hallo, ik heb een robotje ontworpend dat met IR objecten kan ontwijken met een basic stamp 2 als controller, kunnen jullie mij nog wat ideeen geven om er nog bij op te monteren want ik weet niet echt iets.
over een object springen 
neit van de tafel afrijden zie je vaak
doolhof
lijnvolgen
koplampje die aangaat als t donker word
zo serieus was ik niet hoor maar mssn een leuke uitdaging ?
iig waren die andere 4 opties wel serieus
ok, hij rijdt al niet meer van tafel, ik ga er een van de dage ook een programma voor maken om te tekenen.
als je er nog weet, laat je maar gaan 
[Bericht gewijzigd door jeffrey_prinzie op ]
weet iemand miss ook nog een leuk maar makkelijk robotje om zelf te bouwen??? voor een beginner dan wel ik heb nog nooit zoiets gemaakt maar zo moeilijk zal dat toch niet zijn of wel??
maar het moet niet te moeilijk worden, ik kan nog niet programmeren dus ...
alle ideeën zijn welkom
koop boe bot van parallax moet je wel programmeren maar daar zit een dikke handleiding bij. kost alleen wel 160 euro ex verzendkosten.
stef
Op 29 april 2007 21:04:14 schreef hansjuh:
weet iemand miss ook nog een leuk maar makkelijk robotje om zelf te bouwen??? voor een beginner dan wel ik heb nog nooit zoiets gemaakt maar zo moeilijk zal dat toch niet zijn of wel??
maar het moet niet te moeilijk worden, ik kan nog niet programmeren dus ...alle ideeën zijn welkom
Diagostini had (heeft) een project lopen waar je maandelijks een handleiding met onderdelen kunt kopen, en zo stapsgewijs een robot kunt bouwen. Ik dacht dat het in de boekhandel verkrijgbaar was
Op 29 april 2007 21:54:39 schreef roboteer drg:
koop boe bot van parallax moet je wel programmeren maar daar zit een dikke handleiding bij. kost alleen wel 160 euro ex verzendkosten.stef
Die handleiding kun je trouwens downloaden van de site van parallax. Kun je heel wat uit leren om zelf iets in elkaar te knutselen.
Op 29 april 2007 22:25:35 schreef legacy:
[...]
Diagostini had (heeft) een project lopen waar je maandelijks een handleiding met onderdelen kunt kopen, en zo stapsgewijs een robot kunt bouwen. Ik dacht dat het in de boekhandel verkrijgbaar was
voor de totale prijs kan je 10 robots kopen...
treinfreak
Look at me, I can't fly.....
Ja, iets om je robot te laten doen.
Laat hem iets herkennen, oppakken en verplaatsen. Of leer hem voetballen.
Op 29 april 2007 23:20:22 schreef buzzer:
misschien je kamer laten opruimen?
Als dat lukt bouw ik er ook een...
Op 30 april 2007 00:54:04 schreef Henry S.:
[...]
voor de totale prijs kan je 10 robots kopen...
OEI,:(
maar weet iemand een heeeel simpel schema van een robotje dat als hij geluid detecteerd of zo, dan van richting verranderd... zonder dat ik moet programmeren?
Op 30 april 2007 11:55:56 schreef hansjuh:
maar weet iemand een heeeel simpel schema van een robotje dat als hij geluid detecteerd of zo, dan van richting verranderd... zonder dat ik moet programmeren?
Neem 2 dezelfde microfoontjes met een versterkertje erachter en richt het uitgangssignaal gelijk. Vervolgens kan je met een verschilversterker de richting bepalen.
Maak een systeem om de positie te bepalen, bijv. met een pieper van een bepaalde frequentie op de hoeken van een veld, en dan met 2 of 3 microfoontjes het verschil in sterkte meten en zo de richting bepalen.
Dan een servo motortje er op maken waarmee je een spoel van een metaaldetector kan monteren.
Zo kan je automatisch een veld afzoeken naar metaal. Nog een relais die bijvoorbeeld een beetje witte (kalk) poeder op de grond spuit op de plaatsen waar iets gevonden wordt.
Laat hem in rechte lijnen het veld afzoeken en het gaat veel economischer dan met de hand.
Ook kan je twee of drie robotjes gelijktijdig velden af laten zoeken.
Ik heb zelf op mijn "to do" lijstje zo'n robotje staan. Vroeger (zo'n tien jaar geleden) heb ik een tijdje geleeft en gereisd van zo'n detector, ik had er dan wel een zonnecel oplader bij om nooit zonder stroom te komen te zitten en dat werkte prima in Frankrijk en Spanje.
maak een systeem met infrarood en dat soort dingen dat hij kan zien en je kan volgen zelfs in het donker!
Zet er een helikopterschroef op met een boostcap zodat hij eventjes de lucht in kan gaan 
Je kan hem ook met een kleine stoomturbine een soort van raketboost geven.
Andere dingen die je kan doen is bvb wapen arsenaal of afweergeschut.
Laat hem naat stopcontacten zoeken zodat hij zichzelf kan bijladen.
als hij buiten is kun je hem herladen op zonne energie of windenrgie.
Zet er een sms module in voor belangrijke informaztie door te seinen
enz...