Ik heb hier 2 mooie scoopjes staan , de Philips PM3260 en de Philips PM3310.

Er blijken enkele slechte contacten te zijn, waarschnlk in enkele potm. en drukschakelaars.

Als ik die dingen open doe, zou ik ze graag helemaal nakijken, solderingen, elektrolietjes etc...

Wat doen jullie in zo'n geval, schakelaars en potm. vervangen? Of zijn ze open te prutsen en te reinigen?
Waar ik meestal wel mee wegkom als het maar om 1 switch gaat.

Zo'n scoop staat echter vol met van die dingen, om ze allemaal open te prutsen is een hels karwei.

Of zijn er schakelaars die speciaal verdacht zijn?

Misschien heeft iemand zijn scoop al eens gerenoveerd, en wil zijn ervaring delen, of specifiek over mijn 2 types, alle input welkom.

Met dank,
Xtel

Niemand die zijn scoop al eens onder handen heeft genomen?

Hmm, verbaast me een beetje..waar zijn die 'vonkentrekkers' hier? ;-)

Heb er al zat onderhanden gehad en er liggen er nog 2 te wachten. Maar als je niet goed weet hoe je er mee om moet gaan zal ik er niet aan beginnen.

bij mij op school moesten we eens een scoop maken die niet meer perfect werkte. Dat ging gewoon met aan 1 pot te draaien en het was klaar. deze pot stond op de tekening aangegeven met een !

douwe

Dat was een mazzeltje.

@Schakelaars: Soms ontkom je niet aan demonteren en secuur schoonmaken. Potmeters: Geen standaard kontaktspray gebruiken. Tunerspray, Contact cleaner 390 of Kontakt gold.

Lichtjes insprayen, niet verzuipen, eventueel nasprayen met siliconen.

Op 13 maart 2007 20:45:50 schreef alrik:
Heb er al zat onderhanden gehad en er liggen er nog 2 te wachten. Maar als je niet goed weet hoe je er mee om moet gaan zal ik er niet aan beginnen.

Ooit zal je er een keer mee moeten beginnen. Toch?

Op 13 maart 2007 22:26:59 schreef Henry S.:
Dat was een mazzeltje.

@Schakelaars: Soms ontkom je niet aan demonteren en secuur schoonmaken. Potmeters: Geen standaard kontaktspray gebruiken. Tunerspray, Contact cleaner 390 of Kontakt gold.

Lichtjes insprayen, niet verzuipen, eventueel nasprayen met siliconen.

Dank je Henry, dat is tenminste een antwoord waar ik wat aan heb.

Ik kan aan de slag...

ik heb hier ook een defecte PM3310, maar durf er niet goed aan te beginne. Wlek model heb je? de bruine of grijs blauwige?

ik heb er nl 2 gezien die helemaal neit op elkaar lijken

http://i3.ebayimg.com/05/i/000/8d/f4/5f68_1.JPG
Deze dus

en og 1 met veel meer knopjes die op de 3350 lijkt, die ziet er zo uit
http://profcontrol.de/images/PM3350.jpg

Op 13 maart 2007 23:15:18 schreef High met Henk:
ik heb hier ook een defecte PM3310, maar durf er niet goed aan te beginne. Wlek model heb je? de bruine of grijs blauwige?

ik heb er nl 2 gezien die helemaal neit op elkaar lijken

[afbeelding]
Deze dus

[afbeelding]

Mijn PM3310 is identiek aan deze op je bovenste foto, met bruine kast dus, gelukkig werkt mijn scoop nog, alleen slechte contacten in schakelaars en potmeters.

tja ik weet niet wat er met de mijne allemaal mis is, ik heb me laten vertellen dat de voeding waarsch. dood is.

beeldbuis doet het iig wel, maar ik krijg er maar geen signaal op...

