Ik ben op zoek naar een schakeling, of een gebouwd iets waarmee ik mijn beelden gemaakt door een webcam kan opslaan zodanig dat ik mijn pc niet altijd moet aanzetten.
Iemand enig idee?
Groeten Dank bij voorbaat.
een webcam is wel 1 van de onhandigste dingen om dit voor elkaar te krijgen;
.1 Je moet eerst op hardware niveau gelijk komen (denk USB)
.2 Je moet het protocol nog uitvogelen (wat normaal door de drivers geregeld wordt)
.3 Je moet nog uitzoeken hoe de frames in elkaar zitten.
Dan heb ik het nu alleen nog maar over dingen die je uit moet zoeken VOOR je begint.
Als je verder gaat zul je waarschijnlijk hele zware en snelle hardware nodig hebben (DSP ipv eenvoudig PIC of AVR). Ik denk dat het handiger en sneller is om een super zuinige barebone te kopen/bouwen. Eer de tijd dat je het prijsverschil voor de componenten + de psychiaterkosten van zelfbouw eruit hebt... Moet jouw barebone ERG lang aanstaan.
Dacht dat er al oplossingen voor waren.
Nu het is louter hobby en ik wil een keer eens wat beeld opslaan zonder computer (eventueel met groot kwaliteit verlies)
Daarom dat ik straks dacht dat het mss mogelijk is een gewone analoge camera te gebruiken en het signaal hierdoor gegenereerd op te slaan mbv de micro ingang van een cassette speller (ene die men normaal gebruikt voor audio).
Iemand enig idee waar ik de standaarden (dus de gestandaardiseerde normen) vind van een cassette speler en een video signaal?
Dan kan ik daarmee bekijken of er mss iets mogelijk is. Groeten Dank bij voorbaat.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
http://en.wikipedia.org/wiki/PXL-2000
Werking:
http://www.freepatentsonline.com/4875107.html
[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op ]
met een analoge cam geef ik je ook al veel meer mogelijkheden. Zoals ik al zeg is een webcam gewoon lastig, omdat je alleen bij USB by hardware defined de hardware gedocumenteerd is. De protocollen en dataopbouw is raden. Bij een analoge camera moet je weliswaar digitaliseren, maar lijkt mij veel beter te doen. Is iig gedocumenteerd.
Dan nog zul je niet makkelijk onder een DSP uitkomen, maar is het iig gedocumenteerd.
hmm Daar kun je niet voor tobben: ik ga met je mee Henk: dit is een mooi prijsje en de DSP zit er al op: kun je zelf ECHT NIET voor hobby'en
Hier zijn wel oplossingen voor alleen de vraag is hoeveel geld heb je en hoeveel kennis heb je om eventueel aanpassingen te maken. De meest logische keuze voor een webcam met dergelijke oplossingen zou een embedded Linux oplossing zijn. Of wel een single board computer. Zie www.acmesystems.it. Er zijn hier al drivers voor een webcam en MMC card. Alleen moet je een hoeveelheid nog zelf doen. Het nadeel is dat je een behoorlijke goede ervaring met Linux en C# nodig hebt.
Waarom denkt iedereen altijd bij video iedereen meteen aan DSP? BIj DSP's zul je al snel oplopen tegen de dure ontwikkel omgevingen.
Ik ben bang dat je te veel hooi op je vork neemt als jij het zelf gaat ontwikkelen.
Omdat een DSP de enige rekeneenheid is die snel genoeg kan rekenen
JA, een PC processor kan het ook, maar die is helemaal lekker te implementeren.....
Zoals je ook in mijn 1e post in dit topic kon lezen raade ik ook een barebone aan, single board PC is in mijn ogen een barebone zonder kast.... Zie weinig verschil iig, hetzelfde ID
Er is een groot verschil betreft het gebruik van een barebone en embedded Linux. Alleen als we het hebben over de energie verbruik, de grote de hoeveelheid geluid dat een barbone oplossing produceert met de ventilatie en ook nog eens de prijs/st, etc. Maar dit is niet relevant voor deze topic. Wellicht lijkt een DSP logisch toch zul je echt rekening moeten houden met de prijs van de ontwikkel omgeving. Inderdaad heb je gelijk dat de DSP genoeg rekenkracht heeft, maar dit is niet de enigste manier. Een FPGA kan dit net zo makkelijk aan en daarbij kan je nog een eens een DSP core er in gooien. Andere mogelijkheid is het gebruik van een MPEG encoder met embedded Linux en uClinux. Daaarbij ondersteund uClinux de aansturing van een aantal MPEG encoder. Daarnaast vergemakelijkt het, het opslaan van je data.
Hmm barebone/ embedded linux Whatever, het BLIJFT PC based
en met je FPGA: je zegt het zelf al: moet een DSP in... NEED I SAY MORE???
je ontkomt gewoon niet aan OF een retesnelle processor waar je de hardware niet van kunt ontwikkelen (en als je het al kan is het volledig onzinnig)
en idd ontwikkelkosten en tijd die je nodig hebt voor je er iets mee kunt zijn niet gering.
Dit mischien iets voor je;
http://forward.hkwebs.net/resserver.php?blogId=1&resource=printscr…
sd-kaart volschieten en klaar