan de cybot...

Cybot is wel heeeeeeeel moeilijk naa te bouwen het is leuker als je de onderdelen van cybot gebruikt en daar een robot van maakt

Op 7 april 2003 19:29:38 schreef DJJeroen:
Cybot is wel heeeeeeeel moeilijk naa te bouwen het is leuker als je de onderdelen van cybot gebruikt en daar een robot van maakt

geintje...

van mij mag je maar dan moet je wel je portomenee open trekken :P

hahah ik denk wel iets veel meer die robot zelf kost al 100 euro

ik verveelde mij eens en heb toen wat rommel bij elkaar gezocht en heb ook een simpele robot gemaakt.
de wielen zijn papiergeleiders (als ik het zo mag noemen) uit een hp-printer, twee relais, twee oude servokes en als sensoren twee schakelaars het resultaat is een "ding" dat een ganse dag in de kamer kan rondrijden (zolang de batt. het volhoud) zonder ergens tegen te botsen... tof om een huisdier mee bezig te houden en ...goedkoop!

http://www.geocities.com/on1dny/robotica.htm

veel plezier