Show your projects! Part 3.

Dit topic is gesloten

klein is fijn

Moderator

Alweer deel drie van het show je bouwsels topic.

Hier zijn de vorige twee delen:
Show your projects!
Show your projects! Part 2.

Veel bouwplezier en zorg maar weer voor veel aaaaa's en ooooh's. ;)

Op 19 januari 2007 16:18:37 schreef Berry:
Madwizard, leuke projecten heb jij met die MAX II. Maar wat is de reden dat je een CPLD gebruikt en niet gewoon een PIC/AVR? CPLD lijkt me overkill voor zoiets?

Voornamelijk om wat met CPLDs te werken. En het heeft wel wat voordelen, zo is dit de kleinste max II maar heeft al 80 I/O pinnen, genoeg dus om alle segmenten los aan te sturen. Ook kan ie genoeg stroom leveren (zo'n 900mA in totaal als alles aan staat). En je kan bijvoorbeeld individuele segmenten PWM-en.

Misschien niet het meest nuttige projectje, maar van 2 weken terug heb ik dit gemaakt voor de lol en decoratie voor mijn nieuwe hobbykamertje:
http://members.lycos.nl/conquer/circuitsonline/weerstand_lol.gif
Het leuke is is dat de leds licht geven :) de weerstand is berekend op 12V, het probleem was echter dat het allemaal van afval is, en daar zaten niet aaltijd de goede lage waarden tussen (meer hoge dan lage)..
Nog eentje dan van in het donker:
http://members.lycos.nl/conquer/circuitsonline/weerstand_lol_donker.gif
:)

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P
Henry S.

Moderator

Owww, bedoelen ze dat met 'koplampen'! >:)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Jah klopt JuuL, alleen ik vond het mooier als ze "spierballen" zouden hebben (de weerstandjes in armpjes en benen)... Het grootste gepruts was bij de "tieten" van t vroutje... Mijn vader, moeder en zus vonden ze ook al gappig. 2 zo'n poppetjes beslaat ongeveer 1 zondag :P
En die posities vind ik ook wat oversext dus ik heb ze gewoon neer gezet ;)

[Bericht gewijzigd door Nieko op vrijdag 19 januari 2007 19:25:29

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P

Bonusprijs voor degene die 't eerst een knipperversie maakt :D

Klein testfilmpje van de Numitrons: Numitrontest.wmv
(4 van de 6 cijfers dan)

[Bericht gewijzigd door madwizard op vrijdag 19 januari 2007 20:56:22

Op 19 januari 2007 21:03:23 schreef Henk hobby:
[...]

AH!, worden ZO SMD onderdelen gemaakt;)

@Madwizard: Netjes!

dus als ik heb begrepen :P zijn de kleine mini smd onderdelen eerst gekomen (baby's ;)) en daarna de grote (tieners) en toen kwamen er trough hole components :D:D:+ (vrouwen en mannen) en die gingen weer XXX:D en toen weer kindje, tieners enzovoort. dus een heel leven :P:+

edit:// woops :o typotje :+, done ;)

Terug naar de bio-les jongeman! De grote zijn toch echt ouder he (of ze moeten echt oud zijn, dan zijn ze weer wat kleiner). >:-)

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

het is maar een idee hoor berry :P maare heb nog geen bio les op school (13 jaar 1 ste jaar :))

Die klok met die numitrons is werkelijk waanzinnig! Vooral met die blauwe leds. Ik hoop dat het waar is wat je zegt over de lichtintensiteit, maar zelfs op de foto zijn ze geweldig!

@Nieko: Aaaah, wat een leuk paartje :)

Op 19 januari 2007 22:31:40 schreef tolunay:
het is maar een idee hoor berry :P maare heb nog geen bio les op school (13 jaar 1 ste jaar :))

OHOHOHO jij bent nog te jong!

(moet ik zeggen met m'n 14 jaar sinds september, maar ik zit lekker wel in de 3e)

Zo, jongens!
Er is weer wt vooruitgang geboekt de laatste dagen....

Alle 192 ledjes zitten op hun plaats..

http://www.uploadarchief.net/files/download/100_4039.JPG

Ook het 1e van de 2 sturings-printjes is klaar! (let vooral op de netheid;):P

http://www.uploadarchief.net/files/download/100_4045.JPG

Op naar het eindresultaat!!!

Henry S.

Moderator

Ben je al gek of was je dat al?
Ongelovelijk!

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Zow! Dat ziet er goed uit!

Hoe ga je het aansturen? Echte wijzers maken? Of een ring voor seconden, minuten, uren? Of...?

Lucky Luke

Golden Member

Op 19 januari 2007 19:31:05 schreef alex278:
Bonusprijs voor degene die 't eerst een knipperversie maakt :D

heb ik al een jaartje ofzo. is een beetje stuk aan het raken (losse verbinding bij led's)

http://www.uploadarchief.net/files/download/DSC02411.JPG

lijf is een NE555
hoofd een 330uF/16V (er moet een hoop in een hoofd passen, kennisabsorptie enzo, dus een grote condensator)
armpjes/handen zijn 470 Ohm
voeten zijn Led's (knipperen simuleert kloppen op de vloer)
stoeltje is een batterijaansluiting gesloopt uit een 9V blok
geslacht van het "ding" is onzijdig (zoals ook de mens in 4800 word oeps... dat mocht ik eigenlijk nog niet vertellen
het ding eet 9V batterijen, en je hebt een beetje fantasie nodig om bovenbeschreven kenmerken te zien. Het knipperen van de LED's kun je ook opvatten als lopen.

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op vrijdag 19 januari 2007 22:54:03

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Soldeer ervaring heb je in iedergeval wel, echt geweldig! Ik wil zeker een filmpje zien aan het einde!!

Op 19 januari 2007 19:31:05 schreef alex278:
Bonusprijs voor degene die 't eerst een knipperversie maakt :D

Moet geen probleem zijn :p.. Zal morgen eens een flimpje maken als ik tijd over heb, anders een andere keer :p

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P

1 ring voor de seconden.
1 ring voor de minuten.
1 ring voor de uren.

De aller buitenste led's (die 12) zijn blauwe led's.
De rest (die 3 ringen van elk 60 led's) zijn groene led's.

de binnenste ring is de seconden ,1 ring naar buiten is de uren ,weer een ring daarbuiten is de minuten.

Dus het principe is ''een gewone klok'', tenminste, je leest hem hetzelfde af.

Je kan hem in Rosmalen op de radiomarkt zien werken. (er staan er dan 2)

Gek? ik?: Al 19 Jaar!!;)

Lucky Luke

Golden Member

Op 19 januari 2007 22:41:37 schreef Henk hobby:
Zo, jongens!
Er is weer wt vooruitgang geboekt de laatste dagen....

Alle 192 ledjes zitten op hun plaats..

[afbeelding]

Ook het 1e van de 2 sturings-printjes is klaar! (let vooral op de netheid;):P

[afbeelding]

Op naar het eindresultaat!!!

zwaar gestoord, op een positieve manier!

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Cool

Volgens mij is iedereen hier geïnfecteerd met het klokkenvirus. Nu ik nog. (heb al een ideetje, met een paar tientellers en een precieze freq regelaar kom je al ver)

@henk H: met zo veeel ledjes op zo'n kleine ruimte, kun je eigenlijk wel zien hoe laat het is?? Nu alleen nog ffies boren;)

Dit topic is gesloten