Electronica shops

Hoi allemaal,

Vroeger, h'm 20 jaar terug, kon je een electronica winkel binnen lopen en de onderdelen waren er meestal wel. Maar tegenwoordig is dat wat moeilijker.
Nu heb je Conrad en DIL....
maar zijn er nog meer electronica shops of web winkels waar je naast de basis zaken als weerstanden, condensatoren, etc. ook microcontrollers kan kopen.
Dank voor reacties.

Hartelijke groet

Nico

Bij mijn lokale electroboer ( Kok Onderdelen ) zijn dat soort dingen meestal wel op voorraad. En anders bestellen ze 't en hebben ze de onderdelen de volgende werkdag binnen :)

Voti heeft wel leuke controllertjes, maar ik denk niet dat je daar zomaar even binnenloopt.

[Bericht gewijzigd door muddy op zondag 28 januari 2007 13:10:22

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

Hartelijk dank.

Deze link geeft een hele rij. Stom van me niet op gelet.
http://www.circuitsonline.net/shops/

Nico

idd www.voti.nl heeft redelijk veel microcontrollers. Dickbest heeft er 2 geloof ik maar daarmee houd het wel op met NL webshops die die dingen hebbe. Dan zit je al snel aan conrad,farnell, digikey dat soort webshops

Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl

Er zijn er zeker wel meer dan bovenstaande twee. Microcontrollers zijn natuurlijk ook niet per definitie PIC. Maar die vind je wel terug in dat lijstje van shops. Ligt er ook aan wat je precies zoekt.

Op 28 januari 2007 14:53:10 schreef basz:
idd www.voti.nl heeft redelijk veel microcontrollers. Dickbest heeft er 2 geloof ik maar daarmee houd het wel op met NL webshops die die dingen hebbe. Dan zit je al snel aan conrad,farnell, digikey dat soort webshops

Mail hem maar eens hij kan ze vrijwel allemaal krijgen.
met een beetje mazzel in een week in de deur

Een zak tuinaarde opescheuren

Dank allen voor de gewaardeerde reacties.
Ik had een aantal AT89C2051 nodig.
Bij een zoektocht op internet kom je dan bij Conrad, DIL of Display. Deze Nederlandse leveranciers blijken erg duur te zijn. De Duitse Reichelt is goedkoop, maar gelieve even voor € 150 te bestellen.
Nu heb ik besteld bij Futurlec.
Ook niet al te duur, en geen grens aan de bestelgrootte.
Maar afwachten, zal vast wel goedkomen.

Nogmaals dank voor de reacties

Nico