PM3260 is overigens een fijn apparaat als hij werkt, ik heb em ook. Bij mij heeft een kanaal-selectie knopje af en toe kuren, maar alleen op het moment dat je hem indrukt. Als hij dan niet werkt druk ik hem gewoon nog een keertje in en dat gaat (tot nu toe) altijd goed.

Mocht ik ooit toch moeten gaan reinigen, dan zal ik dit topic weer eens opzoeken. Kun je je bevindingen en ervaringen terugmelden, misschien kom je nog dingen tegen die handig zijn voor een ander (that would be me :))

Succes!

@Henry: Gewoon open maken, niet geschoten is altijd mis...

Ik had ook zo'n soort ding met een voedingsprobleem, en bij mij was 1 van de gelijkrichtdiodes kapot. Die werd erg warm. Dus als jij ook een diode hebt die erg warm wordt, dan zou dat het kunnen zijn. Waarschijnlijk zijn de voedingen min of meer identiek. Bij mij zat die diode op een klein apart printje op de achterplaat. (is de jouwe ook geschikt voor een 28V accu? en zit er een 28V trafo en schakelende voeding in?)

als je mij mocht bedolen: ik breng hem liever bij KT88 langs.. dan komt het vast ook goed

Op 14 maart 2007 08:22:24 schreef Jochem_S:
PM3260 is overigens een fijn apparaat als hij werkt, ik heb em ook. Bij mij heeft een kanaal-selectie knopje af en toe kuren, maar alleen op het moment dat je hem indrukt. Als hij dan niet werkt druk ik hem gewoon nog een keertje in en dat gaat (tot nu toe) altijd goed.

Ik had ook zo'n schakelaartje op m'n Dynatek, bleef op het laatst helemaal niet meer hangen.

Kortgeleden de scoop geheel ontmanteld en alle pots en schakelaars nagekeken, en deze schakelaar samen met twee anderen compleet gedemonteerd, ontvet en weer gemonteerd, beetje spray erbij tegen slijtage.
De schakelaars zaten vol snotachtig vet :P

Hmm ik lees mijn andwoord even terug en dat komt wel erg nors over was niet zo bedoeld. Maar waar je ook nog op moet letten: Alle elko's of ze bol staan, Haal het orginele net filter er uit die gaat zeker kapot, Plak van de prommetjes de venstertjes af (PM3310). Verder staat hier nog wel wat even de zoekfunktie gebruiken.

Ik heb hier de PM3261 en ook de 3310 wel toevallig :)

Op 13 maart 2007 23:15:18 schreef High met Henk:
[afbeelding]

ik heb er zo ene thuis maar dan in de witte uitvoering ( en de mijne is zo wazig niet >:) )

daar gaat weinig mee mis. das wel een verschrikkelijk complex ding binnen.

Op 12 maart 2007 22:13:09 schreef Xtel:
Ik heb hier 2 mooie scoopjes staan , de Philips PM3260 en de Philips PM3310.

Er blijken enkele slechte contacten te zijn, waarschnlk in enkele potm. en drukschakelaars.

Als ik die dingen open doe, zou ik ze graag helemaal nakijken, solderingen, elektrolietjes etc...

Wat doen jullie in zo'n geval, schakelaars en potm. vervangen? Of zijn ze open te prutsen en te reinigen?
Waar ik meestal wel mee wegkom als het maar om 1 switch gaat.

Zo'n scoop staat echter vol met van die dingen, om ze allemaal open te prutsen is een hels karwei.

Of zijn er schakelaars die speciaal verdacht zijn?

Misschien heeft iemand zijn scoop al eens gerenoveerd, en wil zijn ervaring delen, of specifiek over mijn 2 types, alle input welkom.

Met dank,
Xtel

Hallo, ik maak schakelaars schoon met terpentine, het kan ook de electronica niet aantasten.
Als ik er niet goed bij kom dan spuit ik met een klein spuitje de terpentine erin.
Wel 1 dag laten drogen.