hej ik heb nog eens vraagje ik ben hier voor labo de stroom door de nulleider aan het bereken(complex) bij een kring van 3 stergeschakelde belastingnen
- een condensator(4.5microF(707ohm)) spoel(37.7ohm) en ohmse weerstand(330ohm) waarbij ik gemeten heb dat de stroom door de cond. 0.32A is bij de spoel 0.65A en de weerstand 0.68
de spanning door deze belastingen is overal 230V (net van 3N400V) maar ik weet niet onder welke hoeken ik deze stromen en spanningen zou moeten legge kan iemand mij een zetje in de juiste richting kunne geven zodat ik het zelf verder kan berekenen?
groete ron

Je hebt waarschijnlijk ook wel de formules apart op school gezien , dus maak dan eerst een oefening en laat ze dan bekijken zo toon je tenminste dat je er zelf ook moeite voor doet en niet alles laat voorkauwen door anderen.

Mvg Luc

ja ik snap het wel mr zo die hoeke waarin die stromen moete staan snap ik niet snapte?

Je moet voor elke belasting kijken hoeveel de stroom voorloopt (of achterloopt) op de spanning. En uiteraard hoe groot de stroom in amperes is.
De fasen van de spanningen ken je al (hoop ik toch :))
Daarna is het 'n kwestie van twee keer optellen: eenmaal voor de uiteindelijke fasehoeken, en nog eens het optellen van de drie gevonden stromen.

ok merci voor je hulp nu kom ik er wel nog een fijne avond verder